iMarius Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Jeg ville helst hatt en poll her men siden vanlige brukere ikke har tilgang til dette så stiller jeg bare spørsmålet her: Hva står høyest hos deg når du hører på musikk? Vokalisten, Teksten, Instrumentene eller en kombinasjon av disse? ---- Selv så har jeg alltid satt det instrumentale høyest i den musikken jeg hører på. Gitar-soloer er noe av det jeg liker veldig godt, derfor er band som Iron Maiden, Sentenced, Dimmu Borgir osv noe av det som blir hørt mye på her i gården.. Må ærlig inrømme at jeg ikke kan mye tekster til sanger og det er simpelthen fordi mine ører halvveis ignorerer vokalisten og hører på det instrumentale. Men det er et stort pluss om vokalist har en "klang" som på en god måte passer inn i helheten av sangen! Skal også sies at det ikke er noen stor fordel for meg på karaoke-kvelder med kompisene at jeg er mer eller mindre blank når det gjelder tekster Si deres mening om denne saken folkens, så vi får sett hva akkurat du setter høyest i musikken! Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Kombinasjonen selvfølgelig Det skulle vært VELDIG bra instrumental i O-zone før jeg hadde begynt å høre på det... Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 En kombinasjon av vokal og intrumenter.. Hører sjelden på tekster, men det finns unntak: Dream Theater - The Glass Prison og The Great Debate.. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 En kombinasjon, men det finnes enkelt sanger der jeg liker enten vokal, tekst eller det instrumentale. Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Er nok mest instrumentalen for meg, kan veldig få tekster til låter. Fint med en kombinasjon om vokalisten har bra stemme, er jo et pluss. Men fete gitar-riff, fengende trommer og gode basslinjer står høyest på lista mi... For eksempel foretrekker jeg gode instrumental-låter (Orion, To Live Is To Die, Streams of Consciousness, Man Made God osv.) framfor bra "vanlige" låter anyday... Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 For meg så er instrumentalen viktigst, og så "vokalens melodi", og teksten til slutt. Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Instrumentale er det første eg hører etter. Deretter vokal/tekst i de fleste tilfeller egentlig. -Jar Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Det kommer helt ann på, men stort sett er det vel kombinasjonen/helheten. Men jeg mener, det instrumentale er liksom ikke så viktig på en a capella låt Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Instrumental er klart viktigst (ca. 60%). Deretter bør det være en vokal-stemme (selve stemmen) som passer godt til både det instrumentelle og til musikksjangeren (ca. 35%). Og til slutt kommer den gørrkjedelige teksten som jeg kun hører på i spesielle tilfeller der det er et seriøst og viktig budskap (ca. 5%). (dette gjelder ikke for rap, der er vokal 40%, tekst 40% og instrumental 30%) Endret 18. juni 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Instrumentalen er forsåvidt viktigst, men en god kombinasjon er såklart best(Opeth, et et godt eksempel) . Når det gjelder vokalen liker jeg best "halv-screaming"(), noe ala Meshuggah og Red Harvest. Tekstene er også veldig viktig for meg, gode tekster med et godt budskap er toppen av kaken, så lenge resten fungerer (). Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Kombinasjonen av god vokalist og gode musikere er en sikker vinner hos meg. Det eneste av musikk jeg klarer å høre på hvor vokalene ikke trenger å være i tipp topp stand er death/black metal. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Innimellom intrumentalen, men som oftest er det hele pakka som gjør at det går for meg Ta alt enslaved har gjort feks. Lenke til kommentar
EskildO Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Her i gårn er det ekstremt viktig med en bra kombinasjon av alt, derfor passer DT perfekt for meg Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Banjoen er det som står i fokus hos meg. Nei. Heilheita, sjølvsagt. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Melodi, rytme og feeling/stemning. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) Kombinasjonen er nok det viktigste. Men det finnes jo selvførgelig unntak. Bryr meg ikke så mye om vokalen i instrumentaler. Endret 19. juni 2005 av Vågebu Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 For meg er det instrumentale som teller mest. Vokalene kan også være med å skape en god stemning i musikken, så dette kommer på en andreplass. Dessuten betyr også teksten noe. Ikke det at jeg hører mye på tekster, men de bandene som har tekster jeg er HØYST uenig i, hører jeg ikke på. Derfor er det nok helheten, men det som betyr mest for at musikken er bra eller dårlig er det instrumentale. Lenke til kommentar
Umbra Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) - Innholdet er slettet - Endret 7. januar 2006 av Umbra Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 En kombinasjon av vokal og intrumenter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå