Gå til innhold

Software og hardware feil


Anbefalte innlegg

Etter å ha tittet på veldig mange

innlegg som beskriver feil i software og hardware,

tror jeg at mange av innleggene kunne vært

spart, da mye av feilen "is behind keyboard" :wink:

 

Noen som er uenige i dette? Uerfarne folk klokker og tweaker os og hardware som om de skulle ha verdens beste kunnskap :???: :???: :???:

 

Vel...de som vil kan jo kommentere dette på en saklig måte :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt riktig det, men man lærer av sine feil vet du.

 

_________________

Intel P4 2.6Ghz Northwood 533Mhz

Asus P4T-E Motherboard

768 MB PC400 Samsung RDRAM

Asus Geforce 4 Ti 4400

Creative Sonudblaster Audigy Platunum

2x 3Com 100Mbit nettverkskort

 

Dette er plasert i mitt selvbyggde kabinett av tre

 

[ endret av Ronnyb den 2002-07-23 12:58 ]

Lenke til kommentar

Enig med Ronny. Folk må ha lov til å prøve ut hva de klarer. Eneste måten å lære på. Problemet er kanskje at de som ikke får det til klager og klager og trenger hjelp hele tiden. Kan kanskje være med ydmyke når de ber om hjelp... Det kan forresten gjelde flere her (men det er disk. som er tatt altfor mange ganger tidligere...)

Lenke til kommentar

Og jeg tror at veldig mange bilulykker kunne vært unngått om ikke sjåførene hadde tuklet med gir og bremser og sånn. For jeg tror at de fleste feilene er bak rattet og sånn. Folk som tråkker på gassen og svinger og girer som om de skulle ha verdens beste kunnskap og sånn. De som vil kan kommentere dette akkurat så usaklig som de vil.

Lenke til kommentar
Quote:


Osram skrev (2002-07-23 13:05):

Og jeg tror at veldig mange bilulykker kunne vært unngått om ikke sjåførene hadde tuklet med gir og bremser og sånn. For jeg tror at de fleste feilene er bak rattet og sånn. Folk som tråkker på gassen og svinger og girer som om de skulle ha verdens beste kunnskap og sånn. De som vil kan kommentere dette akkurat så usaklig som de vil.



Bruker feil begge både når det gjelder data og bilen. Når du kjører bil må du se hvor bremsen er og vilken gir du har den i. Hva med automat om du har problemer med å gire. :grin: :razz:
Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-23 12:52, S-Blazer skrev:

Etter å ha tittet på veldig mange

innlegg som beskriver feil i software og hardware,

tror jeg at mange av innleggene kunne vært

spart, da mye av feilen "is behind keyboard" :wink:


Noen som er uenige i dette? Uerfarne folk klokker og tweaker os og hardware som om de skulle ha verdens beste kunnskap :???: :???: :???:


Vel...de som vil kan jo kommentere dette på en saklig måte :smile:


 

Vel, hvordan har du kommet dit du er i dag? Tipper du også har gjort din del av "tabbene".

 

Problemet er ikke folk som gjør feil, men de som aldrig lærer av sine feil.

Lenke til kommentar

Joda, skal innrømme at jeg har gjort noen skikkelige brølere. Men det jeg mente med det utsagnet om at folk tror de har verdens beste kunnskap, når man ikke har det, er at folk tror de er Einstein'er med en gang de har lest ferdig en artikkel som omhandler overklokking eller tweak av os.

 

Men som sagt, brølere har jeg gjort massevis av,

men dog ikke så ille som verstingene.

En dag jeg var på jobben i vinter, kom det inn en kunde med en cpu som var tydelig brent.

Jeg spurte: Hvilken type kjøler brukte du på denne cpu'en ?

Kunden: Hæ? Må man bruke kjøler for å få den til å

kjøre? :sad:

 

Dette er en typisk historie som gjentar seg hvert år. (at ikke folk spør en som har litt mer peiling før dem gjør noe dem aldri har gjort før....)

 

S-Blazer

Lenke til kommentar

Quote:


Kjetil Lura skrev (2002-07-23 17:28):

Brukerfeil begge både når det gjelder data og bilen. Når du kjører bil må du se hvor bremsen er og vilken gir du har den i. Hva med automat om du har problemer med å gire.
:grin:
:razz:


 

Hadde jeg vært så dum hadde jeg kjøpt Mac... :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-23 18:46, jhbamse skrev:

Quote:


Den 2002-07-23 12:52, S-Blazer skrev:

Etter å ha tittet på veldig mange

innlegg som beskriver feil i software og hardware,

tror jeg at mange av innleggene kunne vært

spart, da mye av feilen "is behind keyboard" :wink:


Noen som er uenige i dette? Uerfarne folk klokker og tweaker os og hardware som om de skulle ha verdens beste kunnskap :???: :???: :???:


Vel...de som vil kan jo kommentere dette på en saklig måte :smile:


 

Den 2002-07-23 12:52, S-Blazer skrev:

 

Noen som er uenige i dette? Uerfarne folk klokker og tweaker os og hardware som om de skulle ha verdens beste kunnskap

 

 

 

Fint å ha så mye kunnskap, som du... Uten å huske hvordan du fikk det...

jepp

 

 

 

Vel, hvordan har du kommet dit du er i dag? Tipper du også har gjort din del av "tabbene".

 

Problemet er ikke folk som gjør feil, men de som aldrig lærer av sine feil.

 

Jepp

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-23 13:05, Osram skrev:

Og jeg tror at veldig mange bilulykker kunne vært unngått om ikke sjåførene hadde tuklet med gir og bremser og sånn. For jeg tror at de fleste feilene er bak rattet og sånn. Folk som tråkker på gassen og svinger og girer som om de skulle ha verdens beste kunnskap og sånn. De som vil kan kommentere dette akkurat så usaklig som de vil.


 

Mange av ulykkene skjer fordi det er folk som kjører sakte og bilene bak tar sjanser for å komme forbi. Seriøst.. hvis man ikke merker i hvilket gir bilen er eller ikke vet hvor bremsen er så har man ikke no å gjøre i en bil.. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...