Gå til innhold

Hvor mye ram støtter Windows?

Anbefalte innlegg

Nei... 2GB er 2GB...

Glem hele denne bit/byte diskusjonen, RAM måles som regel i Byte, det er båndbredde som måles i bit.

XP kan bruke 4GB, for prosessoren klarer ikke mer enn 4GB.

Det er godt mulig XP Home takler mindre, men det er i så fall en kunstig grense MS har lagt inn for å få folk til å oppgradere.

64bit CPU kan ha mer RAM, men de fleste hovedkort har grenser som er mindre enn OSets.

Det finnes vel ennå ikke høyere enn 2GB ram moduler, så jeg regner med at 8GB er ca. max-grense.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er tydelig at ikke alle forsto (eller brydde seg om) min lille kverrulering på små og store bokstaver.

b = bit

B = byte

Videre skal faktisk G (giga), T (terra), M (mega) skrives med store bokstaver, mens k (kilo) og m (milli) skal skrives med små.

Siden du kverulerer (ikke kverrulerer) på andre så bør du vel bli rettet på selv.

Tera skrives med en r. Terra, det er jordkloden, det.

Windows 32-bit kan bruke 2 GB memory til applikasjoner, 2 GB er reservert til OS. Utfyllende forklaring her: http://www.michna.com/kb/WxMoreThan2GB.htm

Lenke til kommentar
Det er tydelig at ikke alle forsto (eller brydde seg om) min lille kverrulering på små og store bokstaver.

b = bit

B = byte

Videre skal faktisk G (giga), T (terra), M (mega) skrives med store bokstaver, mens k (kilo) og m (milli) skal skrives med små.

Siden du kverulerer (ikke kverrulerer) på andre så bør du vel bli rettet på selv.

Tera skrives med en r. Terra, det er jordkloden, det.

Windows 32-bit kan bruke 2 GB memory til applikasjoner, 2 GB er reservert til OS. Utfyllende forklaring her: http://www.michna.com/kb/WxMoreThan2GB.htm

Godt å bli litt rettet på. Har korrigert forrige innlegg.

Lenke til kommentar
Denne er feilpostet. Rapportert.

Den passer nok bedre under Windows kategorien.

Windows støtter vel så mye ram som du klarer å stappe inn i maskinen vil jeg tro.

La oss si at du har 6 ram porter, så støtter nok Windows 6GB med ram.

Denne posten inneholder feilinformasjon.

Sånne er det værste forumet kan ha.

Den vil bli raportert.

Rydd opp for di eiga dør får du brøler ut om andre sine feil.

Lenke til kommentar
Det er tydelig at ikke alle forsto (eller brydde seg om) min lille kverulering på små og store bokstaver.

b = bit

B = byte

Videre skal faktisk G (giga), T (tera), M (mega) skrives med store bokstaver, mens k (kilo) og m (milli) skal skrives med små.

eh...nerd? :yes:

edit: jepp, tellus er vaffal jordkloden ;)

Endret av iron-vetle
Lenke til kommentar

hei. jeg vet at Windows 98 bare støtter opp til 128 MB ram og hvis man har mere ram i maskina f. eks 256 MB ram så vil mye ram bli stående ubrukt. dette er jo greit nok, men vil det samme skje med XP? at hvis man overstiger 4 GB så vil den resterende ramen ikke bli brukt? XP bruker jo all den ramen den kan få.

Lenke til kommentar
... 64 bits cpu'er støtter 1000gb ram eller noe sånt

Eller noe sånt er vel 16EB (Exabyte).

16EB Er nok riktig. :yes:

så 1000GB =16EB.. men det er nå ikke mange som har 16EB hmm.. så det er samme hvor my ein Cpu støtter for oss bare at den støtter ca 4GB eller noen har vel satset på disse nye hk'ene som støtter op til 32GB ram

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...