andrz Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Hvordan kan jeg dele en internett-tilkobling når maskinen er i et domene?? Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Hæ? Kan du forklare litt nærmere? Lenke til kommentar
andrz Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Internett-tilkoblingen jeg vil dele er på en maskin med trådløst nettverkskort.. Og maskinen er i et domene på jobben.. Maskinen er tilkoblet er router med ADS, og jeg vil dele forbindelsen med en annen maskin via krysset kabel.. Nettverket fungerer, men jeg får feilmeldig når jeg skal dele internett på vanlig måte!! Så er det noen som har gode tips for å komme rundt dette, hadde jeg vært takknemlig.. Ang proxy-server, hvordan setter jeg opp dette?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Det er vel en grunn til at du ikke får aktivere ICS (Internet Connection Sharing) på maskinen som er i domenet. Kanskje arbeidgiver ikke vil ha uatoriserte maskiner inn i nettverket... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Jeg regner med at du ikke er ansvarlig for nettverket på jobben. Ta kontakt med nettverksansvarlig og sjekk om det du ønsker er tillatt. Lenke til kommentar
andrz Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Jeg prøver ikke å dele internett-tilkoblingen på jobben, men den hjemme... Det er jo selvsagt lov.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Slik aktiverer du Deling av Internett-tilkobling på en nettverkstilkobling:Du må være logget på som administrator eller medlem av gruppen Administratorer for å kunne fullføre denne prosedyren. Hvis datamaskinen er koblet til et nettverk, vil muligens også innstillinger for nettverkspolicy forhindre fullføringen av denne fremgangsmåten. Hvis du vil konfigurere Deling av Internett-tilkobling, kjører du veiviseren for nettverksinstallasjon. Viktig! Ikke bruk Deling av Internett-tilkobling (ICS) i et nettverk med andre domenekontrollere, DNS-servere, gatewayer, DHCP-servere, eller systemer som er konfigurerte for statisk IP. Når du aktiverer Deling av Internett-tilkobling (ICS), får nettverkskortet som er koblet til nettverket, en ny statisk IP-adressekonfigurasjon. Eksisterende TCP/IP-tilkoblinger på datamaskinen som kjører ICS, går tapt og må opprettes på nytt. Hvis Internet Explorer for eksempel er i ferd med å koble seg til et webområde når ICS aktiveres, må webleseren oppdateres slik at tilkoblingen opprettes på nytt. Hvis brukere av nettverk hjemme eller i små bedrifter vil bruke Deling av Internett-tilkobling, må de konfigurere TCP/IP på tilkoblingen til det lokale nettverket for å få en IP-adresse automatisk. Brukere av slike nettverk må også konfigurere Internett-alternativer for ICS. Hvis du vil ha mer informasjon, se Slik konfigurerer du Internett-alternativer for Deling av Internett-tilkobling. Obs! Klikk Start, velg Innstillinger, Kontrollpanel og dobbeltklikk deretter Veiviser for nettverksinstallasjon for å starte Veiviser for nettverksinstallasjon. Hvis du vil ha informasjon om protokollene, tjenestene, grensesnittene og rutene som konfigureres automatisk, se Beslektede emner. Deling av Internett-tilkobling (ICS) er bare tilgjengelig når to eller flere nettverkskort er installert på datamaskinen. Beslektede emner Dette sier hjelp filen til Windows Xp. Bare trykk F1 og søk etter ICS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå