sim Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Etter et år i H M Kongens klær har det blitt tatt en del bilder og et par korte videosnutter. Det hadde derfor vært morsomt å satt dette sammen til en liten videosnutt der man får "slideshow" av bilder og noen av disse korte filmene. Å kunne legge til bakgrunnsmusikk er også et krav. Finnes det programmer til Linux som kan gjøre dette ? Håper dere skjønner hva jeg mener. På forhånd takk. Giv Akt! 4 DTD! Lenke til kommentar
genstian Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 dette spørsmålet hører egentlig hjemme i Forum -> Programvare -> programvare Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) dette spørsmålet hører egentlig hjemme i Forum -> Programvare -> programvare Hva skal man da diskutere i 'programvare->linux' om man ikke kan diskutere Linux-programvare? Endret 19. juni 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
sim Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 dette spørsmålet hører egentlig hjemme i Forum -> Programvare -> programvare I hvilken kategori tror du at jeg hadde fått flest svar ? Man kan ikke legge under en stol at det på "Programvare"-kategorien finnes et overtall av windows-geeks som helst ser Linux brenne sakte i helvette. Dessuten hadde jeg sikkert blitt kastet over her igjen. Men for all del, takk for et ekstremt nyttig svar. Utrolig hvor hjelpsomme folk er. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Linux selfølgelig. Linux, som i kjerna. De andre programvare-forumene er dominert av Windows-folk, og de har ikke noe interessant å bidra med. Jeg, og sikkert flere Linux-folk, leser ikke dem engang. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Men for all del, takk for et ekstremt nyttig svar. Utrolig hvor hjelpsomme folk er. Ja, leste du posten min? Lenke til kommentar
ratix Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Linux selfølgelig. Linux, som i kjerna. De andre programvare-forumene er dominert av Windows-folk, og de har ikke noe interessant å bidra med. Jeg, og sikkert flere Linux-folk, leser ikke dem engang. Ja. Men hotstian har faktisk et poeng, "Programvare" er ikke synonymt med Windows... Vi skulle ha feilpostet mer Lenke til kommentar
zyp Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Burde fått delt programvare-seksjonen (ikke forumet, men hele seksjonen) i to. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Istedet for å diskutere nøyaktig plassering, er det raskere heller å anbefale gifsicle, som er å finne både for Linux såvel som Windows. Filmen blir da en animert GIF. Du kan styre veksletiden (og mye annet) med programmet. Jeg har brukt dette selv. Enkelt i bruk. Anbefales. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Du kan ikke legge lydspor til en animert gif. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Riktig. Spill det inn separat, start avspiller og fremviser samtidig med et skript. OK så er det en hjemmelaget løsning, men den bør fungere. Bruker du "&" blir det bakgrunnsmusikk på begge måtene... Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Eg kjenner ingen spesielle program til dette formålet; sjølv om kanskje det finst eit? Eg har ikkje søkt... Burde no finnest noko enkelt slideshow-program til bilete iallfall (ja, det veit eg finnest, faktisk. Har sett eit par Python-program bl.a. - dei tek faktisk video òg. Berre å søkje!). I fallande «verdi» av dei eg hugsar og har erfaring med: AviDemux2 - http://avidemux.sourceforge.net/ MEncoder Kino - http://kino.schirmacher.de/ Jashaka LiVES Mainactor Cinelerra Lenke til kommentar
ways Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) jeg vil anbefale avidemux2 testet den nettopp. ser ut til å gjøre jobben. har tenkt samme tanken om videoene mine lenge, men kino later til å bare takle DV, og lives slet med lyden på filene mine. edit: får ikke eksportert en dritt, den henger seg. søken etter et fungerende videoredigeringsprogram fortsetter (etter å ha lest noen forum for å sjekke om det finns en løsning..). Endret 22. juni 2005 av ways Lenke til kommentar
sim Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 Men for all del, takk for et ekstremt nyttig svar. Utrolig hvor hjelpsomme folk er. Ja, leste du posten min? Kommentaren var ikke rettet mot deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå