Gå til innhold

Morro med Pentium M Dothan og CT adapter..!

Anbefalte innlegg

Det er vel i realiteten bare god gammel BH5 ram som virkelig duger.. men, dette gjelder vel muligens bare Intel systemer.. vet at både OPPAINTER og KINGPIN på Xtremesystems kjører OCZ VX ram og Mushkin Redline.. dette er ram med UTT dvs "ny bh5" ram. Dette skal visst være optimalt på AMD baserte systemer, men det hevdes at Intel systemer ikke er noe glad i UTT ram..

MEN, er dere klare?

poster noe virkelig snadder om 5 min..

Får bare kjøpe et par brikker å se hvor langt de rekker, er jo ikke akkurat noe serlig dyre :thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvilken prosessor er det der, den du fikk av mpx eller den du begynte med? Glem det...men hva skjeddde med skjermkortet?

Prosessoren jeg bruker nå, er den pentium M prosessoren som jeg fikk av MPX.no, klokker som et lite h****ete..

Det som er skjedd med skjermkortet er enkelt og greit at jeg nå kjører en OVERKLOKK moddet prometeia på den på -45 grader.. Har også gjort noen små justeringer på kortet som gjør at det kjører på 735/609, Dette er et CLUB 3D X800XTPE, Beste kortet jeg noengang har vært borti.. Fikk også et X850XT PE fra Club 3d, og dette kjører 650/621 bare på vann uten noen mods..

Der egentilig ganske kult at et kort klokker hele 210 mhz over standardhastighet bare ved å senke temperaturen....

Har allerede begynt jakten på 41k, Skal også legge inn 2003 server på en disk for å kjøre superpi.. kan tjene opp til et halvt sekund på dette.... kanskje vi får se 21 tallet?

jobber også med å finne noen som kan levere LN2 (flytende nitrogen) og/eller tørris, tror at noen minusgrader til muligens vil få meg opp på 3,5ghz, noe som vil ta meg godt ned på 21 tallet og muligens til 41k ++ Vurderer nå også å få bygd et tørris/LN2 rør til skjermkortet..

har tegningene klare..

Lenke til kommentar

Sliter litt med at prosessortemp. synker litt mye for tiden.. spesielt i 01, tar uhemmet lang tid å få den ned til ønsket temp. mellom testene....Vurderer nå å kjøpe meg en Cascade fra OVERKLOKK, Kjell Erik Budalen..

Dette er to kompressorer som er koblet sammen i to steg, noe som gir prosessortemperaturer på ca -50-60 grader, og -80-100% på evaporator...

må foreta meg noe for å få hastigheten opp ytterligere.. kjører maks volt nå.. ihvertfall med tanke på at jeg gjerne ser at prosessoren overlever en liten stund til..

Lenke til kommentar
rått, hvor får man kjøpt Pentium M Dothan prosessoren for tiden?

Hei,

Et bra sted å starte - ku være prisguiden (før du poster her)!

Mvh

Kimmer

hehe, sant..tenkte ikke på det..litt tidlig om morran =]

men hvilken sokkel er det de kjøres på? finner ikke noe om det, om det er s478, s775 etc..

Lenke til kommentar
dmeNt` Skrevet 26/06/2005 : 14:00

ah..skjønner, kjipern, for jeg har abit kort =| 

Det skulle ikke forundre meg om det dukker opp flere alternativer med disse Pentiumene, enn den fra Asus. Det virker jo til og være en soleklart mye raskere cpu enn de vanlige P4'ene når man bare får opp farten på dem. Bortsett fra at de vel mangler HT.

Lenke til kommentar
Tja, du finner jo noen heldige sjeler som kommer nesten like langt med en 3000+, så om alle gullchip'er fortjener sticky :whistle:

.... En amd 3000+ hakke stort å rutte med her.

Grunnen til at jeg syns denne fortjener en sticky er det at han driver å bryter rekorder osv. Ikke pga mhz'en.

Det tror jeg du vet innerst inne i amd hjertet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...