cyberpet Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Tester Ubuntu for første gang og får 1 feil i oppstarten slik som emnet sier.. Hva betyr det og kan jeg gjøre noe med det? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) "Temporary error in name resolution"-feilen oppstår som oftest hvis klokkedaemonen prøver å synce til en server og ikke klarer å koble seg til internett. Derfor: sjekk om du har tilgang til internett fra Ubuntu... Endret 19. juni 2005 av Gimper Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Post /etc/hosts her Hva skriver jeg konkret? er litt ny på linux.. I terminal eller?? Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 "Temporary error in name resolution"-feilen oppstår som oftest hvis klokkedaemonen prøver å synce til en server og ikke klarer å koble seg til internett. Derfor: sjekk om du har tilgang til internett fra Ubuntu... Har trådløs internettilgang som fungerer i ubuntu Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Har trådløs internettilgang som fungerer i ubuntu I så fall bør ikke den feilen være noe å bry seg om. Men hvis du vil kan du poste /etc/hosts slik: 1. Gå inn i en konsoll: Applikasjoner -> Systemverktøy -> Terminal 2. Skriv: sudo gedit /etc/hosts 3. Kopier teksten fra filen og post den på forumet... Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 127.0.0.1 localhost.localdomain localhost bender # The following lines are desirable for IPv6 capable hosts ::1 ip6-localhost ip6-loopback fe00::0 ip6-localnet ff00::0 ip6-mcastprefix ff02::1 ip6-allnodes ff02::2 ip6-allrouters ff02::3 ip6-allhosts Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Nei eg tok visst feil. Gimper sin forklaring forklarar det. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Sikkert en sløv DHCP-server som ikke tildeler en IP-adresse før klokkedaemonen er ferdig elns.? Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Er det noe jeg kan gjøre med det da? Eller er det kanskje ikke noe å bry seg om? litt irriterende bare.. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Er det noe jeg kan gjøre med det da? Eller er det kanskje ikke noe å bry seg om? litt irriterende bare.. Er ikkje noko å bry seg med mindre du absolutt må ha syncing av klokke mot ein server på nettet ved oppstart. Lenke til kommentar
olear Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 "Temporary error in name resolution" betyr at du ikke har tilgang til DNS. Sjekk /etc/resolv.conf for feil. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Hva kan jeg gjøre da? innholdet ser slik ut: nameserver 193.213.112.4 nameserver 130.67.60.68 Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Hva kan jeg gjøre da? innholdet ser slik ut: Hvis du ikke merker at noe er feil trenger du ikke å gjøre noe... Lenke til kommentar
olear Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Poenget her er jo at han får en feil i oppstarten. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Ignorer den, eller skru av ntpdate. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Poenget her er jo at han får en feil i oppstarten. Har aldri opplevd å ikke få feil i oppstarten. Så lenge feilen er nesten harmløs spiller det ingen rolle. Lenke til kommentar
olear Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Poenget her er jo at han får en feil i oppstarten. Har aldri opplevd å ikke få feil i oppstarten. Så lenge feilen er nesten harmløs spiller det ingen rolle. Feil er feil, om den er harmløs betyr ingenting. Selv aksepterer jeg ingen feil, men det er meg Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 ntp var jo slått av default etter installasjon, ihvertfall aktiverte jeg synkronisering selv med Adjust time and date... Feilen kom både før og etter.. la merke til den første gang ubuntu startet. Uansett, hvis det bare er fordi maskinen ikke har nettkontakt før denne funksjonen kjøres så spiller det ikke så stor rolle, men hvis noen vet hvordan jeg kan fikse det er det fint. Har installert Ubuntu nettopp for å lære Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå