furiouseagle Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Jeg skal i sommer kjøpe meg en bærbar, og ser frem til det. Likevel har jeg problemer med å bestemme meg for hvilken jeg skal ha. Fra høsten av blir jeg student, og må jo da ha en pc som passer til denne tilværelsen. Tenker da både på batterilevetid og støynivå i musestille lesesaler. Men jeg skal også ha et prosjekt i sommer, jeg skal for første gang i mitt liv prøve å redigere sammen en film. Materialet har jeg filmet over det siste halve året, og håper å klare å sette dette sammen til en artig film på min nye laptop. Så laptopen må også vere litt multimediarettet, slik at litt redigering skal gå greitt. Her kommer vel kanskje på tale å øke på med ram? Ikke vet jeg, har ikke sort belte i data... Men kanskje noen av dere kan hjelpe en forvirret ung mann som er på jakt etter en rimelig og god laptop. Lenke til kommentar
Markaren Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Vel, da trenger du vel minimum 1 GB ram tenker jeg.. Lenke til kommentar
furiouseagle Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Må vel ha litt ram siden jeg skal redigere litt, og håper 1gb holder... Noen som har noen erfaringer de vil dele her? Lenke til kommentar
henrik^ Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 1gb RAM er fint. Hvis du skal redigere så er det også greit med høy oppløsning på skjermen, mtp alle verktøy, historielinje og alt sånt som finnes i redigeringsprogram. Skal du spille? Hvis ikke, så anbefaler jeg deg en Mac, høres perfekt ut for deg og dine behov Lenke til kommentar
bnezofil Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Ram vil jeg tro du trenger en del av. Dersom du ikke skal spille, så ville jeg gått for en 15" Powerbook med 1,67 Ghz og 128 Mb grafikk. Hvis du vil ha den litt mer portabel så kan du også gå for 12". Jeg har den selv, har ikke prøvd å redigere film på den men etter hva jeg har hørt så skal det gå ganske bra så lenge du har rikelig med ram. Evt 17" hvis du vil... Lenke til kommentar
babbakaørn Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 bnezofil Skrevet 19/06/2005 : 16:14 Ram vil jeg tro du trenger en del av. Dersom du ikke skal spille, så ville jeg gått for en 15" Powerbook med 1,67 Ghz og 128 Mb grafikk. Hvis du vil ha den litt mer portabel så kan du også gå for 12". Jeg har den selv, har ikke prøvd å redigere film på den men etter hva jeg har hørt så skal det gå ganske bra så lenge du har rikelig med ram. Evt 17" hvis du vil... Tror dette vil passe bra. Hvis du liker mac da. Offtopic: Er du en overlykkelig mac bruker eller? Enig at mac kan passe bra her men her? nå får du gi deg Lenke til kommentar
bnezofil Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Er veldig overlykkelig med Mac ja. Har selv en 12" Powerbook. Har aldri vært borti en bedre maskin. Passer til absolutt alle arbeidsoppgaver, bortsett fra spill. Selvsagt er det noen spill, men den er ikke akkruat noen spillmaskin. Ellers så tar den alt av arbeidsoppgaver uten å nykke. Har imidlertid veldig lyst på 1 gig ram, slik at jeg får 1,2 gig. Men dessverre er lommeboka tynn for tida... Lenke til kommentar
furiouseagle Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Takker for svar til nå, men jeg må dessverre si at jeg ikke er noen apple-person Så det blir nok ikke aktuelt dessverre... Lenke til kommentar
furiouseagle Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Virkelig ikke noen andre som har noe å komme med her? Ble så fryktelig rolig på denne tråden min... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå