Gå til innhold

Kritik til design

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker litt kritik til design (bilder, farger, kodin osv.) av min hjemmeside

Link: http://www.jessheim.vgs.no/OXODesign/Rilindja/hw/index.php

Siden er ikke på norsk men innholdet er ikke så viktig. For å se under meny klikk på "Sport" eller "Radio Rilindja".

Siden er beregnet for IE brukere (fordi 90% av leserene bruker det). Så det er bugs i Opera (FF har jeg ikke testet).

Venter på hard kritik, hehe

Mvh.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel. Likte designet, bortsett fra at det bugga sinnsykt i Firefox. Anbefaler deg å optimalisere siden for opera og firefox.

Navigasjonen var fin, likte spesielt :hoveren. Litt overdrevne effekter angående dropshadow (feks i header). meget pen tekst i header :thumbup:

Skulle gjerne ha gitt mer kritikk, men har ikke IE installert.

post-76-1119172957_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Som det blir sagt her, siden ser ikke spesielt bra ut i Firefox. Her har du en jobb å gjøre... Ser derimot mye bedre ut i IE..

* Designet var helt ok synes jeg.. Likte ikke helt sentreringen av overskriftene på siden, men...

* Litt luft mellom bokstavene hadde gjort seg tror jeg..

* Kunne kanskje gjort noe mer ut av footeren din?

Lenke til kommentar

Totalinntrykket er bra. Jeg tror de sterke, klare fargene du har valgt ville passet bedre med et litt skarpere design. Dvs renere border uten dropshadow. Det ble litt rundt og fluffy. Men for all del, jeg synes det er pent..

Personlig er jeg en stor tilhenger av å få websidene til vises bra i alle de store nettleserne.

Om det blir helt likt er jo ikke alltid like enkelt, men bedre enn dette klarer du...

Se igjennom valideringen av siden. Der var en del unødvendige tullefeil, som er lette å rette.

Lenke til kommentar
fordi 90% av leserene bruker det

nopp tror bare 60% av alle bruker IE nå, var vel 30% firefox. more is coming. det er dessuten bare 90% som bruker windows så jeg tror det er en liten regne feil der.

N.B buger noe F*** i firefox og opera, har ingen andre netlesere så jeg får ikke sett designet riktig.

Endret av hotstian
Lenke til kommentar

Oksebæsj, på godt norsk!

Har du tenkt på at siden din ikke besøkes av flere Opera- og Firefoxbrukere fordi den ikke støtter disse nettleserene? Selvfølgelig får du ikke andre besøkende enn IE-brukere når du bare støtter den nettleseren.

Anbefaler at du tar en titt på denne artikkelen:

Vevsutvikling med åpne standarder, og legg spesielt merke til side 3, Nettleserkrigen, side 5, Hvorfor bry seg og side 7, Hindre for utbredelse av standarder. Eller, egentlig skal du vel legge godt merke til hele artikkelen.

Endret av PT
Lenke til kommentar

Takk for alt kritikk for det er det man lærer mest av.

Når det gjelder nettleser så har jeg tatt en lang statistik av besøkende av hjemmesiden og det vises seg at 90 % av alle, bruker IE, selv bruker jeg Opera men når en stor mengde av besøkende bruker IE, så er den nettleseren jeg må satse på.

Jeg kommer til å fikse de bugsene også for Opera og FF men det vil ta litt tid. Og husk det er min første CSS side (Jeg brukte før table og sånt).

En gang til takk og komm gjerne med mer kritikk.

Lenke til kommentar

Når det gjelder nettleser så har jeg tatt en lang statistik av besøkende av hjemmesiden og det vises seg at 90 % av alle, bruker IE, selv bruker jeg Opera men når en stor mengde av besøkende bruker IE, så er den nettleseren jeg må satse på.

Jeg kommer til å fikse de bugsene også for Opera og FF men det vil ta litt tid. Og husk det er min første CSS side (Jeg brukte før table og sånt).

Når siden bare støttes i IE blir statistikken slik..

FF og Opera bruker kikker en gang innom siden og kommer ikke igjen fordi det er helt fucka..

Derfår er det flere IE bruker på siden :)

Vis vi sier at 9 stykker besøker siden din.

* 3 Firefox

* 3 Opera

* og 3 IE

Så vil kun de 3 firefox og Opera brukerne besøke siden en gang.

3+3=6

Mens så sier vi at IE brukerne vil besøke siden din 5 ganger til den uken kansje :p

5*3= 15

Da har vi totalt 21 besøk..

IE = 15

Opera/FF = 6

Så et lite regnestykke:

15*6/100 = 71%

Så da har vi altså

IE = 71%

Opera/FF = 29%

Så når akkurat like mange IE, FF og Opera bruker besøker siden dominerer IE likevel pga buggs i Opera og FF :)

Endret av Mellet
Lenke til kommentar

Når siden bare støttes i IE blir statistikken slik..

FF og Opera bruker kikker en gang innom siden og kommer ikke igjen fordi det er helt fucka..

Derfår er det flere IE bruker på siden :)

Vis vi sier at 9 stykker besøker siden din.

* 3 Firefox

* 3 Opera

* og 3 IE

Så vil kun de 3 firefox og Opera brukerne besøke siden en gang.

3+3=6

Mens så sier vi at IE brukerne vil besøke siden din 5 ganger til den uken kansje :p

5*3= 15

Da har vi totalt 21 besøk..

IE = 15

Opera/FF = 6

Så et lite regnestykke:

15*6/100 = 71%

Så da har vi altså

IE = 71%

Opera/FF = 29%

Så når akkurat like mange IE, FF og Opera bruker besøker siden dominerer IE likevel pga buggs i Opera og FF :)

Statistiken din var bra, men når jeg tok statistiken så fungerte siden bra både i opera, ff og IE. For da brukte jeg table. Men som sakt så siden er ikke helt ferdig og jeg må jobbe en god del med den (jeg skal få den til å fungere i Opera og FF).

Takk

Lenke til kommentar

Siden var grei nok den. Åpnet den først i FF. Da jeg trykket på sport i menyen, kom det frem undermenyer. Da jeg igjen trykket på sport, ble hele sport og flere andre meny-ting borte!!!

Da jeg åpnet den i IE så det bedre ut, men da kom jeg ikke inn på sport-sidene i det heletatt!!!

Denne siden trenger virkelig en debug, men selve designet ser bra ut! Stå på!

Lenke til kommentar
Ein må jo kode rimeleg rart om sida fungerar i IE og ingenting anna.

Haha Jeg har sett at mange kalger i IE når de bruker CSS, jeg som bruker selv Opera fikk det til med første forsøk.

Siden var grei nok den. Åpnet den først i FF. Da jeg trykket på sport i menyen, kom det frem undermenyer. Da jeg igjen trykket på sport, ble hele sport og flere andre meny-ting borte!!!

Da jeg åpnet den i IE så det bedre ut, men da kom jeg ikke inn på sport-sidene i det heletatt!!!

Denne siden trenger virkelig en debug, men selve designet ser bra ut! Stå på!

Oki den problemen må jeg fikse (sport greien), den fungerer fint hos meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...