Gå til innhold

Oppgradere RAM på IBM Thinkpad R50e

Nimzo

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har en kompis som skal investere i en bærbar. Han skal hovedsaklig bruke den til lett redigering av musikk. Minimum req for det er 800Mhz og 512MB ram.

Ukens tilbud på komplett er IBM Thinkpad R50e . Denne har bare 256 MB ram. Det står at type RAM er DDR SD-RAM.

Jeg kan ikke se å finne DDR SD-RAM på komplett. Er det ikke SO-DIMM brikker som er vanlig i bærbare? Hvilken brikke er kompatibel med denne maskinen?

TAkker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mens jeg er igang, hva tilsvarer prosessoren på denne maskinen om man skal regne om til 'vanlige' Mhz?

Celeron M 1400 MHz blir den i vanlige MHz ;)

Arkitekturmessig så vil den nok yte rundt en P4 2000 MHz (tatt rett ut av luften). Celeron M har halvparten av cachen som Pentium M (Banias), dvs. 512kB, og den har dårligere speedstep. Noe som gjør at den nok vil være varmere og ha litt dårligere batterikapasitet enn sin storebror med Pentium M prosessor.

Lenke til kommentar

Det skrives ofte Mhz etter betegnelsen når det gjelder AMD-prosessorer. AMD har gått bort fra å bruke Mhz-betegnelser for en stund tilbake.

I den senere tid har også Intel begynt med modellnummer i stedet for å bruke Mhz-betegnelser.

Ta en titt hos diverse nettbutikker, så vil du se at prosessorene betegnes mer og mer med modellnummer og eventuelt Mhz i parantes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...