Gå til innhold

hvor godt gjør egentlig verkstedene jobben sin?


Anbefalte innlegg

Har nå ved 6 forskjellige anledninger opplevd litt underlige ting.

 

 

Nokia 7710

 

Verksted 1 (Deltaservice) får beskjed om at lyden faller ut i en av kanalene.

 

konklusjon: ingen feil

 

Verksted 2 (Teleservice) får beskjed om det samme. De tester med annet hf og finner ikke feilen. (hfet mitt lå med). Konklusjon: ingen feil. Men på forspørsel på hvorfor ikke noe er gjort, så sier de at feilen kan ligge i headsetet. Han prøvde nemlig ikke dette.

 

 

Siemens M65

Verksted 1 (Mobilfiksern) får beskjed om sms og batteri: oppgraderer software

 

Verskted 2 (Deltaservice) får beskjed om sms problemer og batteri

 

konklusjon: ingen feil

 

Verksted 3 (Zodiac) får beskjed om det samme. Jeg etterlater bevis for feilen, men de finner den enda ikke. (sa ifra hvordan de skulle finne den) Verkstedet hevder som sagt ingen feil, og sier de på goodwill gir meg nytt batteri, og jeg får se teste det 1-2 uker for å se om det enda er problemer. Hvis ikke så fantes ikke problemet visstnok.

 

Motorola Mpx220

 

Verksted 1 (Zodiac) får beskjed: forskjerm faller ut osv

Konklusjon: bytter indre skjerm og software

 

Verksted 2 (Zodiac) får beskjed om det samme, men denne gangen så får de beskjed at den ikke vil lade lengre

 

konklusjon: bytter hovedkort

 

sistnevnte kan jeg kanskje forstå, men jeg klør meg litt i hodet.

 

eks. batteri: hvis de bytter ut batteriet og sier at dersom det blir bedre nå, så eksisterte ikke feilen. Skyter en seg selv ikke i foten ved å bytte batteri?

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
eks. batteri: hvis de bytter ut batteriet og sier at dersom det blir bedre nå, så eksisterte ikke feilen. Skyter en seg selv ikke i foten ved å bytte batteri?

Siste først:

 

Mente sikkert at, da eksisterte ikke feilen i TELEFONEN.

 

Så til det generelle:

 

Verkstedene tar helt klart ofte feil og slurver en del. Mye av skylden må forhandleren du leverer inn til ta om de ikke er 100% presise i feilmeldingen og ikke inkluderer alt kunden sier. Sjekk derfor før du forlater butikken at de har fått med seg ALT.

 

For verksteden er det viktigste å få unna flest mulig telefoner innenfor kortest mulig tid. 95% gjør de en god jobb på, 5% er det noe de glemmer eller ikke tester skikkelig.

 

Ofte slår de på telefonen, sjekker om f.eks skjermen du sier er gåen fungerer. Gjør den det sender de telefonen tilbake med påskriften: ingen feil. Er feilen sporadisk er det altså viktig å si klart ifra, så langtidstester de den.

Skjer feilen kun når telefonen blir stresset er det også viktig å nevne dette, ellers ligger den bare på bordet uten å bli brukt mens den testes.

 

Konklusjon: Verksteder har hastverk. Hastverk er lastverk.

Lenke til kommentar

Jeg sendte inn min 6260.

Fikk beskjed om at det var uorginalt minnekort. Så jeg fikk den tilbake. Måtte betale 600,- :dontgetit:

 

Sa det ikke gikk å formatere. De prøvde ikke en gang. De bare la merke til at det var ourginalt og dreit i det.

Så jeg formaterte det i kameraten min sin 7610. Funka det......

Var et 256mb rs-mmc

Lenke til kommentar
Jeg sendte inn min 6260.

Fikk beskjed om at det var uorginalt minnekort. Så jeg fikk den tilbake. Måtte betale 600,- :dontgetit:

 

Sa det ikke gikk å formatere. De prøvde ikke en gang. De bare la merke til at det var ourginalt og dreit i det.

Så jeg formaterte det i kameraten min sin 7610. Funka det......

Var et 256mb rs-mmc

Du må passe på forskjellen mellom garanti og reklamasjon selv vettu.

 

Garanti dekker ikke uoriginale deler, mens det gjør reklamasjonen.

Lenke til kommentar
Jeg sendte inn min 6260.

Fikk beskjed om at det var uorginalt minnekort. Så jeg fikk den tilbake. Måtte betale 600,- :dontgetit:

 

Sa det ikke gikk å formatere. De prøvde ikke en gang. De bare la merke til at det var ourginalt og dreit i det.

Så jeg formaterte det i kameraten min sin 7610. Funka det......

Var et 256mb rs-mmc

Du må passe på forskjellen mellom garanti og reklamasjon selv vettu.

 

Garanti dekker ikke uoriginale deler, mens det gjør reklamasjonen.

Men det var jo telefonen det var noe feil med da......Minnekortet fungerer jo. Måtte bare formatere det først. Det klarte ikke 6260.

Lenke til kommentar
ey :p dette er min tråd....hehe :)

 

Trenger å vite hva jeg burde si til forhandler, når de setter seg på bakbena og hevder ingenting er galt....

Du kan vel ikke si annet enn at du ønsker å levere den inn til et annet verksted for å se om de finner feilen. Evt sannsynliggjøre at feilen faktisk er der.

 

Men det var jo telefonen det var noe feil med da......Minnekortet fungerer jo. Måtte bare formatere det først. Det klarte ikke 6260.

 

Verkstedene hjelper deg uansett ikke med uoriginale deler uten videre. nokia dekker f.eks ikke feilsøking i forbindelse med Sandisk kort.

 

Men om du vet at feilen ligger i telefonen kan du reklamere på denne ovenfor butikken, så slipper du å betale noe som helst for det minnekortproblemet.

Lenke til kommentar

Beste du kan gjøre, Christian86, er nok å holde deg unna Motorola, LG og Nokia. Motorola og LG fordi de ofte blir sendt til Zodiac og Nokia fordi de har latterlig mye feil, både FW og hardware.

 

LG har også prestert å avslå reklamasjon på en mobil som ikke hadde Æ, Ø eller Å i MMS og som klikket max når man sender FORBRUK til 1989, siden den rett og slett var sånn. Hva slags svar er det a?

Lenke til kommentar
Beste du kan gjøre, Christian86, er nok å holde deg unna Motorola, LG og Nokia. Motorola og LG fordi de ofte blir sendt til Zodiac og Nokia fordi de har latterlig mye feil, både FW og hardware.

 

LG har også prestert å avslå reklamasjon på en mobil som ikke hadde Æ, Ø eller Å i MMS og som klikket max når man sender FORBRUK til 1989, siden den rett og slett var sånn. Hva slags svar er det a?

legg til siemens du.

De nekter å gå med på at telefoner som ikke kan skille mellom a og å, o og ø er et problem. De hevder det er SLIK

Lenke til kommentar
Beste du kan gjøre, Christian86, er nok å holde deg unna Motorola, LG og Nokia. Motorola og LG fordi de ofte blir sendt til Zodiac og Nokia fordi de har latterlig mye feil, både FW og hardware.

 

LG har også prestert å avslå reklamasjon på en mobil som ikke hadde Æ, Ø eller Å i MMS og som klikket max når man sender FORBRUK til 1989, siden den rett og slett var sånn. Hva slags svar er det a?

legg til siemens du.

De nekter å gå med på at telefoner som ikke kan skille mellom a og å, o og ø er et problem. De hevder det er SLIK

Hvilken modell?

Lenke til kommentar

m65en er en smal ska. Den har vært inne 5 ganger, men hverken siemens eller forhandler vil gjøre noe. De hevder det ikke er noe feil ved den.

 

Nokiaen mener vist Nokia selv at de er berettiget å avslå reklamsjonen ovenfor forhandler dersom de ikke kan fremprovosere feilene. Når den er periodisk eller ikke fast så vil jo det tar ganske lang stund.

Lenke til kommentar

butikken gikk god for at de hadde prøvd med andre heatset og det ikke hadde fungert.

Uansett så vil jeg komme til å heve. Det er ikke min feil at Nokia er sær.

 

Det var uansett rettet andre feil på den også. Software er byttet 2 ganger pga samme feil, i tillegg kom dette. Eneste er at bare Teleservice har prøvd å rette på det. "mekanisk feil rettet" var vel det som stod der.

Lenke til kommentar
Har nå ved 6 forskjellige anledninger opplevd litt underlige ting.

 

 

Nokia 7710

 

Verksted 1 (Deltaservice) får beskjed om at lyden faller ut i en av kanalene.

 

konklusjon: ingen feil

 

Verksted 2 (Teleservice) får beskjed om det samme. De tester med annet hf og finner ikke feilen. (hfet mitt lå med). Konklusjon: ingen feil. Men på forspørsel på hvorfor ikke noe er gjort, så sier de at feilen kan ligge i headsetet. Han prøvde nemlig ikke dette.

 

 

Siemens M65

Verksted 1 (Mobilfiksern) får beskjed om sms og batteri: oppgraderer software

 

Verskted 2 (Deltaservice) får beskjed om sms problemer og batteri

 

konklusjon: ingen feil

 

Verksted 3 (Zodiac) får beskjed om det samme. Jeg etterlater bevis for feilen, men de finner den enda ikke. (sa ifra hvordan de skulle finne den) Verkstedet hevder som sagt ingen feil, og sier de på goodwill gir meg nytt batteri, og jeg får se teste det 1-2 uker for å se om det enda er problemer. Hvis ikke så fantes ikke problemet visstnok.

 

Motorola Mpx220

 

Verksted 1 (Zodiac) får beskjed: forskjerm faller ut osv

Konklusjon: bytter indre skjerm og software

 

Verksted 2 (Zodiac) får beskjed om det samme, men denne gangen så får de beskjed at den ikke vil lade lengre

 

konklusjon: bytter hovedkort

 

sistnevnte kan jeg kanskje forstå, men jeg klør meg litt i hodet.

 

eks. batteri: hvis de bytter ut batteriet og sier at dersom det blir bedre nå, så eksisterte ikke feilen. Skyter en seg selv ikke i foten ved å bytte batteri?

Hvis teknikerne på verkstedet ikke finner feilen som du beskriver i feilbeskrivelsen, så gjør de ingen ting med telefonen, (vet det godt, jobber selv på deltaservice)

Lenke til kommentar

det er jo logisk, uansett er problemet at så lenge jeg hele tiden får feilen så er det en av tre som IKKE gjør jobben:

 

meg med å forklare forhandler

 

forhandler som forklarer delta

 

delta som haster med å sjekke for å bli ferdig/teleservice som ikke en gang tester

 

 

senest i dag fikk jeg skriftlig bekreftet feil som Siemens og Zodiac hevder ikke finnes. Den var inne hos delta og zodiac, og ingen brydde seg med å sjekke feilene.

Lenke til kommentar
Men dte e rjo klart hevingsgrunnlag. Retter de ikke mangelen så er det hevingsgrunnlag deluxe. Hvis de ikke gjør noe med det heller, er det enda mer som taler for heving.

nokia

 

"hvis vi ikke kan fremprovosere feilen, så avviser vi heving"

 

meg: veel. ble så irritert at jeg avsluttet samtalen fortest mulig

 

 

får 6680 i dag. Reklamsjon ble godkjent

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...