Gå til innhold

Bigwater kjøle 2x 6800 Ultra & CPU?

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter nå med et asetek vannkjølings opplegg som har en pumpe som pumper 700 liter/timen. Har litt forskjellige blokker til chipset og gpu så nippel størrelser er litt feil og det er ikke helt tett.

Jeg har tenkt til å selge hele opplegget og istedet gå til innkjøp av et sett som er beregnet for hverandre, med tanke på produsent og nippel størrelser.

Vil Thermaltake sin bigwater klare å kjøle ned 1 3500+ cpu og 2 stk gainward 6800 ultra skjermkort med sin 120 ltr/timen pumpe? Eller vil dette heller spille inn på vifta til radiatoren?

Takknemlig for svar og råd utover dette!

mvh

theck1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal ikke si hvorvidt det går eller ikke, men du må i såfall ikke regne med ekstremt lave temperaturer. Som nevnt, av Skrue, så vil hver vannblokk øke vanntemperaturen med ca. 1-2 grader.

Det andre er at antall liter pr. time ikke har mye å si. Dette er bare maks dersom det er 0, null!, motstand. Det som er viktig er hvor mye trykk den kan generere.

Lenke til kommentar

Ja pokker, kanskje det :) Har jo 2 120mm vifteplasser!

Men hvis vi holder oss til 1 sett, hva slags temperaturer snakker vi her? Det er ikke krise for meg om det er 50 grader idle på skjermkortene. Poenget er å få det stille, klokking er utelukket på dette systemet, da det gir nok juice as it is :)

Takker for respons så langt!

Lenke til kommentar
2 bigwater sett?

Edit: GPU-blokkene passer ikke til 6800-serien uten videre.(bw blokkene alså)

Jeg har allerede en BW gpu blokk som passer utmerket :)

Derfor jeg er interessert i en til og et tilhørende sett. Asetek settet var flott, men gpu blokka der passet ikke helt og nippel størrelser osv er det surr med nå.

Forslag til andre vannkjølingsoppsett enn BW tas imot med stor takk!

Dette skal kjøle cpu, 2x 6800 Ultra skjermkort og gjerne chipset også hvis mulig.

Oppsett fra dangerden eller microplex.

Øvre prisgrense på 2000 kroner!

På forhånd takk!

mvh

theck1

Lenke til kommentar
hvis du er ute etter et komplett kjøleanlegg,  som skal innkludere 3blokker, pumpe, radiator, vifter, slanger og vanntank, for under 2000kr, er du VELDIG optimistisk!

Jeg er optimistenes far! :) Har allerede bestillt det, så dette blir spennende!

Skal legge ut temperaturer osv så fort det er oppegående!

Så lenge man har trua går det bra :p

edit: Får det imorgen btw, koster meg 500 kroner, så det får gå!

Endret av theck1
Lenke til kommentar

mhm, bare vær forsiktig, har lest og hørt om mange som har hatt problemer med settet og fått ødelagt både hovedkort og skjermkort.

Jeg og noen kamerater testet et BW sett for moro skyld en tid tilbake, og det lak fra første stund, fra der nippelen er festet i plexien, masse små sprekker.

Det jeg mente med at jeg aldri ville turt å kjølt ned et SLI oppsett med bigwater, var ikke pga. kjøleevnen, men kvaliteten og sikkerheten på settet.

Endret av LenniZ
Lenke til kommentar
mhm, bare vær forsiktig, har lest og hørt om mange som har hatt problemer med settet og fått ødelagt både hovedkort og skjermkort.

Jeg og noen kamerater testet et BW sett for moro skyld en tid tilbake, og det lak fra første stund, fra der nippelen er festet i plexien, masse små sprekker.

Det jeg mente med at jeg aldri ville turt å kjølt ned et SLI oppsett med bigwater, var ikke pga. kjøleevnen, men kvaliteten og sikkerheten på settet.

Da er jeg med :)

Takk for omtanken!:)

Jeg tar sjangsen, lekkasje kan skje på dyrere sett også!

Asetek settet mitt (som skal selges nå) har også hatt lekkasje.

Shit happens! ;)

Lenke til kommentar

Da er jeg med :)

Takk for omtanken!:)

Jeg tar sjangsen, lekkasje kan skje på dyrere sett også!

Asetek settet mitt (som skal selges nå) har også hatt lekkasje.

Shit happens! ;)

Det er snakk om mange som har hatt lekasje med dette vannkjølingsettet.

Men dersom det begynner å lekke uten at du kunne ha gjort noe med det så har du krav til å få nytt av det som er ødelagt!

Dersom temp øker med 2-3 grader vil du ligge på 60CPU/47GPU (CPU jobber 100% gpu jobber ikke), jeg kjører en 3000+ og x800...

Lenke til kommentar
Settet er ikke idiotsikkert, men mangen idioter stammer ALT for hardt. Det er derfor det lekker.

Hei,

Jepp - helt enig! :thumbup:

Jeg syns, der er noget grotesk ved dette BW-settet.

Målgruppen er jo helt klart de folk, der har glassrute i kabinettet (lys i pumpen, lys i plexiglass på blokken og UV-vann og slanger).

Desverre er 99% av denne målgruppe ikke i besidelse av (fra naturens side) de nødvendige "skills" der skal til, for å få dette 'billige' vannkjølingssett til å fungere perfekt.

Sørgeligt men sant!

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar
Settet er ikke idiotsikkert, men mangen idioter stammer ALT for hardt. Det er derfor det lekker.

Hei,

Jepp - helt enig! :thumbup:

Jeg syns, der er noget grotesk ved dette BW-settet.

Målgruppen er jo helt klart de folk, der har glassrute i kabinettet (lys i pumpen, lys i plexiglass på blokken og UV-vann og slanger).

Desverre er 99% av denne målgruppe ikke i besidelse av (fra naturens side) de nødvendige "skills" der skal til, for å få dette 'billige' vannkjølingssett til å fungere perfekt.

Sørgeligt men sant!

Mvh

Kimmer

Dette høres betryggende ut :)

Har jobbet i databransjen en del år, så får håpe jeg vet hva jeg gjør ;)

Lenke til kommentar
Dette høres betryggende ut :)

Har jobbet i databransjen en del år, så får håpe jeg vet hva jeg gjør ;)

Ja, kan du ikke se de enorme likhetene mellom PC og vannkjøling?

Har da hatt vannkjøling gående siden januar, så det er ikke noe nytt det her.

Dette i tillegg til kompetanse bør vel holde til å få dette til å fungere.

Slike spydige, uvitende kommentarer kan du igrunn holde for deg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...