Endorfin Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Lyst til å bestille meg en laptop hos dell. Men har en stasjonær pc som er koblet opp mot nettet. Men; ønsker å gjøre ting trådløst unntatt den stasjonære med mindre det ikke fører med seg noen vesentlig hastighets endring med å gjøre den trådløs også. Spiller mye så ønsker ikke noen høy ping eller etterslep. Dell opplyser svært lite om produktene som følger med som "tilbehør" så jeg lurte på om det var noen som kunne forklart meg litt om teknologien og forskjellen mellom et aksesspunkt og en ruter - er ruteren tregere, deler nettet annerledes f.eks.. Lyst til å ha noe som er driftsikkert og raskt!? Er dell sitt aksesspunkt eller ruter noe bra? hvilken av dem bør jeg isåfall velge eller ikke velge overhodet? Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 aksesspunkt = det er den tar KUN fra lan til WLAN. alså den gjør tp-kabel over til tråløst. router = den tar fra adsl modem ditt over til flere lan porter. NB:mange produsenter skriver router med tråløst. da er det alt i en pakke. har ikke vært mye borti dell må jeg si. har en dell-inspiron 2200 med wlan kort mini pci. og det funker bra mot alt av box'er bare man bytter til intel sin driver. siden den fra dell finner du alle men du får ikke kobla til. jeg vil anbefale wrt54g eller wrt54gs siden den er med alt og er stabil har selv 12stk av dem. den er med router, 4porter lan og wlan 54mbit. og koster ca 600kr(sjekk pirs guiden på forumet) komplett tar blod pris for den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå