kokkelimonke Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Det er et par år siden jeg brukte NT fast på jobben nå, så jeg sitter litt fast. Har satt opp en server og nå gjenstår bare å få tilkoblet nettkortet slik at jeg kommer meg på nettet også. Siden denne Windows-versjonen ikke akkurat er noen Plug'n'play-versjon har jeg måttet prøve meg litt frem. Maskinen jeg har installert på er opprinnelig bare en vanlig arbeidsstasjon. Jeg gikk da derfor inn på en identisk arbeidsstasjon jeg har her og så hvilket nettkort som var installert der - forsøkte dette.. og uten hell. Jeg gikk også inn på produsenten (Fujitsu-Siemens) sin website og fant nettkortdriverne som visstnok skal høre til denne maskinen - uten hell. Jeg har også letet litt rundt på hovedkortet for å se om jeg finner noe som kan se ut som et nettkort (det er integrert), men fant ingenting. Har sikkert ikke letet godt nok, men de to foregående driverne burde da ha fungert.. Noen som har noen gode innspill? Lenke til kommentar
Gaute Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Husk ServicePacks (6a ???) G. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Du kan prøve å bruke SiSoft Sandra for å finne ut hva slags nettverksbrikke det er. Hvis jeg ikke husker feil skal NT4 klare å gjennkjenne nettverkskort automatisk, men det er kanskje bare med drivere som ligger inne. Lenke til kommentar
kokkelimonke Skrevet 23. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2002 SP6 er installert. Tester Sandra jeg :smile: Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Quote: Den 2002-07-23 13:14, Kamerat skrev:Du kan prøve å bruke SiSoft Sandra for å finne ut hva slags nettverksbrikke det er. Hvis jeg ikke husker feil skal NT4 klare å gjennkjenne nettverkskort automatisk, men det er kanskje bare med drivere som ligger inne. Du husker feil, kamerat. Finner ikke drivere som ligger inne en gang og man kan t.o.m. få problemer med å starte nettverket om SP ikke er installert... Lenke til kommentar
kokkelimonke Skrevet 23. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2002 Quote: Den 2002-07-23 14:45, Mad Wolf Magnux skrev: Quote: Den 2002-07-23 13:14, Kamerat skrev: Du kan prøve å bruke SiSoft Sandra for å finne ut hva slags nettverksbrikke det er. Hvis jeg ikke husker feil skal NT4 klare å gjennkjenne nettverkskort automatisk, men det er kanskje bare med drivere som ligger inne. Du husker feil, kamerat. Finner ikke drivere som ligger inne en gang og man kan t.o.m. få problemer med å starte nettverket om SP ikke er installert... Ok, her er dealen. Jeg installerte NT4Server med nettverk.. og jeg installerte Office og en hel del andre programmer underveis.. hver gang jeg bootet har jo NT forsøkt å finne nettverket uten hell. Så etterhvert installerte jeg SP6.. skulle jeg gjort dette først? Til slutt forsøkte jeg å installere nettkortet.. det var ikke installert i det hele tatt før dette da.. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Det kan lønne seg å legge inn SP6a etter umiddelbart etter installering, men skader vel ikke om du gjør det underveis. Etter at du har lagt til nettverk og nettverkskort kan det lønne seg å legge inn SP igjen. Husk hotfix'er og slikt Lenke til kommentar
kokkelimonke Skrevet 23. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2002 Quote: Den 2002-07-23 14:51, Mad Wolf Magnux skrev:Det kan lønne seg å legge inn SP6a etter umiddelbart etter installering, men skader vel ikke om du gjør det underveis. Etter at du har lagt til nettverk og nettverkskort kan det lønne seg å legge inn SP igjen. Husk hotfix'er og slikt Greien er at jeg ikke vet hvilket nettkort som skal inn i det hele tatt. Men nå prøver jeg med SiSoft Sandra så får vi se... Lenke til kommentar
kokkelimonke Skrevet 24. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2002 Nå viser det seg at Sandra ikke ville vise hvilket nettkort jeg hadde. For den funksjonen var dessverre ikke tilgjengelig.. jaja.. hehe. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Et par ting du bør sjekke/være sikker på (om du ikke har gjort det alt da...) : *Fungerer nettverkskortet? *Er hovedkort og/eller nettverkskort NT-kompatibelt? Lenke til kommentar
Gaute Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Hvis du instalerte nettverket, ikke bare kortdriveren, men hele den netverks biten etter at du kjørte inne SP6 da må den inn på nytt :smile: er ikke NT gøy :smile: Hups, kom på, er NIC slått på i BIOS ?? er ikke alttid det. Og er det integrert på HK sa du, er det et intel kort? Da kunne du jo prøve å laste ned drivere rett fra produsent. Har du merke/model? litt greiere å finne relevant info da :smile: Lenke til kommentar
kokkelimonke Skrevet 24. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2002 Vel, nettkort står på i BIOS, nettkort er Intel 82562EM. Jeg har forsøkt å installere driverne uten hell. Nå viste det seg at denne driveren krevde SP6a (etter å ha lest bruksanvisningen :smile:). Så nå har jeg installert SP6a, men det står fortsatt at bare SP6 er installert under startup - skal det være sånn? Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Quote: Den 2002-07-24 11:44, kokkelimonke skrev:Så nå har jeg installert SP6a, men det står fortsatt at bare SP6 er installert under startup - skal det være sånn? Ja, det er riktig det. Tar du derimot start-run-winver står det "Revised SP 6a" Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Quote: Den 2002-07-23 14:51, Mad Wolf Magnux skrev:Det kan lønne seg å legge inn SP6a etter umiddelbart etter installering, men skader vel ikke om du gjør det underveis. Etter at du har lagt til nettverk og nettverkskort kan det lønne seg å legge inn SP igjen. Husk hotfix'er og slikt Hver gang du blir spurt om NT 4.0 cd'n og putter den i så bør du legge inn igjen nyeste SP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå