annie2 Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Tidligere var plater brent med min DVD brenner helt perfekte (speilblanke på brennesiden). I det siste har den hatt noen feilbrenninger (CD-R), og når jeg så bakpå, var det noen flekker på en, og på andre var som om det var utsmørte flekker. Vi har hatt litt maur rundt i huset, men kan det være årsaken? Eller er det noe annet? Brenneren er en Philips modell, ikke helt nyeste type. Nero brennerprogram. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Kan hende at platene har "sprukket" innvendig. Kan vel også hende at en maur hadde funnet turen inni brenneren Lenke til kommentar
annie2 Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 Prøvde å brenne i dag. Førte fingeren rundt skuffen først, i tilfelle det var noe der. CD-R'en jeg brente akkurat nå var helt speilblank. Forhåpentlig forblir problemet borte. Men uansett, veldig irriterende, og lurer på hva det faktisk var som skjedde. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Sannsynligvis feil på plate. Har sett dette før på noen billigplater med varierende/lav kvalitet. Lenke til kommentar
annie2 Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 Platene så helt fine ut bakpå før de ble brent. Så det har ikke noe med hvordan de ser ut før brenning? Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 CD platene har et lag som reagerer på varme, dette laget blir varmet opp av laseren, dette skaper da mørke prikker på platen som blir lest av en vanlig laser som fordypninger i cd platen. Viss dette laget ikke reagerer 99% likt på varmen fra laseren over hele platen vil det oppstå "flekker" som ikker er lesbare Lenke til kommentar
annie2 Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Flekkene på denne så ut som fettete flekker som var smørt utover. Ikke som smør heller. Og definitivt ikke fra mine fingrer. Mer som litt tørr ..ett eller annet. Lenke til kommentar
Raper Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) Hvilken farge er det på flekkene?Sitter her selv med ei Verbatim plate som har 2 flekker like ved hverandre som jeg ikke vet hvor kommer fra. De er lyse av farge og er liksom "taggete"langs kanten. Det virker også som om de er inne i selve belegget i plata. Endret 19. juni 2005 av Raper Lenke til kommentar
annie2 Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Hvite. Utenpå plata. Og noen av platene har fartsringer, om du skjønner. De siste platene har vært bra. Begynner å helle til teorien om en stakkars maur, her, jeg. Endret 20. juni 2005 av annie2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå