Gå til innhold

Hvem vil lage en FAQ for redigeringsprogrammene?

Anbefalte innlegg

Var litt dårlig emnetittel, men var ikke så god plass.

Stadig blir det jo i denne kategorien spurt hvilket redigeringsprogram som er best.

Noen leter etter programmer til nybegynnere andre til proffesjonelle, noen vil ha et komplett et, noen vil ha billig eller et gratis, andre er ikke så nøye med prisen osv.

Tenkte kanskje en FAQ kunne være på sin plass! Dette krever selvfølgelig at den jevnlig kan bli oppdatert av noen som skal ha ansvaret. Hvis noen andre vil legge til noe kan den sende en PM til personen som laget den (eller en moderator som samarbeider).

FAQen skal inneholde diverse "kategorier":

Beste gratisprogram:

Beste nybegynnerprogram:

Beste profesjonelle program: osv.

Under disse skal det være listet opp en god del positive sider og noen negative,

kan gjerne være flere plasseringer under hver "kategori", hvorfor den var dårligere osv.

Et stort arbeid altså, men den som evt. vil gjøre det, kan få god hjelp av oss :) .

Hva tror dere?

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har foreslått lignende mange ganger, men hver gang jeg kom med et forslag, ble innleggene slettet. Hvorfor?

Ideen er super! Her må det skje noe. Når jeg leste tittelen på emnet, trodde jeg det egentlig var snakk om «FAQ» til programmenes mest brukte funksjoner o.l., men dette er vel ikke umulig å få til heller?

Lenke til kommentar

Man kunne jo i tillegg laget en FAQ til hvert enkelt program også og hatt en samletråd som var sticky :) Fin ide det også. Kan ikke skjønne at et slikt forslag skal bli slettet nei.

Men først og fremst tenkte jeg altså på en oversikt over de beste gratis/nybegynner/proffprogrammene osv.

TSP :)

Lenke til kommentar

Har skrive litt om gratis/nybgynnarprogram i denne tråden, men ein må jo skrive litt meir om kvart enkelt program, og kanskje gjere den litt meir oversiktleg. Men det kan jo vere eit utgangspunkt.

Men absolutt ein god ide, med tanke på kor mange spørsmål det har vore om dette emnet. Ein kan kanskje la vere å bruke uttrykket "beste program", ettersom det finst like mange ulike meiningar om dette som det finst program. Betre å kalle det ein guide til redigeringsprogram, delt opp i dei kategoriane The Strategy-player nemnte. Men det er jo ikkje det viktigaste...

Lenke til kommentar
Har skrive litt om gratis/nybgynnarprogram i denne tråden, men ein må jo skrive litt meir om kvart enkelt program, og kanskje gjere den litt meir oversiktleg. Men det kan jo vere eit utgangspunkt.

Men absolutt ein god ide, med tanke på kor mange spørsmål det har vore om dette emnet.  Ein kan kanskje la vere å bruke uttrykket "beste program", ettersom det finst like mange ulike meiningar om dette som det finst program. Betre å kalle det ein guide til redigeringsprogram,

Selvfølgelig en mulighet hadde vært at det kunne blitt laget en FAQ til hvert enkelt program. Så i denne guiden kunne man trekke fram de viktigste punktene, OG legge ved en link til den "personlige" FAQen til hvert enkelt program.

Mye arbeid, men hørte jeg ordet samarbeid? ;)

Ein kan kanskje la vere å bruke uttrykket "beste program", ettersom det finst like mange ulike meiningar om dette som det finst program. Betre å kalle det ein guide til redigeringsprogram, delt opp i dei kategoriane The Strategy-player nemnte.  Men det er jo ikkje det viktigaste...

Vi kan enkelt bytte ut "Beste" med "Anbefalt(e)" (f.eks: Anbefalt(e) nybegynnerprogram)

Og flere kategorier kan også legges til, det var bare eksempler det jeg kom med.

TSP :)

Lenke til kommentar

Har skrive ned litt om dei programma eg har litt kjennskap til, men ettersom eg ikkje har prøvd so mange av dei, må det fyllast ut ein del her og der. Har og delt det inn i to hovedgrupper, Windows og Mac (veit ikkje om det er nødvendig, og ein kunne då kanskje tatt med Linux i same slengen...), i tillegg til underkategoriane gratis, nybyrjar, og "profesjonelle" program.

Har kanskje skrive litt mykje på enkelte, og som sagt, litt lite på andre. Det kan sjølvsagt vere at det er ein eller to feil og..

For augeblikket finst teksten kun som word-dokument, men eg kan leggje den inn i forumet om det er ynskjeleg (det er i overkant av to sider...).

Kan sikkert vere litt til hjelp når det gjeld Premiere, om det vert ein FAQ for enkeltprogram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...