Gå til innhold

Lage film av bilder og småfilmer

Anbefalte innlegg

Etter et år i H M Kongens klær har det blitt tatt en del bilder og et par korte videosnutter. Det hadde derfor vært morsomt å satt dette sammen til en liten videosnutt der man får "slideshow" av bilder og noen av disse korte filmene. Å kunne legge til bakgrunnsmusikk er også et krav.

Finnes det programmer til Linux som kan gjøre dette ? Håper dere skjønner hva jeg mener.

På forhånd takk.

Giv Akt!

4 DTD!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dette spørsmålet hører egentlig hjemme i Forum -> Programvare -> programvare

I hvilken kategori tror du at jeg hadde fått flest svar ? Man kan ikke legge under en stol at det på "Programvare"-kategorien finnes et overtall av windows-geeks som helst ser Linux brenne sakte i helvette.

Dessuten hadde jeg sikkert blitt kastet over her igjen.

Men for all del, takk for et ekstremt nyttig svar. Utrolig hvor hjelpsomme folk er.

Lenke til kommentar
Linux selfølgelig. Linux, som i kjerna. :p

De andre programvare-forumene er dominert av Windows-folk, og de har ikke noe interessant å bidra med.

Jeg, og sikkert flere Linux-folk, leser ikke dem engang.

Ja. Men hotstian har faktisk et poeng, "Programvare" er ikke synonymt med Windows... Vi skulle ha feilpostet mer :)

Lenke til kommentar

Eg kjenner ingen spesielle program til dette formålet; sjølv

om kanskje det finst eit? Eg har ikkje søkt... Burde no finnest noko enkelt

slideshow-program til bilete iallfall (ja, det veit eg finnest, faktisk. Har sett

eit par Python-program bl.a. - dei tek faktisk video òg. Berre å søkje!).

I fallande «verdi» av dei eg hugsar og har erfaring med:

AviDemux2 - http://avidemux.sourceforge.net/

MEncoder

Kino - http://kino.schirmacher.de/

Jashaka

LiVES

Mainactor

Cinelerra

Lenke til kommentar

jeg vil anbefale avidemux2

testet den nettopp. ser ut til å gjøre jobben. har tenkt samme tanken om videoene mine lenge, men kino later til å bare takle DV, og lives slet med lyden på filene mine.

edit: får ikke eksportert en dritt, den henger seg. søken etter et fungerende videoredigeringsprogram fortsetter (etter å ha lest noen forum for å sjekke om det finns en løsning..).

Endret av ways
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...