Gå til innhold

Asono AB-600..Noen med erfaringer her?


Anbefalte innlegg

Må ha meg ny MP3-spiller, siden den gamle streika...Skal ha en MP3 spiller med 512mb-1024mb flashminne, som tåler litt mer enn den forrige jeg hadde (PB audiokey fm)...Tenker da på Asono AB-600, noen som har denne og kan si sin mening?=)

 

Har fått inntrykk av at dårlig kontakt i høretelefon-uttaket er en gjenganger blant veldig mange av disse flashbaserte spillerne, men på den jeg hadde var det ikke nok med det, knappene bestemte seg også for å slutte å virke etterhvert :nei::thumbdown:

 

Mvh Tomzern ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hallo

Jeg har brukt Asono AB-600 noen uker nå og er meget godt fornøyd.

Enkel manøver av spilleren, god radio og bra batterilevetid. Det er heller ingen software som må brukes, slik andre "større" merker er sære på.

Topp lyd ved anskaffelse av bedre høretelefoner, men er det egentlig noen spillere i denne prisklassen som leveres med skikkelig gode høretelefoner??

Egen kabel for å kople til pc, men det gjør at den blir litt mindre. Tror ikke det er noen "egen" Asono kabel, da kabelen til Olympus kamera mitt også passet inn. Skulle den bli borte er det sikkert lett å skaffe ny fra andre digitale gadgets.

 

Kjøpte min på Expert til 999.- 1 gig til den prisen i juni 2005 er ikke ille. Normalt bruker jeg kun webshop'er til det meste av slike ting, men her har faktisk Expert en godt tilbud.

 

mvh

Per-Øivind Berg

:thumbup:

Lenke til kommentar

jeg kjøpte meg denne for en liten stund siden, har glemt å oppdatere tråden! :roll:

 

Jeg er ihvertfall superfornøyd og syns den spiller veldig fint, og er enkel å sette seg inn i=) Mange innstillinger, morsom meny, i kombinasjon med mine Koss PortaPro ble det utrolig bra lyd oxo :D 999 på expert her oxo :thumbup:

 

Denne spilleren kan absolutt anbefales!!Har faktisk ikke giddet å prøve original-høretelefonene enda, i og med at jeg har PortaPro, så jeg vet ikke noe om lyden i disse...Batterilevetiden er også imponerende bra=)

 

Mvh Tomzern :yes:

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Asono AB-600 1 GB for 999 kr i juli, men jeg prøver å bytte den fordi når jeg skifter sang så kommer en elektrisk skurrelyd. Den er også der i bakgrunnen om man hører på en rolig sang eller skrur volumet litt ned. Hvis man skrur volumet helt ned så hører man lyden alene. Hvis det er noen andre som har samme type mp3 spiller så kan de jo sjekke om det er på deres spiller også. Lyden på radioen er helt ren. Uten den skurrelyden ville jeg beholdt spilleren.

Endret av takeonme
Lenke til kommentar
Den er også der i bakgrunnen om man hører på en rolig sang eller skrur volumet litt ned. Hvis man skrur volumet helt ned så hører man lyden alene. Hvis det er noen andre som har samme type mp3 spiller så kan de jo sjekke om det er på deres spiller også.

Det er en elektrisk lyd, meget svak, når man bytter sang - relatert til at det leses fra minnet i spilleren, tipper jeg. Har ikke hørt noe til ulyder under selve spillingen. Om du setter volumet til 0 er det bittelitt lyd som kan høres ut som skurring - dette er fordi volum 0 ikke er helt av så noe av lyden blir spilt uansett. "skurringen" er iallefall konsistent med rytmen i musikken, så om man setter opp volumet til hørbart er det absolutt ikke noe man legger merke til, bortsett fra når man bytter sang da.

 

Har brukt spilleren i en måned, og ble ikke obs på denne lyden før jeg leste dette innlegget. Jeg har brukt den hver dag - og har absolutt ingen planer om å bytte den

:love:

Lenke til kommentar

Så det er mulig at det er slik på alle Asono ab-600 spillerne. Da hjelper det ikke at jeg bytter den i en ny. Det er en elektrisk lyd i bakgrunnen, men den går ikke i takt med musikken så det er ikke mp3 filen som lager lyden, men selve spilleren. Det høres ut som en elektrisk forstyrrelse.

Den elektriske lyden endrer "tone" seg hvis man skifter equalizer instillingene fra normal til rock f.eks.

Jeg sjekket med en annen mp3-spiller fra phillips. Der var det også en lyd i bakgrunnen hvis man tok ned volumet, men den lyden var mer høyfrekvent så den ble mindre tydelig.

Endret av takeonme
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg også en Asono ab-600 da det så ut til å være mye lydkvalitet og kapasitet for pengene. Hvis man bruker gode isolerende ørepropper/hodetelefoner hører jeg også dessverre denne summelyden i rolige partier av sangene. Hvis man i tillegg navigerer i katalogstrukturen på spilleren når man hører musikk blir det en annen og mer høyfrekvent lyd. Jeg synes ikke dette er akseptabelt så jakten på ny mp3 spiller får fortsette.

 

Btw, vet noen om dette har vært et problem på andre Asono spillere som Opus eller Eight ?

Lenke til kommentar

Jeg har null skurrelyd under avspilling av sangene (med Koss PortaPro), uansett volum, når jeg bytter sang hører jeg den lyden som alle snakker om, den forandrer seg litt avhengig av om jeg skifter mellom WMA eller MP3, så det har garantert noe med minnelesingen å gjøre...Denne lyden er jo så svak, og den er jo imellom sangene så den bryr jeg meg ikke om i det hele tatt :roll:

 

Er storfornøyd hittil, og syns du får MER enn du betaler for med denne spilleren :D

 

Mvh Tomzern

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...