Necleto Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Har hatt pc-en min til reparasjon, og da den kom tilbake, fant jeg med glede ut at den "nye" CPU-en var en ulåst AMD Athlon XP 2400+ (dessverre ikke mobile ). Jeg klokket den først forsiktig, til bare 2100 MHz, kjørte et par 3DMark-tester, restartet og klokket videre. Det meste jeg klokket, var opp til 2300 MHz (med multiplier på 17). Jeg kjørte noen 3DMark-tester og kjørte Prime95 Torture Test i en time. Dette gikk greit uten noen "error". Plutselig, da jeg spilte et spill (relativt gammelt - Fifa 2002), hang maskinen seg opp. Jeg restartet, inn i BIOS og klokket ned til original-hastighet på 133 MHz og multiplier på 15. Det funket greit. Har forrestem brukt VCore på 1.700 V. Er dette litt lite? Er litt usikker på hvor mye spenning en Athlon XP Thoroughbred tåler. P.S. Har overvåket temp. i Hardware Monitor (følger med DFI-kortet mitt), og temp. var ikke over 43 grader under Torture Test. (Har Volcano 12 Extreme). Takker og bukker for svar. Endret 18. juni 2005 av AMD 4ever! Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Det er bare å øke vcore til tempen passerer 55 grader vertfall (load). Du bør kjøre prime 95 i minst 12 timer før du kan kalle den prime-stabil, og selv da, er det ikke sikkert at den er 3D-stabil. Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Hva er øvre grense for VCore da? Kjører akkurat nå 133*17. VCore er 1.7V. Det tilsvarer vel en XP 2700+ (Thoroughbred). Er veldig redd for å svi denne CPU-en... Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Hva er øvre grense for VCore da? Kjører akkurat nå 133*17. VCore er 1.7V. Det tilsvarer vel en XP 2700+ (Thoroughbred). Er veldig redd for å svi denne CPU-en... overstig ikke 1,8 V på Vcore så går det fint Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Hva er øvre grense for VCore da? Kjører akkurat nå 133*17. VCore er 1.7V. Det tilsvarer vel en XP 2700+ (Thoroughbred). Er veldig redd for å svi denne CPU-en... overstig ikke 1,8 V på Vcore så går det fint Oki...har ikke OC en Thoroughbred før, så vet ikke så mye om denne kjernen...Takk for svar Tror dere det er mulig å kjøre den stabilt på ca. 2300 MHz med maskinvaren i profilen min? ...Vet dette er et litt teit spørsmål, men... Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Hva er øvre grense for VCore da? Kjører akkurat nå 133*17. VCore er 1.7V. Det tilsvarer vel en XP 2700+ (Thoroughbred). Er veldig redd for å svi denne CPU-en... overstig ikke 1,8 V på Vcore så går det fint Oki...har ikke OC en Thoroughbred før, så vet ikke så mye om denne kjernen...Takk for svar Tror dere det er mulig å kjøre den stabilt på ca. 2300 MHz med maskinvaren i profilen min? ...Vet dette er et litt teit spørsmål, men... Så lenge tempen er ok, så skal det vere fult mulig, jeg kjørte en 2100+ på 2,1 så hvorfor skal ikke du klare 2,3 på din 2400+ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå