tbend Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Da ser det ut som om ES en vår offisielt har tatt kvelden..Har nå testet i en P4c800E dlx og i et P4P800SE med samme resultat. det som skjer er at det genererers en mengde bios feil... Har nå testet med to forskjellige adaptere, uten at det utgjør noe forskjell.... FAEN!! Neiiiiii Hva blir neste satsing? Ny P-M som skal 4+ ? Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Har drept litt vel mye hardware nå i det siste.. Er bare så utrolig frustrerende at det ikke skal være mulig å holde liv i delene, dør som fluer om dagen..jaja.. får vel gå løs på 670 prosessoren inntil jeg får en ny PM.. blir vel en 780 tenker jeg.. Hadde du egentlig regnet med noe annet? Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Da ser det ut som om ES en vår offisielt har tatt kvelden..Har nå testet i en P4c800E dlx og i et P4P800SE med samme resultat. det som skjer er at det genererers en mengde bios feil... Har nå testet med to forskjellige adaptere, uten at det utgjør noe forskjell.... FAEN!! Neiiiiii Hva blir neste satsing? Ny P-M som skal 4+ ? Niks.. P4 670 over 6ghz og P4840EE over 5ghz... med masse ren god kulde.. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Da ser det ut som om ES en vår offisielt har tatt kvelden..Har nå testet i en P4c800E dlx og i et P4P800SE med samme resultat. det som skjer er at det genererers en mengde bios feil... Har nå testet med to forskjellige adaptere, uten at det utgjør noe forskjell.... FAEN!! Neiiiiii Hva blir neste satsing? Ny P-M som skal 4+ ? Niks.. P4 670 over 6ghz og P4840EE over 5ghz... med masse ren god kulde.. Okkey.... Du er jo godt i gang da! Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Da ser det ut som om ES en vår offisielt har tatt kvelden..Har nå testet i en P4c800E dlx og i et P4P800SE med samme resultat. det som skjer er at det genererers en mengde bios feil... Har nå testet med to forskjellige adaptere, uten at det utgjør noe forskjell.... FAEN!! Neiiiiii Hva blir neste satsing? Ny P-M som skal 4+ ? Niks.. P4 670 over 6ghz og P4840EE over 5ghz... med masse ren god kulde.. Lykke til... Gleder meg til å se hvor langt en Dobbeltkjerne CPU kan klokkes Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Gleder meg til å se hvor langt en Dobbeltkjerne CPU kan klokkes Du kan jo alltids følge med her. Ser ut som det er "fugger" som har rekorden sålangt.. rett under 5GHz.. PS og Edit: Eller ser det jo nå unektelig ut som om Intel nå lager meget klokkevennlig og høytytende CPU'er basert på sin "forhatte" Netburst-teknologi. Sjekk her. Intel er i ferd med å "ta over tronen" helt i bencher som SuperPi fra AMD.. Endret 27. september 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Cpu'ene liker seg antageligvis under heftige kjøleløsninger. Med viftekjøling er AMD som har størst sjangs til å få til noe kanskje Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Gleder meg til å se hvor langt en Dobbeltkjerne CPU kan klokkes Du kan jo alltids følge med her. Ser ut som det er "fugger" som har rekorden sålangt.. rett under 5GHz.. PS og Edit: Eller ser det jo nå unektelig ut som om Intel nå lager meget klokkevennlig og høytytende CPU'er basert på sin "forhatte" Netburst-teknologi. Sjekk her. Intel er i ferd med å "ta over tronen" helt i bencher som SuperPi fra AMD.. det er 830: eshbach som har rekorden ( - 5405.03 MHz http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=25730 ) Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Puttet i en ny Dothan 740 idag. Var litt bedre enn den forrige. Den klarte max 2.8GHz. Denne kom jeg litt lengre med. Kjører 2.8GHz med denne også til vanlig, for det er max RAM'en klarer å følge med til. Etter det må jeg bruke devider, å da faller ytelsen selv om MHz øker. Må nok ha meg ett bedre 2x1GB kit etterhvert. Dothan 740 @ 2.95GHz on air Bilde Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 JimRamse: hva slags luftkjøling og med eller uten mod's på MB og strømtilfrsel? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) JimRamse: hva slags luftkjøling og med eller uten mod's på MB og strømtilfrsel? Kjøler med en Zalman 7700-CU. Ingen mod's på hovedkortet. Endret 29. september 2005 av JimRamse Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Hadde en 715 som tok kvelden før jeg fikk klokka den i det hele tatt. Har en 740 på vei i posten. Har p4c800-e dlx, hvor lang tror dere jeg kommer? Hvilken ram anbefaler dere? Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Har en 760 på vei. Lenke til kommentar
enl Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Lurer litt på å kjøpe en 750, menvet ikke helt hvor langt jeg kan klokke den med originalkjøler(som følger med CT-479). Noen som vet dette, samt hvilke temperatur den pleier å ligge på? Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Lurer litt på å kjøpe en 750, menvet ikke helt hvor langt jeg kan klokke den med originalkjøler(som følger med CT-479). Noen som vet dette, samt hvilke temperatur den pleier å ligge på? 25 watt kan du slikke bort, originalkjøeren holder i lange baner.. Men til ekstrem overklokking trenger du minus.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Så har jeg fått testet ut en ny CPU - 740M - i "det andre" Dothan-systemet. Samme frustrerende "vegg" ved ca. 2550Mhz som den 730M jeg også har. 740M'n erstattet en midlertidig CeleronM 350 som forøvrig var en merkelig "krabat". Den kjørte max. klokk (2130Mhz) på default VCore 1.275.. økning av VCore hadde ingen effekt. 740M slutter å "respondere" på økning av VCore ved ca. 2500Mhz uansett MP. Denne sitter i ett P4GPL-X HK som ikke har justering av MP i Bios, men med mulighet til å justere VCOre til nærmere 1.8. HK'et overvolter *mye* - 1.425 gir ca. 1.51 (ifølge CPU-Z, Everest.. etc..). Litt skuffende dette, men dette med "bråstopp" ved ca. 2.5Ghz er det mange som rapporterer om på XS.org. Jeg *kan* boote på 200x13=2600Mhz, men det er ikke lenge før det fryser i Windows.. eller i Bios. Så det jeg gjør/har testet.. er å boote på 195x13.. og kjøre en .cmd som setter MP til 12 (eist) og FSB til 210(Clockgen for i915P). Der er det stabilt.. Ca. 1 sek dårligere i Super-Pi enn 730M + P4P800 SE ved samme klokk.. Sistnevnte kjører RAM på DDR262 isf. DDR210 så det er ikke annet å vente. P4GPL-X er definitivt ikke noe "funn" for OC.., kun 2 dividers (ved boot under/over 200 er kun DDR266/DDR333 tilgjengelig) , men det har jo PCI-E.. så mitt nyervervede (råbillige) Gaiward 7800GT får jo "kjørt seg" litt her.. :!: PS. Jeg bruker en Zalman CSP7000AlCu. P4GPL-X rapporterer *mye* høyere temps enn P4P800 SE (med tilsvarende kjøling).. Max. load 54 grader mot 44 grader - P4P800 SE vs. P4GPL-X. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Merklig oppførsel fra CPUene dine TL1000S, hadde du giddi og sett etter stepping og produksjonsdato for de? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Merklig oppførsel fra CPUene dine TL1000S, hadde du giddi og sett etter stepping og produksjonsdato for de? Etter det jeg kan se utifra mange frustrerte innlegg i "Dothan-tråden" på XS, så oppfører CPU'ene mine seg ganske så normalt.. dessverre.. Beklageligvis er jeg så lite opptatt av steppings/prod.uker så det får jeg ikke sjekket.. Har limt på kobbershims på disse for å unngå å "chippe" core.. så da får jeg jo ikke lest info'n (og akkurat nå "orker" jeg ikke å demontere kjøler/chip/shims). Skal prøve å huske for ettertiden å notere ned slikt *før* jeg monterer.. PS. Jeg er forsåvidt godt (nok) fornøyd med ytelsen i de to Dothan-systemene jeg har.. men forventningene er alltid noe større enn resultatene.. :!: PS2: CPU-Z for min sist ervervede.. (740M) og 730M'n. Family:6 Model: D Stepping: 8 Ext.Family: 0 Ext.Model: 0 Revision: C0 Endret 9. oktober 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Ytelsen er helt konge ja. Hvis du fikk CPUene dine i "boxed"-versjon skal det stå produksjonsdato og stepping på esken. Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Da er jeg igang igjen.. kommer til å poste noen resultater litt senere i kveld.. Har en ny PM 760 som klokker til 3,1 GHZ med den medfølgende ribba til CT adapteret.. skal teste denne med tørris nå¨i kveld.. Den greide dette på bare 1,4 V! Får vi se 4 Ghz tro... På tide å finne frem det gode gamle X850XT PE kortet igjen.. det som greier 820/1400 Nå er det tid for 3d mark 01 igjen.... og litt Pi da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå