Gaute Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 og mer spesielle konfig svar kan man få her (på engelsk) http://www.quarkav.com/SmoothWallGPL/index.php laget av HiltonT for de som har vært på #gplsupport på irc.smoothwall.org G. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Jeg finner ikke _alt_ på faq'en da...noen linux folk her som sikkert kan hjelpe :wink: Har lyst å kjøre PPTP vpn gjennom Smoothie'n min, og funnet ut at GRE ID 47 ikke er støttet 100%; ------------------------- I have opened added the following lines to the rc.firewall.up : ipchains -A input -s 10.0.0.10 --source-port 47 -j ACCEPT ipchains -A input -p tcp -s 10.0.0.138/32 --source-port 1723 -j ACCEPT (10.0.0.138 is the IP of my ADSL modem, 10.0.0.10 my eth1)... Right. You are allowing protocol 47 and tcp port 1723 on your "orange" interface (you should specify the interface btw, to avoid spoofed packets being a problem). ------------------------ Dette er et utdrag på noe jeg fant via google, og jeg lurte på hvordan linja ipchains -A input -s 10.0.0.10 --source-port 47 -j ACCEPT skal se ut med eth id inkludert? Er det enklere å bare åpne for IPSec gjennomgang i Smoothwall og sette opp L2TP isteden for PPTP? Hadde uansett tenkt å autentisere via EAP-ELS og kjøre kun på certifikat løsning (pptp). Er sniffing virkelig et så stort problem at jeg må ta hensyn til l2tp forann pptp? edit: ga opp vpn&Smoothwall, bruker Astaro Security Linux 3.2 nå... _________________ Velg det som passer DEG! [ Denne Melding var redigert av: jokr på 2002-07-31 08:01 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå