Gå til innhold

Problem med nedlastinger i Explorer

Anbefalte innlegg

:dontgetit:

Når jeg en sjelden gang må bruke IE6 for nedlasting av progr. etc. får jeg enten opp en side som viser et lite symbol oppe i venstre hjørne, eller det skjer ingenting når jeg klikker på download. Det virker allikevel som om det som blir lastet ned havner i midlertidige internett filer. Finner disse via alternativer for internett, men der har jeg ingen mulighet til å bestemme hvor filene skal lastes ned. I alle nettlesere som er basert på IE6 skjer det samme. Ikke i Opera og Firefox, som kan konfigureres slik man vil, men der tillates ikke alt å bli lasta ned, desverre. Går det an å konfigurere IE6? Kan noen hjelpe meg. Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er hlt fri for spyware. Sjekker daglig med div.. progr. Bruker Opera8 til nesten alt. Noen nedlastinger kan desverre ikke foretas med annet enn Explorer, bla. musikk fra hjemmesiden til noe amerikanske band. Problemet ligger i konfigurasjonen til Explorer. Jeg finner ikke ut hvordan man kan styre hvor nedlastingen skal. Hjelper ikke å skru av popup stopperen heller. Den skal jo spørre om jeg vil laste ned. Det eneste som skjer er nettop, pop ups.

Explorer er håpløst gammeldags, og jeg lurer på om noen kan forklare hvordan man kan rette opp evt. feil i den. Takk igjen.

Lenke til kommentar
http://ftp.sunet.se/nonags/ Kommer ikke på noen sånn i farta, men jeg har problemer nedlasting fra bla. nonags. Programmer derifra vil simpelthen ikke la seg laste ned på vanlig måte. Legger seg automatisk i midlertidige internet filer. Jeg kjøper av og til live opptak fra et av mine favorittband, Gov't Mule. Der er jeg nødt til å bruke Explorer. Har skrevet mail til dem og det er kun mulig å bruke IE. Fikk til å laste ned etter mye om og men, men har ingen planer om å kjøpe noe e derifra akkurat nå. Musikken anbefales uansett på det varmeste. Nedlastinger fra download.com og andre liknende sider gir meg ofte det samme problemet. Here we go again.....
Lenke til kommentar

Jeg får lasta ned fra nonags i både Opera og Firefox, det er ikke der problemet ligger, men i Explorer havner det som sagt på ville veier. Har prøvd med og uten popup stopper, verktøy for internett, av og på med brannmurer og antisponprogrammer og you name it. Enten får jeg opp en ny side med det nevnte krysset, eller så skjer det ingenting. Av og til kommer det opp en beskjed i nederste venstre hjørne om at det lstes ned, men ikke til hvorhen. Aner ikke når dette skjedde, men det beviser jo hvor dårlig det står til med Explorer når man må være allvitende for å kunne konfigurere den. Det virka ihvertfall en god stund etter at jeg installerte sevice pack2. Må jeg inn og modifisere i operativsystemet?

Heldigvis er det så sjelden jeg trenger å bruke IE6 at dette ikke er et kjempeproblem, men det skal jo være i orden for det?

Takker ennå en gang for gode råd og forslag.

Lenke til kommentar

Snakka akkurat med en som fikk et liknende problem etter avinstallering av Firefox. Han fikk i tillegg problemer med at det ikke hender noe når han klikker på linker. Disse må klippes og limes inn i nettleseren for å gå videre. Jeg har prøvd og avinstallert div. nettlesere i noen år nå og lurer på om det er der problemet ligger. Noe har kanskje blitt rota til et sted?

Er det noen der ute som har vært borti noe liknende?

Lenke til kommentar

http://dl.afterdawn.com/ratDVDSetup-0.6.1117.exe

Hei. Prøvde bare et tilfeldig program på nonags.se, etter å ha kjørt regsvr32 urlmon.dll . Det virka desverre ikke. Etter å ha klikka på linken kom det opp en beskjed nederst i venstre hjørne om at jeg lasta ned fra nevnte adresse, oo etter noen sekunder kom det opp en blank side med det lille firkant symbolet i venstre hjørne. I adresse linjen står nedlastningsadressen og exe akkurat som i linken jeg har lagt ved. Ellers er det ingenting som skjer, eller kan fortelle meg hvor fila er blitt av. Problemet er bare det samme med at jeg må gå inn i alternativer for internett og finne midlertidige internettfiler og hente installasjonsfila eller zip fila der. Det blir en smule tungvint.

Lenke til kommentar

Hei igjen. Prøvde å få til å kopiere inn symbolet, men det lot seg ikke merkes og kopieres. Det er en liten firkant på i underkant av en cm. i diameter. (På min skjerm) Inni denne firkanten er det en liten rød firkant, en blå runding til høyre for denne, og en blå trekant nede til venstre. Når jeg prøver å klikke i nederste venstre hjørne av skjermen mens det lastes ned, skjer det heller ingenting. Ingen forklaring annet enn at det lastes ned fra det aktuelle domenet. Merkelig.

Lenke til kommentar

Ja, akkurat det symbolet er det. Hvordan fikk du forresten til å lime det inn i meldingen? (Just curious) Evig takknemlig hvis du/dere finner en forklaring. Jeg kan selvfølgelig vente til IE7 kommer, men jeg tror ikke den kan løse problemet heller? Rebooter ihvertfall ikke ennå. Alt annet fungerer utmerket. Har prøvd med Maxthon Browser og Avant Browser. Det skjer det samme der også, selv om du i disse browserne har mulighet til å styre hvor du vil ha nedlastingen. Prøvde forresten en stund med Leech Get nedlastingsmanager en stund. Gikk litt bedre da, men det var allikevel noe som ikke lot seg laste ned på vanlig måte. I Opera kan jeg ha opptil 128 nedlastinger gående samtidig, uten download manager. Gleder meg til den dagen alt blir kompatibelt med Opera eller Firefox, eller "whatever".

Takk for interessen.

Lenke til kommentar

Til screenshots bruker jeg den utmerkede billedviseren IrfanView ( http://www.irfanview.com/ ) som er gratis.

Når den er installert, gjør jeg følgende:

1. Tar screenshot ved å trykke på PrtScr-knappen (oppe til høyre på tastaturet)

2. Starter IrfanView

3. Trykker Ctrl-V (som er "lim inn")

Da har jeg skjermbildet klart og åpent.

Nå kan jeg enten lagre med en gang (Save), eller klippe det litt ned (slik jeg gjorde med billedsymbolet) ved å plassere musen opp til venstre for det jeg vil ha med, trykke ned venstre musetast, dra en firkant rundt det jeg vil ha med, slippe når jeg er fornøyd med utsnittet, og gå til Edit/Crop selection i IrfanView.

Så kan jeg lagre utsnittet.

Innlegg i forum kan du fra før av :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk for opplysningen om Irfanview. Skal prøve den så snart jeg får anledning. Problemet med Explorer får jeg sikkert løst en dag også?

Sikkert noen andre der ute som har vært borti noe liknende. Skal undersøke litt på div. andre fora etc. hvis det ikke kommer inn en løsning her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...