FREDRIK-E Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Har lenge tenkt på å kjøpe meg et digitalt speilreflekskamera, og nå som ferien min nermer seg har jeg bestemt meg for å enderlig kjøpe et. Valget har derfor fallt på D70s siden det virker som et greit kamera i forhold til prisen. Men spørsmålet er da, er det noen som vet om jeg kan bruke SB-25 på D70s? Dersom det ikke passer er det eventuelt noen andre kameraer som gjør det til omtrent samme pris som kan anbelales? Tusen takk for alle svar!! Endret 18. juni 2005 av FrEdRiK-E Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 I manualen til mitt D70 står det å lese "The following Speedlights can be used in non-TTL auto and manual modes. If they are set to TTL, the camera shutter-release button will lock and no photographs can be taken." og der nevnes SB-25. Så den kan nok brukes, men ikke til (i-)TTL altså. Hva som står i D70s online manual kan du se hos Nikon Knowledge Base - OBS: fila er på lusne 23MB og ikke utskrivbar! Nikon har en utskrivbare en også, men da må du oppgi et serienummer. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) Jeg solgte nettopp min SB-26 til en kar med Fuji Finepix S2 Pro. Den er basert på F80-huset, og funker dermed utmerket med TTL og SB-25/26 (forskjellen på de to er minimal). Tar jeg ikke helt feil, så kan du også finne andre DSLR som er basert på F80-huset. Mener å ha lest noe sånt. Kombinasjonen D70 og SB-25 vil du veldig raskt føle deg hemmet av. Greit når du har tid til å eksperimentere deg frem til et godt resultat, men ikke ellers. Endret 19. juni 2005 av Anew Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå