Gå til innhold

hvorfor går ikke min 2.40ghz lenger enn til 2.8?

Anbefalte innlegg

http://www.cluboc.net/reviews/cpu/intel/p4/2.4c/4.htm

her testes akkurat den prossesoren jeg har, en p4c 2.40ghz 800fsb.. og den får 9.5 av 10 poeng når det kommer til klokking.. her får de den til 3.36Ghz med orginal voltage!!.. dette er da gjort i bios(noe ikke jeg får gjort grunnet hovedkortet mitt, p4p800-vm :hrm::hrm:) så jeg bruker da clockgen, men kommer kun til 2.8ghz.. tar jeg den på 2.9 og oppover så fryser pc'n bare..

vil ha den på 3ghz! :mad:

noen forslag?

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at andre klarer å klokke så høyt er ingen garanti for at alle andre vil klare det samme. Den er tross alt kun garantert til 2.4GHz. Selv på min Northwood 2.4GHz må jeg opp littegrann med spenningen for å komme over 2.8. (Jeg havner på 3.02GHz med 100% stabilitet).

Prøv å øke spenningen litt.

Lenke til kommentar

Stikkord: Ram!

Har du endret på forholdet mellom cpu og ram?

Dette står på 1:1 til vanlig og du må endre det slik at du kan klokke cpu uten og øke hastigheten på ram'en så veldig. Hvorfor kommer du ikke inn i Bios på hk'et ditt? Eller hva er det du ikke får endret på der? Spenningen?

2,4 klarer du nok 3.0gh uten noen form for problemer.

Hvilken ram har du?

Lenke til kommentar

Prøv å laste ned ny BIOS. Er du heldig kan det hende at de har lagt inn funksjonen.

Er det et Asus-HK? Da er det rart at det ikke går å forandre spenningene. :dontgetit:

Men du må også passe på å sette riktige hastigheter på PCI/AGP, samt sette rett RAM:CPU ratio (RAM-frekvens). Dette kan være litt forvirrende på noen Asus-HK (som mitt P4P800-E Deluxe). Der kan 133MHz på RAM egentlig bety noe helt annet om man har økt FSB.

Lenke til kommentar

jo jeg kommer inn i bios, men jeg får ikke klokka cpu og ikke stil vcore(default 1.55volt eller noe) men jeg kan justere volten på rammen i bios.. 2.55v og 2.65v tror jeg det var.. rammen er 2x128mb Apacer pc3200.. (3-4-4-8) disse timingsene kan jeg også forandre på i bios tror jeg, men har ikke prøvd..

har prøvd nyeste bios uten hell :ermm:

men når det gjelder agp/pci i clockgen så står agp på 66.67 og pci på 33.33, kan jeg stille disse ned/opp og evt hvor mye?

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
men når det gjelder agp/pci i clockgen så står agp på 66.67 og pci på 33.33, kan jeg stille disse ned/opp og evt hvor mye?

De bør du ikke klokke, kan hende at det blir lite klokking og mye grilling av skjermkort ;)

Så hvis du har muligheten så låse de gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...