stoolman Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Det er jo ingen hemmelighet lenger at Pentium M Dothan prosessorer yter noe helt sinnsykt.. Jeg kjøpte nylig en Pentium M 750 prosessor, et Asus socket 479 CT adapter og et Asus P4C800E-DLX sånn bare for å leke meg litt.. Slengte dette oppsettet inn i en Mach II kjøler og vips... Resultatene lot ikke vente på seg... Sjekk dette... og dette er med et kun litt klokket X800XT PE med orginalkjøler.. http://service.futuremark.com/compare?2k1=8619050 Må si meg fornøyd med dette.... 40K neste..!? Endret 21. juni 2005 av stoolman Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Gratulere med en super CPU og bra resultat Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Hvordan minne fikk den riggen nyte godt av? God gammel BH-5? Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Hvordan minne fikk den riggen nyte godt av?God gammel BH-5? Jepp.. God gammel BH 5@3,5 V.. Dette er de samme brikkene som satte verdensrekord i 3d mark 01 rundt juletider.. Mushkin level II Black Hi Perf pc3500..På er NF4 basert system greier disse brikkene 280mhz 1:1 @cas 1,5-2-2-5! No shit! Minuset er at de ikke er mine, jeg bare låner de av OVERKLOKK, han som satte rekorden i desember.. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Når jeg så 3145.7 sa jeg ganske høyt (alene i leiligheten) : -Å i heeeeeeeeeeelvete. Tror det forklarer alt jeg har å si :drool: Lenke til kommentar
Sgt.Stav Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 hva med link til adapter osv så flere kan teste Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) hva med link til adapter osv så flere kan teste Er det så vanskelig å finne da? Asus 479-adapter Vår pris: kr 495,- Tenker jeg skal ha meg et slikt jeg også til mitt Asus P4GD1 Bra klokk btw. Endret 19. juni 2005 av mantra17 Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Konge bra!! Hvordan er det med tempraturen? Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Syyyyykt! Gratulerer stoolman!! Var det max, eller klarer du mer? Uansett meget bra resultat.. Lurer på hvorfor i helvete Intel ikke lanserer stock speed enda høyere på Pentium-M når de klokker så jævlig bra.. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Syyyyykt! Gratulerer stoolman!! Var det max, eller klarer du mer? Uansett meget bra resultat.. Lurer på hvorfor i helvete Intel ikke lanserer stock speed enda høyere på Pentium-M når de klokker så jævlig bra.. Det er fordi disse CPU'ene er laget for laptoper. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 hva med link til adapter osv så flere kan teste Er det så vanskelig å finne da? Asus 479-adapter Vår pris: kr 495,- Tenker jeg skal ha meg et slikt jeg også til mitt Asus P4GD1 Bra klokk btw. Her er samme adapter på PSdata til 369,- Noen som vet hvilket av de kompatible hovedkortene som klokker best med den nyeste biosen? Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Oppsettet ble kjølt av en KEB (Kjell Erik Budalen) aka OVERKLOKK modifisert MachII kjøler med R507 gass med en temperatur på -50 på evap og ca -30 på core. Brukte et Asus p4c800-E deluxe hovedkort som er Vdroop moddet og Vcoremoddet, samt at jeg brukte en U wire mod på prosessoren.. http://www.xtremesystems.org/forums/attach...tid=31255&stc=1 Kremen er allikevel de minnebrikkene som jeg brukte, Mushkin PC 3500 Level II Black Hi Perf. Som yter noe helt sinnsykt... Skal teste litt igjen i kveld med noen OCZ 3700EB brikker @ 3,7V.. Lurer litt på om jeg kan tjene litt på å kjøre høyrer fsb (265) og 12 multiplier isteden for 13 multiplier og 240fsb... Mushkin brikkene går ikke så høyt på intelsystemer.. Greide ny pers i 3D mark 01 i går igjen, etter å ha lagt inn WIN XP SP1 istenden for Win 2000, samt at jeg tweaket minneinnstillingene på skjermkortet.. Fikk da 37 592 poeng.. samt 23,920 sek i super pi.. Nå mangler jeg bare fattige 0,3 sek for å ta norgesrekorden i super pi 1M..... Feit den prosessoren... ingen tvil om det... Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Bestilte meg nå også en moddet Mach II fra Kjell Erik Budalen til skjermkortet.. Tar sikte på å alllerede til neste helg være den tredje eller fjerde nordmann over 40K i 3D mark 01.. Skal reisolere socket i kveld, og vil da legge ut bilder til alle om evt er interessert i å sjekke hvordan jeg gjør dette. Tar ogå sikte på å komme meg ned på 23,5 sekunder i Super PI nå i kveld.. Bilder vil følge... Og hvem vet.. kanskje jeg når 3,2 ghz i kveld..!? Tror nok dette skal gå ganske greit... Følg med for mer galskap i kveld.... Endret 20. juni 2005 av stoolman Lenke til kommentar
tbend Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Fy fan Cpuen der er syk! Hadde jeg vært 0,3sek unna norgesrekorden i superpi såååå, hadde gjort alt for å slå den, og det gjør du også! Keep up the good work!, Venter på bilder jeg! Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Hva er original-klokkefrekvensen på denne? Er ikke det 1,7 GHz eller noe?? Imponerende uansett! Hvordan er det egentlig med overklokking av pentium M i laptops? Er det mulig å oppnå noen nevneverdige resultater uten ekstra avkjøling og sånt styr? Jeg har 0,0 peiling på sånt, men jeg leste om en som overklokket en Pentium M 770 fra 2,13 til 2,56 GHz, og kjørte en test der den knuste all motstand fra de beste Pentium 4 og AMD Athlon (også laptop-versjoner)... Burde vel tyde på at det kan være en god del å hente i andre tilfelle også... Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Vurderer å bestille Asus P4C800-E DLX, adopter og en 1.6 chip. Trenger jeg å ha en nortwood liggende for å boote kortet første gangen? Problemet er at for øyeblikket har jeg bare prescotter, og ikke alle hovedkort leveres med oppgraderte bioser.. Noen som har peiling på dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå