Gå til innhold

PSU starter ikke

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag bygd min første PC, men PSU starter ikke. Det var ikke den minste reaksjon da jeg slo den på. Har tatt ut PSU og prøvd den uten belastning. Det jeg lurer på er om viften går selv om man ikke belaster PSU'en. Den er helt ny, AOpen 350W. Er den kaputt? Hvordan kan jeg teste den? :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jumpstart av PSU

Hvis viften ikke går rundt, er den mest sannsynlig kaputt. Har ikke vært borti noen tilfeller der viften går rundt, men PSU gir ikke ut noen spenninger, siden PSU er koblet på +12 volt's ledningene som går ut fra PSU.

Hvilken maskin har du bygd? Maskinvare.

Kan hende du har for liten PSU til valg maskinvare.

Edit: Velkommen til forumet :)

Endret av Moltrez
Lenke til kommentar
Jumpstart av PSU

Hvis viften ikke går rundt, er den mest sannsynlig kaputt. Har ikke vært borti noen tilfeller der viften går rundt, men PSU gir ikke ut noen spenninger, siden PSU er koblet på +12 volt's ledningene som går ut fra PSU.

Hvilken maskin har du bygd? Maskinvare.

Kan hende du har for liten PSU til valg maskinvare.

Edit: Velkommen til forumet :)

Jumpstart fungerte bra. Så da er det noe annet. Jeg har kjøpt den anbefalte pakka i fra hardware.no spilleren, bortsett fra at jeg har valgt et annet kabinett. Eneste reaksjon er grønt lys nederst på hovetkortet. Finner det merkelig at ikke HDD og cpu vifte ikke starter.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har noen særlig erfaring med bygging av PC'er, har du lest og fulgt denne PC-byggings guiden på hw.no?

Har du sjekket at alle kablene sitter der de skal osv?

Festet du opphøynerne på kabinettet før du festet hovedkortet? Opphøynerne er slike lange skruer som du fester i kabinettet, slik at hovedkortet ikke får direkte kontakt med kabinettet.

Lenke til kommentar

[Det stemmer at jeg ikke har erfaring med bygging ac PC fra før. Erfaringen er endel "mekking" på jobben.

PSU startet med jumpstart trikset som du tipset meg om, så den virker alene.

Opphøyere ble festet med isolasjonsskiver under .

Jeg fulgte guiden som du har link til.

Det er litt pussig at ikke PSU vifte starter når jeg har koblet til strømforsyninger på HDD, hovedkort og kabinettvifter. Det eneste som lyser er grønt lys nederst på hovedkort, ellers er det tyst som i graven.

Akkurat nå ser det ut som jeg bør ta noen steg tilbake. Hvordan kan jeg sjekke hovedkortet? Finnes det noen brukbare linker? Eller er det noen andre tips? Ellers takk for svar.

Endret av Suservo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har samme problemet selv med en bZerk 500w strømforsyning. Det grønne leddet på hovedkortet blinker, men maskinen vil ikke starte.

Det rare er at jeg fikk den til å starte to ganger etter å ha ventet en stund. Men etter to dager så var det umulig å få liv i den =/

skal teste med en annen strømforsyning i morgen og teste. Mulig det er PSU som er ustabil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...