hurst Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Jeg har nettopp installert win2000 på nytt igjen, men har store problemer med å kopiere/flytte store filer (600mb og over). For det første tar det veldig lang tid og like før kopieringen er ferdig kommer det opp en feilmelding: "Ikke nok systemressurser til å fullføre den forespurte tjenesten." Har prøvd å reboote, men det hjalp ikke. Før jeg reinstallerte windows virkert det helt ok. Har lagt inn nyeste via drivere, alle oppdateringene fra winupdate, SP2 og SRP1. Noen som vet hva som er galt? Lenke til kommentar
Danko Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Quote: Den 2002-07-23 13:05, hurst skrev:Jeg har nettopp installert win2000 på nytt igjen, men har store problemer med å kopiere/flytte store filer (600mb og over). For det første tar det veldig lang tid og like før kopieringen er ferdig kommer det opp en feilmelding: "Ikke nok systemressurser til å fullføre den forespurte tjenesten."Har prøvd å reboote, men det hjalp ikke. Før jeg reinstallerte windows virkert det helt ok. Har lagt inn nyeste via drivere, alle oppdateringene fra winupdate, SP2 og SRP1.Noen som vet hva som er galt? Kjører du FAT eller NTFS da ? Lenke til kommentar
hurst Skrevet 23. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2002 NTFS. Har 512mb RAM. Nyeste VIA driver. Prøver å kopiere forskjellige divxer på rundt 700mb fra en partisjon til en annen på samme hdd. Fra en cd kan jeg kopiere samme fil helt smertefritt. Får vel prøve ENDA en reinstall (to reinstaller på ett døgn! Wow! Go Bill Gates!) Lenke til kommentar
hurst Skrevet 23. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2002 Ja, DMA er aktiver. UDMA rettere sagt Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Hvis det finnes en innstilling i BIOSen din som heter "(PCI) Delayed Transaction", så deaktiver denne. Det er en kjent sak at ved visse maskinvarekombinasjoner (hovedsaklig systemer med SB Live! lydkort) blir store filer korrupte ved kopiering, eller at PCen rett og slett bare henger seg. Det skjedde iallefall hos meg før (Abit KR7A-RAID + SB Live! 1024)... Lenke til kommentar
hurst Skrevet 24. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2002 Quote: Den 2002-07-24 11:09, EviLEddiE skrev:Hvis det finnes en innstilling i BIOSen din som heter "(PCI) Delayed Transaction", så deaktiver denne. Jeg har ikke forandret noen instillinger i Bios før/under/etter reinstallerte windows. Samme instillinger som før da det virket :???: Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Last ned programmet som heter "totalcopy v.1.1" Det er norsk og greier :smile: JESS! Det er den nye ostehøvelen. Lenke til kommentar
MR_T Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 ny virtuel osthøvel yahoo. men feilen kan skjyldes mangel av diskplass på C: check hvor mye du har igjen, samt i kontrol pannelet eller var det registeret kan du skru av mellom caching på C: har faktisk hørt om noe 1 gang tidligere ( men er ikke sikker, har ikke drukket kaffe enda så er mentalt uberegnlig til jeg har drukket kaffen min ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå