Gå til innhold

trenger cpu til server pc...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
men siden de der er så forbanna dyre, er det vell mer lurt å gå for en pentium 4 enn en amd 64 del den slaks business, viss vi tenker litt klokk her...?

har ikke mye å si.. bare velg en cpu...cpuen har normalt svært lite å si om pcen er stabil eller ikke..

bare velg en cpu som er kraftig nok..

Lenke til kommentar
Noe du må tenke på er bla hvilken OS den skal kjøre...

Det er vel liten vits å kjøpe AMD64 hvis du skal kjøre win2k, windows generelt...

AMD 64 er en bra CPU både til 32-bit og 64-bit OS.

Lenke til kommentar

MTP strømbruk er den ikke på topp, men jeg tror jeg hadde valgt en 2.8/3.0 GHz P4. Grunnen er at Intels hovedkort har (hvertfall tidligere) ganske gode diskkontrollere og gigabit NIC kontroller. En P4 har også HT som vil hjelpe en del dersom flere brukere bruker serveren samtidig eller at spillserveren kjøres samtidig som f.eks FTP server med mye last.

Et annet alternativ er A64 3000+, men jeg tviler på at den vil greie å holde følge med en P4 i de situasjonene jeg har beskrevet.

Lenke til kommentar

Tusen takk JohndoeMAKT!

Og gratulerer! du er faktisk den eneste som har klart å svare på spørsmålet mitt skikkelig :D

edit: ManagHead jeg har startet en post før med en liste med deler til serveren jeg skulle bygge. men der fikk jeg så mye kritikk nettopp pega jeg valgte p-m og ikke en server prosessor. men takk for tipset likevell =)

Endret av iron-vetle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...