bajazzo Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Har Windows XP Home. Maskinen låste seg og jeg måtte bryte strømmen for å få den av. Etter omstart får jeg ikke åpnet Outlook, dvs jeg får et kort glimt av mailboksen før følgende feilmelding dukker opp: "Kan ikke starte Microsoft Office Outlook. Kan ikke åpne vinduet i Outlook. Kan ikke åpne mappesettet. Serveren er ikke tilgjengelig. Kontakt systemansvarlig hvis dette problemet vedvarer". Noen som har peiling på hva som er galt? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Det er mulig at Outlook holdt på med en operasjon akkurat i det du brøt strømmen, og derfor ble ikke denne fullført. Ettersom den spør etter et mappesett, så kan Outlook ha blitt avbrutt i det programmet har endret på mapper/innholdet i dem (hvis du for eksempel lastet ned et vedlegg, lastet ned en mail eller lagret en mail). Prøv å starte Windows i sikkermodus (F8 under oppstart), for så å åpne Outlook. Fugnerer ikke dette, så kan du forsøke å reinstallere Outlook. Lenke til kommentar
bajazzo Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Takker for svar Har forsøkt sikkerhetsmodus og får samme feilmelding. Har også forsøkt å re-installere Office uten at dette hjelper. Takknemlig for andre forslag til løsning, har snarlig behov for tilgang til mail. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 En midlertidig løsning kan være å bruke en annen e-postklient, som for eksempel Mozilla Thunderbird (gratis, og meget bra). Lenke til kommentar
bajazzo Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Jo, men jeg har behov for å hente en fil som ligger i mailboks lokalt på pc. Hvordan får jeg evt. tilgang til denne? Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Du kan importere pst filer (som outlook lager i) til Thunderbird. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå