lillesky Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Jeg er lei av Nokia, og ønsker å prøve en Samsung-mobil. Jeg har hele tiden syntes at Samsung p510 er lekker, men i tele-butikken sa de at denne var gammel og utdatert?! Stemmer det? Uansett, dette er hva jeg ønsker: Jeg ønsker en ny mobil (helst Samsung, men jeg er åpen for andre klappmobiler). Dette er hva jeg ønsker (er ikke så kravstor, lekkert design er det viktigste for meg ): Funksjoner: -Kalender: Ja (Enkel). -MMS: ja. Form: -Klapp. -Vekt: liten og lett. -Antenne: intergrert antenne. Skjerm: - Fargeskjerm. - Størrelse på skjerm (to skjermer, både på innsiden og utsiden av klappen). Pris: - Kan betale maks 2000 (men alt under er et pluss!) - Med abonnementsbinding: har Tele2, men åpen for forandring. - Hvis med abbenoment, hvilket? Trenger forslag! Ringer lite (fasttlf. og telenor), sender middels med smser (ca. 50/mnd). Diverse: - Merke: jeg tror jeg vil ha samsung, men er som sagt åpen for alternativer (lekker design og klapptlf!). - Kamera: ikke nødvendig. - Videokamera: nei. - Polyfoniske ringetoner: Ja - Radio og mp3 er ikke nødvendig, men ok. Har forøvrig kikket litt på Samsung 460, og synes denne virker ok. Noen erfaringer? Håper jeg har forklart meg passe godt... Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 P510 har et ganske gammeldags menysystem, samt veldig dårlig batteritid. Ville sett på E720, vet ikke om den faller inn under din prisklasse. Lenke til kommentar
lillesky Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Ville sett på E720, vet ikke om den faller inn under din prisklasse. Takk for svar ang p510! 720 var veldig fin, men jeg tror den blir litt for "avansert" for meg. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) Hmm... E720 er sikkert ikke noe spesielt avansert i forhold til de andre samsung-telefonene, men den er fullstappet med godbiter da Ville gått for E720 hvis jeg var deg! (Hvis ikke denne går over din prisklasse da? ) 3000 kroner uten abo. Men legg heller 500 kroner mer i potten! Så får du en drit bra og lekker telefon! Endret 19. juni 2005 av 260202 Lenke til kommentar
Erren Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 P510 er gammel og utdatert, ja Du vil ikke finne så mye teknologi og glede i den Eneste plusset i dag er vel flipp-knapp, selv om den er uendelig treig :!: E720 er vel ikke i din prisklasse, og virker for avansert i tillegg Hva med E700, da? Den er det mye gøy med til omtrent 2000 kr Finnes jo andre SAmsungtelefoner, og også andre telefoner til den prisen, men E700 har lekkert design Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Jeg synes du skal bruke mobilsøket fra forsiden til amobil. Finnes flere Samsungtelefoner som kan passe deg hvis du ikke synes det er verdt å betale så mye for e720. http://amobil.no/mobilsok_avansert.php Samsung og Nokia har en del ulikheter i menyene, men du blir vant til det meste. Unektelig bra design på de fleste Og til slutt, VELKOMMEN TIL FORUMET! Lenke til kommentar
lillesky Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) Takk, budofil! Ja, jeg trenger bare en brukbar mobil, som ser lekker ut jeg... (vet at det er litt teit, men sånn er vi jenter!) Amobil sitt søkesystem var veldig bra! Jeg prøvde en annen (på dinside.no mon tro?), som var dårlig. Fikk ikke opp noen Samsunger... Jeg lurer på om det blir X460, har sett på den flere ganger nå, og på amobil-testen fikk jeg 100% match!! Synes 480 er finest siden den er så liten, men vil ha liten skjerm utenpå også. Har lurt litt på E330, men den viser kanskje ikke hvem som ringer på utside-skjermen? Så nå står jeg egentlig mellom disse (tror jeg): Samsung X460 og Samsung E330 Noen som har erfaring med disse? Hippie-Erlend: det var flipp-knappen på p510 jeg likte da... Ellers vet jeg ikke mye om den. E700 er grei den, men synes de ovenfor har bedre design. E700 er kanskje nyere enn dem? Endret 19. juni 2005 av lillesky Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 E700 er grei den, men synes de ovenfor har bedre design. E700 er kanskje nyere enn dem? De telefonene du nevnte er nyere enn E700. E700 er gammel, men den funker fortsatt den. Lenke til kommentar
lillesky Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 E330 har i følge amobil dårlig kamera, og jeg trenger ikke kamera engang. Eneste minuset med X460 er at den ikke har mp3-ringetoner, men det er den eneste (og en bagatellmessig!) minus. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 E330 har i følge amobil dårlig kamera, og jeg trenger ikke kamera engang.Eneste minuset med X460 er at den ikke har mp3-ringetoner, men det er den eneste (og en bagatellmessig!) minus. hva med LG? c3320kommer snart. Denne får du til ca 1500 kr inkl frakt. Da er du ikke abonementsbundet og kan velge det billigste abon. for deg. sjekk på telepriser.no LG har fått svært mye skryt for sine enkle menyer. Lenke til kommentar
mokka Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 E330 har i følge amobil dårlig kamera, og jeg trenger ikke kamera engang.Eneste minuset med X460 er at den ikke har mp3-ringetoner, men det er den eneste (og en bagatellmessig!) minus. hva med LG? c3320kommer snart. Denne får du til ca 1500 kr inkl frakt. Da er du ikke abonementsbundet og kan velge det billigste abon. for deg. sjekk på telepriser.no LG har fått svært mye skryt for sine enkle menyer. E 330 har heller ikke mp3 toner og batteriet er så dårlig at det er vondt. Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 ikke "dra alle jenter over en kam" er du grei! samsung er ikke noe for meg! makan til crappeticrapp skal en lete lenge etter! Lenke til kommentar
kimare Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 ikke "dra alle jenter over en kam" er du grei! samsung er ikke noe for meg! makan til crappeticrapp skal en lete lenge etter! Dessuten er Samsung den nye draktsponsoren til jukseklubben Chelsea, slik at alle som er mer enn middels interessert i engelsk fotball og ikke har Chelsea som favorittlag bør holde seg langt unna. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Bare for å si det, kjøpte min P510 for snart et år siden, og er ganske fornøyd med den ja.. bildene er greie, samt filmen. batteritiden er jo upåklagelig, varer 5-6 dager i strekk og normalt bruk. Men det finnes seff nyere tlf, trokke du skal satse på den idag.. E720 eller kanskje den Razr fra motorola? den er jo ekstremt pen.. lyst på den, selv om det IKKE er en samsung Dessuten skjønner jeg ikke OT'en er med "dissing" av samsung.. har flere produkter fra dem, ink. mobil, og alle har vært perfekt, og overgått mine forventninger.. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 P510 er dårlig på kalender og IR-overføring, og hører ellers til den tiden Samsung var for sært. Først med nye modeller som D500 og E720 er Samsung mer på høyden med konkurrentene. Dersom du MÅ ha den motoriserte flippen, er jo bare å kjøpe P510, og du bør kunne få den til en grei pris. Jeg ville ikke gått for P510. LG har den ulempe at man kun kan lagre 20 kalenderoppføringer på mange modeller, og det er for dårlig. Sjekk også minnet for foto. Jeg hadde en gang en L1100. Den hadde i tillegg til det jeg nevnte om kalenderoppføringer, et fotominne på 400 kb. Totalminnet var en del større, men kun 400 kb var avsatt til foto. Det vil si at den kunne lagre ca 8 bilder i VGA-kvalitet. Jeg var sjokkert, og forsto fort hvorfor LG hadde valgt å ikke omtale minnestørrelsen i produktomtalen. Telefonen ble pakket rett ned,og jeg fikk heldigvis levere den tilbake i butikken uten noe om og men. Lenke til kommentar
lillesky Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Takk for gode svar! Jeg tror jeg kommer til å gå for en X460. Blir nok ingen P510... Takk for tips ang. LG, CelluarDude, vurderte dem også nemlig. Hører gjerne fra flere ang. "jentetelefoner" (enkle telefoner med lekkert design). Lenke til kommentar
kimare Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 P510 er dårlig på kalender og IR-overføring, og hører ellers til den tiden Samsung var for sært. Først med nye modeller som D500 og E720 er Samsung mer på høyden med konkurrentene. Dersom du MÅ ha den motoriserte flippen, er jo bare å kjøpe P510, og du bør kunne få den til en grei pris. Jeg ville ikke gått for P510. LG har den ulempe at man kun kan lagre 20 kalenderoppføringer på mange modeller, og det er for dårlig. Sjekk også minnet for foto. Jeg hadde en gang en L1100. Den hadde i tillegg til det jeg nevnte om kalenderoppføringer, et fotominne på 400 kb. Totalminnet var en del større, men kun 400 kb var avsatt til foto. Det vil si at den kunne lagre ca 8 bilder i VGA-kvalitet. Jeg var sjokkert, og forsto fort hvorfor LG hadde valgt å ikke omtale minnestørrelsen i produktomtalen. Telefonen ble pakket rett ned,og jeg fikk heldigvis levere den tilbake i butikken uten noe om og men. Jeg har ikke funnet en test av c3320, men her en en test av C3400 som i bunn og grunn er en C3320 med MP3 og noe større minne. http://www.mobile-review.com/review/lg-c3400-en.shtml Her nevner han at c3400 har mulighet for 20 oppføringer i avtaleboken, da er det vel grunn til å anta at også c3320 vil ha denne begrensningen. Fint at du gjorde meg oppmerksom på dette, jeg har aldri hatt over 20 opføringer i min avtalebok enda, men hvem vet hva jeg får bruk for siden. Kanskje jeg heller går for Benq-Siemens cf75 Kim Are Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Begrensningen 20 kalenderoppføringer trenger ikke være så ille som det høres ut. Normalt vil det være mest behov for påminnelser som ligger innen et område fra dags dato og en måned fram. Da er ofte 20 oppføringer nok. Dersom man skal legge inn bursdager og/eller trenger å legge inn oppføringer flere måneder fram i tid, er 20 i minste laget. Han som i sin tid solgte meg LG, sa at "Du skifter jo telefon så ofte, at du ikke vil få tid til å legge inn mer enn 20 kalenderoppføringer likevel." Vel, han hadde litt rett i det, he he... Lenke til kommentar
Erren Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Heh, vet at det var flipppknappen du likte, bare påpekte at det var det eneste som gjorde den noe aktuell som en fungerende designmobil i disse dager HVa med å vente litt på Panasonics nye modeller? De skal visst komme i en respektabel prisklasse, og har nydelig design pluss mengder av funksjoner Noen kommer i 3. kvartal, men den jeg personlig likte best kommer ikke før i 4. Den som koster minst skulle visst koste bortimot 1300 kr og går under navnet Sa7, om jeg ikke tar feil. Den er en flipptelefon med 2 megapixelkamera, blåtann, infrarød og mange andre funksjoner Bakdelen er at den muligens ikke har doble skjermer.. Husker ikke helt nøyaktig Den er ikke Samsung heller, men jeg vil påstå at Samsung og Panasonic er nokså like i menyer og på design Lenke til kommentar
kimare Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Heh, vet at det var flipppknappen du likte, bare påpekte at det var det eneste som gjorde den noe aktuell som en fungerende designmobil i disse dager HVa med å vente litt på Panasonics nye modeller? De skal visst komme i en respektabel prisklasse, og har nydelig design pluss mengder av funksjoner Noen kommer i 3. kvartal, men den jeg personlig likte best kommer ikke før i 4. Den som koster minst skulle visst koste bortimot 1300 kr og går under navnet Sa7, om jeg ikke tar feil. Den er en flipptelefon med 2 megapixelkamera, blåtann, infrarød og mange andre funksjoner Bakdelen er at den muligens ikke har doble skjermer.. Husker ikke helt nøyaktig Den er ikke Samsung heller, men jeg vil påstå at Samsung og Panasonic er nokså like i menyer og på design Hvor har du fått informasjon vedr. Panasonics telefoner. Forøvrig tviler jeg på at SA7 vil koste ca 1300kr, panasonic har tradisjonelt ikke pumpet ut billige telefoner med masse funksjoner. Her er forøvrig et bilde av den nevnte Panasonic SA7: fra: http://www.gsmarena.com/panasonic_sa7-1063.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå