le_state Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Hei, topic sier jeg litt jeg sier resten. Det er som så, når jeg bruker nette mister jeg ofte nettet av en eller annen veldig rar grunn. Og da må jeg alltid restarte ruteren i huset, og da får jeg melding om at nettet hos meg er limited, hva betyr det og hvordan fikser jeg det? Ps: Det er to andre pcer i huset, dem mister aldri nettet bare jeg, og det er vannvittig plagsomt fordi jeg spiller en del online spill og miste nettet da er nok noe av det siste jeg ønsker. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Har du navnpå router/accesspunkt? Er du koblet opp trådløst? I tilfelle, hvaslags nettverkskort har du? Hvordan er de andre PCene koblet opp? Har du sjekket nettverksopkoblingen og sammenlignet med de andre PCene? Lenke til kommentar
le_state Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Takk for svar. Nettverkskort:Realtek RTL8139 Family PCI Fast Et Routeren er en belkin. Og nei det er ikke trådløst netteverk. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Hvordan er nettet satt opp på problem-PCen? Automatisk tildeling av IP-adresse? Og har du forsøkt å bytte kabel (hvis denne skulle være dårlig)? Forsøk også med nye drivere til Realtek nettverkskortet. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Hei, topic sier jeg litt jeg sier resten. Det er som så, når jeg bruker nette mister jeg ofte nettet av en eller annen veldig rar grunn. Og da må jeg alltid restarte ruteren i huset, og da får jeg melding om at nettet hos meg er limited, hva betyr det og hvordan fikser jeg det? Får du den beskjeden før du restarter? Oppgrader routeren med site firmware, kabelen mellom deg og router? Kjøpt eller hjemmelaget? Hvis hjemmelaget er den koblet opp etter skjema? Lenke til kommentar
le_state Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Jeg får beskjeden etter jeg har restartet routeren, og jeg har prøvd andre porter i routeren men da får jeg ikke nett, nei det er ikke hjemmelagt. Lenke til kommentar
Currybomb Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) Her har du årsaken. Endret 19. juni 2005 av arian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå