erikstein Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Har planer om å sette opp en gameserver for battlefield 2. Det er snakk om en server som skal klare 64players. I følge EA krever de en 3Ghz cpu og 1Gb ram til dette. Men vil da en dual AMD MP2400+ maskin klare det? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Hvis EA sier at man trenger en 3 Ghz CPU, så mener de en Pentium4 på 3.0 Ghz. Så da burde jo en A64 3000+ holde. Om AthlonMP2400+ holder kan ikke jeg svare på. Lite med penger iceraven? Lenge siden sist forresten! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) Jeg tror du er litt for tidlig ute med det spørsmålet iceraven. Antall mennesker her på forumet som har satt opp en BF2 server kan sikkert telles på to hender, og sansynligvis har ingen av de brukt AMD MP. Venter du en 6mnd så vil du nok få svar, men frem til da tror jeg at de fleste svar her bare blir tipping. Jeg regner også med at det finnes BF forum hvor du mye lettere kan få bedre svar. Når det gjelder AMD MP så har den platformen en stor ulempe, nemlig minnebåndbredde. Med sine 2.1 GBps delt på begge prosessorene ligger den langt bak A64/P4 som har tre ganger så høy. Så jeg vil tro at dersom BF2 server ikke krever høy minnebåndbredde så vil det gå nesten OK og dersom den i tillegg er SMP optimalisert vil det fly Endret 19. juni 2005 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå