Gå til innhold

Morro med Pentium M Dothan og CT adapter..!


Anbefalte innlegg

Her var det ikke mye liv!

Stoolman: Du har vel ikke funnet ut hvor du kan få tak i LN2 eller hva det koster?

 

Edit: 6500,- for en godkjent beholder... Ikke noe for meg.

 

Koster jo 35,- for en kg med tørris. Tror jeg går for det på min Sempron 2200+ :p Har kjørt den på 2.31GHz med luft (63 grader C load :whistle: )

Endret av Økonom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tørris er vel -78 grader. Jeg tror man bruker noe i nærheten av 1kg tørris i timen.

 

Edit: Jeg så et sted at noen betalte 20 kr for en kg. Billig er det nå i hvert fall :p :p Tørris, here i come!

Det hadde kanskje vært noe det :D

 

Får man stabil temp med det da?

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Tørris er vel -78 grader. Jeg tror man bruker noe i nærheten av 1kg tørris i timen.

 

Edit: Jeg så et sted at noen betalte 20 kr for en kg. Billig er det nå i hvert fall :p :p Tørris, here i come!

eneste du betaler for er at de kjøler ned CO2 som allerede finnes i lufta, og eventuelt omgjør dette til pellets.. ;)

 

Men til LN2: Det er ekstremt dyrt. Det er utrolig vanskelig å lage, og tidkrevende desverre.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Tørris er vel -78 grader. Jeg tror man bruker noe i nærheten av 1kg tørris i timen.

 

Edit: Jeg så et sted at noen betalte 20 kr for en kg. Billig er det nå i hvert fall :p :p Tørris, here i come!

eneste du betaler for er at de kjøler ned CO2 som allerede finnes i lufta, og eventuelt omgjør dette til pellets.. ;)

 

Men til LN2: Det er ekstremt dyrt. Det er utrolig vanskelig å lage, og tidkrevende desverre.

Men hvordan oppbevarer man tørris?

Lenke til kommentar

Joda, de har tørris på tess. Les her

 

Edit: Nå mangler jeg bare kopperrøret (jeg har jo ikke kjøpt tørris enda, men jeg vet hvor jeg kan få tak i det). Jeg var og spurte på en rørlegger-sjappe, men der skulle de ha 160,- for et kopperrør som var 4,5cm diam. og 30cm langt. Sjekker om jeg kan få det billigere noe annet sted før jeg kjøper. Ideer?

Jeg skal bort på torsdag, så jeg må være ltt rask.

 

Edit 2: Nå ble det litt mye off-topic her. Kan kanskje starte en ny tråd om tørris.

Stoolman: er det noe liv?

Endret av Økonom
Lenke til kommentar
Det jeg har sett så oppbevarer man tørris på poser i isopor. Isopor konteinere med plast. Og lokk selvsagt :D

Men over lengre tid blir jo det varmt og fordamper, eller?

 

Stoolman: hvilke temps har du på cpu'n din? Hva tror du du kunne klart med tørris istedet?

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Økonom: det er ingen vits i å bruke tid og krefter på tørr is, han vil ikke oppnå spesiellt stor temperatur forskjell i forhold til den kjøleren han har fra førav. Da bør han heller gi seg i kast med nitrogen.

tbend: ja du kan holde det i hånden

Goophy: det kommer ann på hvor lenge du holder det, men om det er snakk om mindre intervaller ca 10 sek så går det veldig fint (erfart) men det gjør vondt å holde lengre så det er ikke noe snikende fare i det.

 

tørrisen vil kjøle med større effekt om en heller vann på det. men blir enda mange flere ganger så mye effekt om en bruker nitrogen. men om du heller vann på, så pass på at det ikke er noe som hindrer co2dampen å komme ut i det fri, ellers så har du en ganske kraftig rør bombe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...