Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Merkelig Blåskjerm ved oppstart av windows (LØST)

Anbefalte innlegg

Følgende melding kommer opp ved oppstart:

Vi beklager det inntrufne, men windows startet ikke uten feil. Dette kan være forårsaket av en nylig foretatt maskin- el. progamvareendring. Velg siste, fungerende konfigurasjon for å gå tilbake til de siste fungerende innstillingene hvis datamaskinen har sluttet å svare, uventet startet pånytt el. ble aut. avsluttet for å beskytte systemfiler og mapper. Hvis et tidl. oppstartsforsøk ble avbrutt pga. strømbrudd el. fordi av/på el. tilb.stillingsknappen ble trykket, el. hvis du ikke er sikker på hva som forårsaket probl. starter du Windows på vanlig måte.

Sikkermodus

Sikkermodus med nettverk

Sikkermodus med bare kommandolinjen¨

Siste fungerende konfigurasjon

Start windows på vanlig måte

Uansett hva jeg prøver, kommer så følgende melding:

Det er oppdaget et problem, og Windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen.

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

Hvis det er første gang du ser denne stoppfeilmeldingen, starter du datamaskinen på nytt. Hvis feilmeldingen vises på nytt, gjør du følgende: Kontroller at all ny maskinvare el. programvare er riktig installert. Hvis det er en ny installering, ber du maskinvare- el. programvareprodusenten om Windows oppdateringer du kan trenge. Hvis problemene fortsetter, deaktiverer el. fjerner du nylig installert maskin- el. programvare. Deaktiver BIOS-minnealternativer som buffring el. skygging. Hvis du må bruke sikkermodus til å fjerne el. deaktivere komponenter, starter du datamaskinen på nytt, trykker F8 for å velge avanserte oppstartsalternativer, og velger sikkermodus. Teknisk info.:

***STOP:0x000000ED (0x86F65C08,0xC0000006, 0x00000000,0x00000000)

Problemet er at uansett hva jeg gjør, så kommer jeg ikke videre. :(:(:( På forhånd takk for hjelpen!!!

Endret av terje142
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bruk diskett til å komme inn på bios, og formater den måten. vis ikke det er problemet så anbefaler jeg at du skjekker rammen, og om den har blitt skadet?

ja du er vel i slåttonna du, nesten som å bruke høygaffel i bios.

Lenke til kommentar

Tipper at du har fått skade på selve disken.

Har du fått CRC-feilmeldinger (sirkulerende overflødighetskontroll) i det siste (i windows)?

Forsøk å sette den i en annen maskin som slave, og kjør et partition-program som kan kontrollere disken for skader og ev. rette opp igjen feil. Partition Magic har en slik funksjon.

Endret av satadata
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

trykka f-12 (tror jeg) det er avhengig av hva slags maskin.

så kommer du inn på boot menyen og så putter du inn windows xp cden og trykker enter på ide cdrom.

Jeg måtte gjøre det to ganger fordi den ene gangen hang det seg.

Lykke til!!!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...