Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Diskplass blir spist opp

Anbefalte innlegg

Nå i lang tid har jeg hatt rundt 15 gb ledig på C:. Uten å installere/laste ned mye fikk jeg plutselig melding om at det var kritisk liten diskplass ledig. Dette skjedde rett etter at jeg fikk spørsmål om reservekopiering fra IBM rapid restore ultra. I og med at diskplassen ble så dramatisk redusert rett etter dette regner jeg med at det er IBM rapid restore som er grunnen til det. Problemet er at jeg vet svært lite om funksjonen til dette programmet og/eller om jeg kan slette gamle filer, funksjonen, eller om jeg kan avinstallere det. Noen som kan noe om dette programmet eller som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk i temp-mappene om det ligger noe filer der som du ikke vil ha. Hvis du har overført data fra f.eks eksterne harddisker kan det ligge seg her. Men siden det programmet ditt heter IBM rapid restore ultra så går jeg utifra dette tar en slags backup av filer, eller lagrer kanskje et bilde av harddisken din, slik at du kan "restore" den tilbake til slik den var før en eventuell feil i f.eks operativsystem.

Hvis du ikke vil ha det slik, må du gå til målmappen for backupen (tenke meg den ligger i mine dokumenter eller noe sånt) og slette det her, og disable funksjonen inne i programmet

-MortenGj

EDIT: trykkleif

Endret av MortenGj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...