SpeCtaCelus Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Hvordan prog er enklest og lage et lett og fint design med til en hjemmeside? Mvh Ken-Gjøran Lenke til kommentar
jan rune Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Viss du skal lage en litt stilig hjemmeside med litt animasjoner og sånt morro, vill jeg anbefale Macromedia Flash 5.0. Eneste ulempen med dette er at ikke alle har flash plug-in på maskinen sin. En ting som er greit å gjøre da er og lage en startside som de kan velge om å kjøre Flash eller html hjemmesiden. Dette kan kanskje bli litt mye å lære seg bare for å lage en hjemmeside, da vil jeg anbefale deg å ta en titt på Dreamweaver 4(også fra Macromedia). Uansett så er det morro å lage hjemmesider :smile: Lenke til kommentar
PlastBox Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 [ Denne Melding var redigert av: PlastBox på 2002-07-24 11:55 ] Lenke til kommentar
PlastBox Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Det KLART beste rene webdesignprogrammet er Macromedia Dreamweaver. Last ned Dreamweaver 4 eller MX. MX er nyest. Støtter ALL HTML, det aller meste av script og masse annet praktiske greier. _________________ MB :: MSI KT3 ULTRA-ARU Socket-A CPU : AMD Athlon XP 2000 1.667GHz GPU : Asus V8420 GeForce4 Ti4200 128MB DDR RAM : Apacer 512MB DDR PC-333 PC2700 Orginal [ Denne Melding var redigert av: PlastBox på 2002-07-24 11:56 ] Lenke til kommentar
SpeCtaCelus Skrevet 24. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2002 har de programmene, (kall meg hva dere vill) men jeg får ikke til å lage fansie sider enn annet enn tables. Lenke til kommentar
Savage Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Gjør som meg.. Skissèr diverse layouts på papir først, deretter så leker du deg frem i photoshop for å lage et par dummies få det over i mindre bildedeler og litt sånn diverse.. Finnes utallige mange photoshoptutorials hvor du lærer å få dem på nett også videre.. Deretter bruker du dreamweaver el. for å redigere dem videre :smile: Lenke til kommentar
SpeCtaCelus Skrevet 25. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2002 Ok! "Tenker" at jeg har laget skisser av designet på siden. Nå skal jeg lage disse skissene, hvordan lager jeg dem i photoshop eller psp og bruke dem i dreamweaver???? Jeg blir gal!!! Lenke til kommentar
BBC Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Hvis du ikke kan HTML og CSS anbefaler jeg deg å ta en tur innom http://www.w3schools.com - der vil du lære veldig mye. Anbefaler Notepad/TopStyle som CSS-editor, og Notepad/Dreamweaver som html-editor. Les litt om f.eks. div, float, boarder, padding, etc. i html/css-kurset - det er veldig hendig når du går igang med kodingen :smile: Lenke til kommentar
SpeCtaCelus Skrevet 26. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2002 Ok! skal prøve. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 hint hint.... det finnes mange personer som ikke vet hvilket potensiale som ligger i Frontpage, det følger¨ med de fleste office versjoner og er lett så lett å bruke som du vil ha det til. kansje jeg er sprø men jeg foretrekker Frontpage og notepad forran Dreamweaver. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Er stor fan av homesite 5 jeg. Gir ren og fin html kode og mange hyggelige raske funksjoner som dra inn bilde, sjekke linker++++. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Illustrator & Photoshop & Dreamweaver & Flash kombinasjonen må være konge... Viss du har 500.000Kr til software innkjøp da... Eller: Gimp & Emacs hehe.... Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Design skisse: Lag en grunnskisse i bildebehandlings eller grafikk programmet du foretrekker å bruke. Importer bildet i Dreamweaver og bruk det som bakgrunnsbilde når du bygger opp layouten; Høyreklikk bakgrunnen og legg inn trace bilde i menyen. Trace bildet kan justeres fra 0 til 100%, hvor 100% er helt ugjennomsiktig. 50% er en typisk grei innstilling, blir ikke for plagsomt. Har ikke brukt den metoden ennå da jeg ikke lager himla avanserte greier, men det er kjekt å ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå