Gå til innhold

Lydredigering og cool edit

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig forskjellen på Cool Edit 2000 og Cool Edit Pro?

Ikke helt enkelt å få tak på det når man ser produsentens hjemmeside. Det begge har felles er at de virker veldig oppblåst på funksjoner. Er de også ganske enkle å bruke for folk som bare vil sample/leke litt med lyd og ikke nødvendigvis spille inn 500 spor med 700Mhz?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, kan ikke svare deg på det første spm, tror de er ganske like.

Men lasta akkurat ned Cool Edit 2000, det var veldig lett og forstå, den redigerer mp3/wav... direkte. Du får left/right spor å leke med :smile:

Må også nevne at med den trialen jeg lastet ned fikk jeg bare lagret i 1min og 4 sec. Jævlig kult å finne ut etter jeg hadde redigert/kuttet opp en hel mix cd på 74 min! F***

Lenke til kommentar

Cool Edit 2000 er for den glade amatør (ikke nødvendig vis). Jeg synes det er ganske enkelt å bruke, men hvis en ikke trenger flerkanalsredigering kan en evt. benytte wave-editoren som følger med Nero 5.

Cool Edit Pro har flere spor, flere effekter og virker (for meg) litt mere amatør/halvproff. Støtter også midispor og bruk av loops.

(Vet dette var et litt kort svar, kan svare mere utfyllende hvis du ønsker)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvordan det er mulig å ikke se hva forskjellene er når du har vært innom sidene til produsenten? http://www.syntrillium.com

Det står rimelig klart forklart der hva forskjellene er, bl.a at Cool Edit 2000 bare har et spor og Pro har 128. Hvis du klikker på lenken til venstre "Wich Cool Edit is right for you?" (som er engelsk og betyr: Hvilken Cool Edit er riktig for deg) får du opp en liste over hva de forskjellige utgavene kan gjøre. Eller du kan klikke her: http://www.syntrillium.com/products/whichone.html

Ellers er det vanskelig å vite om programmet dekker det du er ute etter når du sier så lite om hva du skal bruke det til.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-23 14:43, NuB skrev:

Jo takk. Jeg sa ikke at jeg hadde løftet hver sten på hjemmesiden for å finne svaret...

Og nettopp derfor klarte jeg ikke å la være å være litt ironisk. Virker som de fleste her har det samme forhold til nettsider som jeg, i følge min ex-samboer, har til rene sokker. Jeg kunne aldri finne dem og spurte henne. Da hun spurt om jeg hadde sett i skuffen sa jeg ja og dro ut skuffen to cm og så ned. Ingen sokker der. Hun kom og dro skuffen ut tjue cm og løftet en underbukse og der var det sokker gitt! Noen som kjenner seg igjen...? :smile:

Quote:

Bruksområdet er å lage/redigere lyder som kan brukes i Fruityloops.

Ok. Når du sier lage, skal du spille inn? Midi? Audio? Redigere som i klippe og lime og legge på effekter, klanger, etc? Da holder det greit med Cool Edit 2000. Legg merke til at den ikke støtter Midi som lagrings- og redigeringsformat. Dvs du kan spille inn fra midi men det blir lagret som et audiospor. Et annet alternativ er selvfølgelig Soundforge men det er kanskje litt overkill her.

Så forresten nå at det finnes en flerspors-plugin til Cool Edit 2000 så det virker som et ganske rimelig og fornuftig produkt.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-23 15:31, Osram skrev:

Ingen sokker der. Hun kom og dro skuffen ut tjue cm og løftet en underbukse og der var det sokker gitt! Noen som kjenner seg igjen...? :smile:

Ja, men mest på at jeg ikke klarer å finne like par...her er samboeren heldigvis svært behjelpelig hver gang jeg har vasket en maskin.

Quote:

Ok. Når du sier lage, skal du spille inn? Midi? Audio? Redigere som i klippe og lime og legge på effekter, klanger, etc? Da holder det greit med Cool Edit 2000.

Det vil i første omgang si ta ferdige mp3er og hente ut lyder man kan jobbe med. Som du sier, klanger og effekter. Resultatet av disse lydene tenkte jeg å arbeide med i fruityloops. Understreker at jeg ikke er noen musiker, det er bare for gøy, så jeg krever ikke bruk av midi (er ikke helt sikker på hva det innebærer engang)...

Eller takk for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...