Håk0n Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Hei alle sammen, tenkte jeg skulle kjøpe meg ny pc se... Men så er det jo det at jeg har en noe hullete viten når det gjelder hk og sånt... Fordi harware.no anbefalte å kjøpe den Asus a7v33 Raid greia tok jeg en titt på den, MEN der står det jo at noe om non-reg og non-ecc... Nå skal jeg være ærlig å si at jeg ikke vet var det vil si med registrert minne men ecc er visst ***** bra i følge en fyr jeg kjenner(og han er skikkelig nerd!!)Tregere og sikrere sa han, og det er der jeg vil ha... Så kan jeg ikke kjøpe ecc ram da eller...? (Skulle kjøpe XP 2000+ od ddr-dimm) Jada.... ???? Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Glem ecc ram. Dyrt, tregt og benyttes bare i servere stort sett. Nytteverdien av ecc ram er nok noe oppskrytt. Lenke til kommentar
Håk0n Skrevet 23. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2002 jaja... har hørt jeg skal kjøpe merkeram også... men hva er registrert minne da a??? og er ddr-dimm og ddr sdram det samme ? Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 DDR Dimm og DDR sdram er vel det samme ja. Usikker på hva som er riktig å si. Reg. minne er også noe som stort sett brukes i servere. Vet ikke helt hva det betyr men er ihverfall unødvendig i en vanlig pese. Hva med denne? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl Orginal DDR2700 ram. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Du trenger ikke ECC/REG minne, det koster mye mer, er sikrere (crasher nesten aldri) og yter dårligere.. Anyways, ikke kjøp No-Name RAM til AMD-system hvert fall. Dårlige minnebrikker er ofte kilden til et ustabilt system! Merke-RAM er lurt :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå