Gå til innhold

Oppgradering av PC

Anbefalte innlegg

Maskina har begynt og oppføre seg merkelig under spilling og andre ting, og har ikke så veldig lyst å fortsette me formatering en gang i måneden.

Jeg har sett meg ut

Oppgraderingspakke AMD S939 Athlon 64 3500+, nForce4, PCI Express, 1024MB

og

Gainward GeForce 6800GT 256MB 2ns GDDR3 PCI-Express,"Ultra/2400PCX",2xDVI,Retail

er det noe dere ville ha byttet ut eller noe så er det bare å si fra.

har dere noen forslag om strømforsyning? helst ikke så dyr.

takker for alle svar :)

Endret av tommmy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har nettopp kjøpt ny psu. Jeg kjøpte http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309427&cks=PRL og er ganske fornøyd. Mist 500watt fra microplex er å anbefale. I følge folk som har kjøpt den så skal den være ekstremt lydsvak og veldig stabil!

6800gt har minimumsgrense på psu med 300watt, så hvis du har mye didall i pcen din (neon, kalde katoder, masse vifter og hardisker) så vurder å kjøp litt kraftigere!

Lenke til kommentar

Som sagt, den funket veldig greit. har litt svakere skjermkort. 2 hardisker, en 2,5ghz p4. 1024ddr-ram, ikke noe fancy greie utenom noen vifter. 400watt holder, men gjerne ha litt mere. Skjermkortet krever sitt. MISt har vel enda ikke fått noen svært negative tilbakemeldinger ;)

Lenke til kommentar

Dette oppsettet ser veldig bra ut. Kan anbefale 6800GT på det varmeste. 400w holder i store lenger (hvis du ikke har mer en 20 vifter)! Et oppsett med en 3500+ og 6800GT krever ca 300-350w og i sli krever det ca 400w så du kan faktisk kjøpe enda et om en stund! Så 400 w holder for de som ikke skal drive med ekstrem overklokking og det mest ultimate! :thumbup:

Isteden for å kjøpe i en pakkeløsning ville jeg heller valgt å ta de samme delene og bestille det samtidig, fordi jeg synes at rambrikkene er det svakeste ledd i systemet. ville ha gått for noe som dette http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303103&cks=PRL Ville ha brukt 300 kr ekstra for at rammen ikke ville være billig dritt! Er veldig viktig med skikkelig ram i pcen, hjelper mye under krevende oppgaver og spilling!

Ta disse hvis du vil ha noe enda bedre og dyrere:http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300699&cks=PRL

Som sagt kan jeg anbefale de første siden de har best ytelse/pris! :w00t:

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Ikke kjøp 800xl :tease: ! 6800GT er bedre! 800xt har bare shader 2.0. De aller nyeste spillene krever 3.0 shader for å kjøre på full grafikk. Skjønner ikke hvor noe har det ifra at 800xl er bedre en 6800GT. 6800GT kan man jo også kjøre i SLI!

De nyere spillene krever at du har 3.0 og om noen år kan man ikke kjøre spill hvis man ikke har shader 3.0 !

6800GT har også litt bedre ytelse! :w00t:

Lenke til kommentar
Ikke kjøp 800xl :tease:  ! 6800GT er bedre! 800xt har bare shader 2.0. De aller nyeste spillene krever 3.0 shader for å kjøre på full grafikk. Skjønner ikke hvor noe har det ifra at 800xl er bedre en 6800GT. 6800GT kan man jo også kjøre i SLI!

De nyere spillene krever at du har 3.0 og om noen år kan man ikke kjøre spill hvis man ikke har shader 3.0 !

6800GT har også litt bedre ytelse! :w00t:

Nå har han valgt et hovedkort uten SLI,så om han velger Nvidia eller ATI er det samme. X800XL og 6800GT er ganske likeverdige i ytelse. X800XL kortet er 550 kr billigere,derfor er det etter min mening et bedre kjøp. Det bråker heller ikke så mye som 6800GT kortet.

Edit:X800XL vs 6800GT

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
850 xl tror jeg er bedre enn 6800GT, men så tror jeg det er en god del dyrere!

stemmer. 850xt pe er vel det kraftigste skjermkortet per dags dato. under det kommer 6800gt elns

Det er 6800 Ultra som ligger under X850XT PE ikke 6800GT.

X850XT PE koster mer en det smaker synes jeg da. Da er X800XL og 6800GT bedre kjøp.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Det beste kjøpet til dags dato er 6800GT fordi det er så nære som du kan komme til etterfølgeren 6800ultra. Det ensteste forskjellen på de to er at ultra har 450 mhz core og GT har 400 mhz. Ultra har også 1100 (elns) i memory mens GT har 100 mhz mindre! Dette kan veldig lett klokkes opp til og da er det ikke noe som skiller dem!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...