Tha_Zaynt Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Jeg har en bærbra pc som brukes på jobb og der er den innmeldt i et domene. Hjemme har jeg ett nettverk med en arbeidsgruppe. Problemet er at jeg ikke finner nettverket hjemme fordi jeg fortsatt innmeldt i domene på jobben. Jeg vil helst ikke bytte til arbeidsgruppe hver gang jeg kommer hjem fordi sist gang jeg prøvde det, mistet jeg innstilingene for domenet og fikk ikke til å logge inn på maskinen en ang. Er det noen måte å komme rundt dette på, slik at jeg kan være innmeldt i både domenet på jobb og nettverket hjemme og sånn slippe og bytte mellom de for hver gang? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Funker det ikke og opprette en bruker til som er tilkoblet en arbeidsgruppe da? F.eks: Bruker1 -> Tha_Zaynt bruker domenet. Bruker2 -> Tha_Zaynt2 bruker arbeidsgruppe. Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 Når jeg prøver å legge til bruker står det bare : Skriv inn brukernavnet og domenet til en bruker for å gi vedkommende tillatelse til å bruke denne datamaskinen. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Har du prøvd og skrevet inn opplysningene, logget på den brukeren, og byttet til arbeidsgruppe? Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 problemet er at hvis jeg skifter til arbeidgruppe med administrator så mister jeg opplysningene med domenet, noe som fører til at jeg ikke får logget inn en gang...var iallefall det som skjedde når jeg prøvde sist.. Lenke til kommentar
andrz Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Det samme problemet irriterer meg også... Fatter'n sin bærbare er i et domene den også... Hadde blitt glad om noen hadde kommet med hjelp om dette.. Lenke til kommentar
lpaul Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Noen som vet om det er mulig å ha en Arbeidsgruppe og domene samtidig slik som trådstarter spør om? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Hva skjer hvis du velger å logge på lokalt på maskinen (altså velger at du skal logge på local computer i stedet for domenet)? Vil du ikke da bare default joine en arbeidsgruppe med domenenavnet ? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 skal ikke være noe problem dette hvis du logger på lokalt, men du vil ikke havne i samme arbeidsgruppe som de andre, men det er jo heller ikke noe problem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå