Gå til innhold

Morro med Pentium M Dothan og CT adapter..!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal bestille adapter og pros nå, men er i tvil hvilken jeg skal velge. 730,740 eller 750?? Hardwaren er som i signatur. :thumbup:

Skal ha ett x800xt pe kort til, noen som vet hvilken fabrikant som har de mest klokkevennlige kortene? Har sett mye bra resultater med Connect3d og Club3d kort. :hmm:

Blir morsomt å se hvor langt dothan går på pelt oppsett. Macci hadde 3,1Ghz på 730 med pelt på 172W. Selv har jeg 225W. :hmm:

Bare til orientering, om ingen har nevnt det før ser jeg at Komplett har demobrukte M735, 745 og 755 til redusert prisHer

Men det er kanskje ikke rette typen? har ikke satt meg så godt inn i dette, ville bare nevne det :)

Lenke til kommentar

Dette er 100Mhz FSB prosessorer mens 730, 740, 750, 760, 770 og 780 er 133Mhz FSB. Vet ikke om noen har prøvd disse prosessoerene til klokking i 478 mb, men kan tippe de er endel vanskeligere å få godt å vel over over 200Mhz FSB. Klarer det sikkert med de lavere modellene 735 f.eks.

Beat me to it Goophy..

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 25/06/2005 : 15:07

QUOTE (pcp160 @ 25/06/2005 : 13:39)

Men det er kanskje ikke rette typen? har ikke satt meg så godt inn i dette, ville bare nevne det 

Nei, de modellene har en bushastighet på 400MHz.

De med 533MHz er best å overklokke. 

Ja, når du sier det husker jeg å ha lest dette på et "ekstremforum", at man "MÅ" ha 533Mhz varianten :blush:

Da får jeg nærmest beklage mitt innlegg, selv om de var relativt rimlige, er det da nok ikke noe for dere som absolutt skal ha greie på hva det siste av en million desimaler av PI er, sånn på rappen :p

Lenke til kommentar
Dette er 100Mhz FSB prosessorer mens 730, 740, 750, 760, 770 og 780 er 133Mhz FSB. Vet ikke om noen har prøvd disse prosessoerene til klokking i 478 mb, men kan tippe de er endel vanskeligere å få godt å vel over over 200Mhz FSB. Klarer det sikkert med de lavere modellene 735 f.eks.

Hei,

Her på dette ekstrem forum er der en del folk, der driver med PM Dothan.

Et saks fra første post (Tips&Triks):

"Sonoma Dothans (with 533FSB, name: 7x0) clocks radically better than the old Dothans with 400FSB (7x5)"

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Hei alle sammen!

gode nyhter... systemet er ikke dødt, men jeg driver på å flytter så derfor har det vært litt hektisk de siste dagene.. Kjørte en run 3D mark 01 i går men fikk ikke publisert denne da jeg var så j***a dum å sette ned hastigheten før jeg gikk inn på orben.. fikk da 40395, samt at jeg nå er nede på 22.250 sek i superpi.. poster flere resultater i kveld..

Det er forresten meg som er Eel på xtremesystems.. ligger godt an der også...

Lenke til kommentar
Hei alle sammen!

gode nyhter... systemet er ikke dødt, men jeg driver på å flytter så derfor har det vært litt hektisk de siste dagene.. Kjørte en run 3D mark 01 i går men fikk ikke publisert denne da jeg var så j***a dum å sette ned hastigheten før jeg gikk inn på orben.. fikk da 40395, samt at jeg nå er nede på 22.250 sek i superpi.. poster flere resultater i kveld..

Det er forresten meg som er Eel på xtremesystems.. ligger godt an der også...

Dette høres bra ut! Lykke til videre

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om jeg vil anbefale å kjøre en booster på OCZ platinum Rev 2, da dette er Samsung Tccd brikker på Brainpower pcb. Disse brikkene er ikke glade i høy volt. Jeg vil tippe at det å kjøre høy volt på disse er ensbetydende med døde brkker..

Har allerede drept et par Corsair TCCD brikker.. De døde på 3,5 volt.. Ikke fikk jeg noe høyere ytelse eller lavere timings heller.. Sats heller på noe gammel BH5 ram, da 875/865 baserte systemer ikke er noe glad i UTT ram, dvs ny BH og CH 5 ram ala TwinMos Speed premium pc 3200 og pc 3500...

Hvilke ram vil du anbefale hvis ikke Twinmos sine speed premium 3200 og 3500 samt OCZ EL Dual Gold 3200 vil være bra. Har du noen tips? Link?

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar
Hvilke ram vil du anbefale hvis ikke Twinmos sine speed premium 3200 og 3500 samt OCZ EL Dual Gold 3200 vil være bra. Har du noen tips? Link?

OCZ sine minne brikker som bruker Hynix IC'er skal vere veldig gode sammen med Intel.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om jeg vil anbefale å kjøre en booster på OCZ platinum Rev 2, da dette er Samsung Tccd brikker på Brainpower pcb. Disse brikkene er ikke glade i høy volt. Jeg vil tippe at det å kjøre høy volt på disse er ensbetydende med døde brkker..

Har allerede drept et par Corsair TCCD brikker.. De døde på 3,5 volt.. Ikke fikk jeg noe høyere ytelse eller lavere timings heller.. Sats heller på noe gammel BH5 ram, da 875/865 baserte systemer ikke er noe glad i UTT ram, dvs ny BH og CH 5 ram ala TwinMos Speed premium pc 3200 og pc 3500...

Det er vel i realiteten bare god gammel BH5 ram som virkelig duger.. men, dette gjelder vel muligens bare Intel systemer.. vet at både OPPAINTER og KINGPIN på Xtremesystems kjører OCZ VX ram og Mushkin Redline.. dette er ram med UTT dvs "ny bh5" ram. Dette skal visst være optimalt på AMD baserte systemer, men det hevdes at Intel systemer ikke er noe glad i UTT ram..

MEN, er dere klare?

poster noe virkelig snadder om 5 min..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ

hvilken prosessor er det der, den du fikk av mpx eller den du begynte med? Glem det...men hva skjeddde med skjermkortet?

Endret av Slettet-uHVgFQ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...