TheOats Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Altså, er det noen som vet om noen plass det går ann å kjøpe Highspeed kamera? Eller i det minste vet litt om priser? Tenk så rått å kunne filme 1000 bilder i sekundet! Tror de finnes i digitale versjoner. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 1000 bilder i sekundet i høy oppløsning og høy kvalitet kan du leie for ca 30 000 kr døgnet. Det koster fort noen millioner hvis du vil kjøpe det. 1000 bilder i sekundet i veldig lav oppløsning og uten farver koster rundt 20 000 kr. Det finnes en tråd med navn og noen linker til firmaer som produserer og selger "rimelige" høyhastighetskamera. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Nei det er en dyr "hobby", men det hadde vært kult å ha. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 På jobben har de nettopp bestilt et kamera som tar 250.000 bilder i sekundet, men i forholdsvis dårlig oppløsning (300*200 pixler eller noe sånt). Kameraet brukes til å ta bilder av legemer som treffer stålplater og evt går gjennom platen. Tror ikke kameraet er egnet som feriekamera:) Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 På jobben har de nettopp bestilt et kamera som tar 250.000 bilder i sekundet, men i forholdsvis dårlig oppløsning (300*200 pixler eller noe sånt). Kameraet brukes til å ta bilder av legemer som treffer stålplater og evt går gjennom platen. Tror ikke kameraet er egnet som feriekamera:) Fett hva jobber du med? Lenke til kommentar
b0zie Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 http://photron.com/gallery/gallery.cfm <- Sjekk ut Sjekk spesielt ut vannballongen, syykt! Lenke til kommentar
varmit Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 ja da,veg vet at tråden er gammel,men det kan vel ikke koste 1000000 kr å kjøpe et? så mythbusters sprenger til tider og stunder kameraer til en million kroner i lufta? jeg tenker på vanlige med max 5000b/sekund. noen som vet hvor mange b/sek for å filme en kule som blir skutt ut av et gevær? Lenke til kommentar
Tore Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Halvt år gammel tråd... :s Nå tror jeg heller ikke at Mythbusters har ødelagt et eneste høyhastighetskamera, de bruker samme kamera, pc & "målevegg" i alle episodene... de kameraene som blir ødelagt & spengt koster ikke stort, som man også ser på bildekvaliteten på de vinklene.... 1mill er ikke stort for slik spesialprodusert utstyr... Dyreste kamera jeg har holdt kostet 450.000kr, det var bare midt på treet i sitt bruk igjen.... Lenke til kommentar
varmit Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 ok,da blåser jeg bort ideen om å kjøpe et. jeg er nokså glad i å filme og redigere,men der går grensa. jeg betaler ikke en million bare fordi "det hadde vert gøy å ha",noe sikkert alle synes. Lenke til kommentar
photoguy Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 ja da,veg vet at tråden er gammel,men det kan vel ikke koste 1000000 kr å kjøpe et? så mythbusters sprenger til tider og stunder kameraer til en million kroner i lufta? jeg tenker på vanlige med max 5000b/sekund.noen som vet hvor mange b/sek for å filme en kule som blir skutt ut av et gevær? 5529168[/snapback] Dette kan du fint gjøre med et Canon 20D eller annet fotokamera. Søk på google så finner du nok gode sider på oppsett for opptak av ballog som sprekker, kule som går ut fra et gevær osv. Poenget er timingen, og det må lages egnet verktøy for. Men det kan man gjøre selv. Vært flere diskusjoner på det på foto.no, men fant de ikke i farten. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 ja skal se litt runt,kan jo kjøpe et elendig brugt et. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå