Soulfree Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Jeg har satt opp et lite nettverk hjemme mellom en pc med win xp og en laptop som kjører win 98..... Nettverket kjører helt fint, det jeg har problemer med er å få laptopen på internett gjennom PC'n.... Jeg har kjørt automatiske oppsett på begge pcene, men har får ikke kontakt..... Det jeg lurer på er proxy settingene.... Jeg har forstått det sånn at Pc'n som har isdn kortet fungerer som proxy server for den andre, men hvis jeg setter opp ip adressen til pc'n som proxy så fungerer ikke der..... What am i doing wrong.....? -Soulfree- Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Med ICS skal du ha internett automatisk, prøv det. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Jeg delte tidligere isdn fra Win98-maskin til WinXP-maskin. Win98-maskin ip: 192.168.0.1 osv. WinXP-maskin ip2: 192.168.0.2 gateway: 192.168.0.1 osv. I tillegg måtte jeg vel ha Internettdeling på maskinen med Internett. Installerte akkurat WinXP på BEGGE PC-ene og det ble mye enklere! Edit: PS; i WinXP høyreklikker du på Internettilkoblingen (som ligger under Mine nettverkssteder) og velger Egenskaper. Gå til "bladet" Avansert og kryss av for Tillat andre brukere å koble seg til gjennom denne datamaskinens Internett-tilkobling... Hvis ikke dette noe av dette fungerer så er jeg på villspor. Gi tilbakemelding! _________________ Hvilken vei går ramprisene? Opp? Send meg en privat melding når de har nådd toppen, greit? [ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-07-24 00:34 ] Lenke til kommentar
Soulfree Skrevet 24. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2002 Takk for svaret :smile: Jeg skal dra hjem å innstallere xp på begge så får vi se :smile: -Soulfree- Lenke til kommentar
vegge Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Men du trenger jo ikke installere xp på begge hvis du ikke vil! Bare sett xp-maskinen til slik jeg skrev etter "Edit". Og noe lignende dette: XP-maskin med Internett: ip: 192.168.0.1 Win98-maskin uten Internett: ip: 192.168.0.2 gateway: 192.168.0.1 Da skal det fungere! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Ja, med to XP maskiner er det vanskelig å ikke få nettverk og internett deling til å funke! Ganske greit med XP på LAN. Nettverket funker liksom med en gang uten at du trenger å gjøre noe som helst. I win98 er det utallige restarter og stuff som må fikses først. Kjør network setup wizard på begge maskinene, og det funker garantert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå