Barca4ever Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Hei sann. har kjøpt et nytt Sony dvd-kamera og har et lite problem i forbindelse med back-up av råfilmene. Jeg får ikke til å benytte meg av multisession-muligheten på dvd-plata.Hver gang jeg brenner av (kopierer) fra kameraets dvd-plate og over til vanlig dvd (4,7 gb) så lukker plata seg, og det er umulig å lagre mer back-up på den samme plata. Resultatet er da en masse sløsing med plater. Filmene blir kopiert over til vanlig dvd i Video TS-format. Så hvis noen sitter på løsningen eller har et forslag til en annen måte å sikre back-up på så gi gjerne lyd. Ps! Lagrer back-up'en i Video TS fordi jeg ser rå-filmene på dvd før jeg redigerer dem. Det er egentlig ikke aktuellt for meg å safe dem i .Mpeg. Lenke til kommentar
dapre Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) Prøv et annet brenne program. Har samme problem med gratis programmet DeepBurner. Men hvorfor kan du ikke bedømme resultatet direkte på PC'en ??? Hvis du absolutt må se resultatet på TV-skjermen, kan du feks kjøpe deg et tv-kort og sende signalet rett til tv for visning. Mange vanlige grafikkort har også denne muligheten. Kjøp deg en extra harddisk som du kan benytte som mellomlagring til du har oppnåd materiale på 4,7 GB. En harddisk på feks 40 GB koster jo ingenting. Vil du ikke det heller, kan du muligens partisjonere din originale harddisk i en egen "Video" stasjon, hvis den er stor nok. Du trenger jo bare en 4,7 GB ~ 5 GB. Endret 19. juni 2005 av dapre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå