Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 har hørt at 6800gt har teknologi som blir dominerende i kommende spill som x800xl mangler. Er dette sant, I så fall er 6800gt et bedre kjøp enn x800xl? Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 6800GT har støtte for Pixel Shader 3.0. Dette gir bedre ytelse i spill som er kodet med shader 2.0, samt at kommende spill som støtter Shader 3.0 vil se bedre ut. (visuelt sett) Splinter Cell: Chaos Theory har støtte for Shader 3.0, har prøvd Chaos Theory med og uten Shader 3.0, forskjellen var bedre lys effekter, og elementer av glass o.l. Så det blir egentlig opp til deg hva du evnt velger. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 SM3.0 støtte betyr ikke nødvendigvis bedre ytelse eller bedre grafikk/effekter. Lenke til kommentar
Kunnskapen Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Trukke du skal tenke så mye på det... Lenke til kommentar
HKS Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Spørs egentlig litt på prisen på kortene... Er det AGP utgaven det er snakk om så hadde jeg gått for 6800GT, men hvis det er PCIe hadde jeg nok tenkt meg litt om, men hadde nok uansett endt opp med 6800GT der og... Jeg har hele tiden sagt at shader model 3.0 er kjekt og ha, fordi vi vet ikke hvordan det ser ut om et år (ATi kommer jo også med sm 3.0 i R520), og jeg pleier ikke å bytte grafikkort hver gang noen kommer med noe nytt... Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Vil dette si at den ikke funker på 32-bits maskiner? bare på 64 bits maskiner? Eller er det jeg som har missforstått? Club3D GeForce 6800GT 256MB Skjermkort Features: NVIDIA® CineFX™ 3.0 Technology 64-Bit Texture Filtering and Blending Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Den vil virke på både 32 bit og 64 bit maskiner Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 SM3.0 støtte betyr ikke nødvendigvis bedre ytelse eller bedre grafikk/effekter. Men det kan bety det, og gjør det i en del tilfeller, og det er et viktig poeng. Lenke til kommentar
Kunnskapen Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 64-bit texture filtering and blending Det har vel ikke noe å gjøre med om man har 64 el 32-bits pc? Eller Lenke til kommentar
Omnious Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 64-bit texture filtering and blending Det har vel ikke noe å gjøre med om man har 64 el 32-bits pc? Eller 64 bit texture filtering er jo bare hvor mange bit som er satt av til å filtrere texturer(n)? grafikk kort har jo 128-256bit bus ikke det at jeg er den ultimate eksperten men masse rare bitter i pcen vettu.. fra 64 bit prosessor til 32bit pci og 16 bit isa alt fungererihop Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 SM3.0 støtte betyr ikke nødvendigvis bedre ytelse eller bedre grafikk/effekter. Men det kan bety det, og gjør det i en del tilfeller, og det er et viktig poeng. I noen få tilfeller vil være mer riktig å si, og etter min mening ikke i den grad at det er et viktig poeng. Men om det vil bli et viktig poeng i fremtiden er et godt spørsmål. Men som en spill utvikler utalte så må shaderene bli mye mer komplekse før SM3.0 vil ha en reel betydning, noe som også betyr mye mer krevende spill, spill som 6800GT trolig uansett ikke vil kunne kjøre særlig bra. På den andre siden (X800XL) har vi jo 3Dc som også flere og flere spill vil benytte seg av. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 64-bit texture filtering and blending Det har vel ikke noe å gjøre med om man har 64 el 32-bits pc? Eller Det er snakk om farge presisjonen. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Raptor : Kun en kommentar når det gjelder PS3.0 > Det er greit å ha ja, men så har det vist seg at faktisk man kan få en liten ytelsetap i forhold til Ps2.0 med denne generasjons shadere, kommende generasjon G70 og R520 skall nå ha kommet over denne barnesykdommen hvis jeg forsto det siste jeg leste om dette. Med andre ord så bør ikke PS3.0 være avgjørende for denne generasjon skjermkort samt støtte er ikke alt for stor pr dags dato i spill. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Vel, dynamic branching som skal lette arbeidet til spill utviklerene og ideelt sett gi bedre ytelse har vist seg å være ganske tregt på NV4x (dette var noe ATi advarte om med SM3.0). Men det betyr ikke at SM3.0 på NV4x ikke kan gi bedre ytelse. Det gir noen få prosent bedre ytelse i bl.a Farcry. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 vil det si at SM3 faktisk kan ødelegge spillopplevelsen i noen tilfeller også? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Nei, dem vil ikke bruke det hvis det ødelegger spillopplevelsen. Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Før Splinter Cell: Chaos Theory kom, ville jeg sagt at SM3.0 ikke er viktig ennå. Men etter å ha sett skjermbilder av hvor stygt spillet kan se ut med SM1.1, har jeg endret syn. Problemet er jo egentlig at spillet kun støtter SM 1.1 og 3.0. Men når utviklerne har valgt å ikke støtte SM2.0, har de samtidig gjort valget for meg også. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Nei, dem vil ikke bruke det hvis det ødelegger spillopplevelsen. Ja, det er akkurat derfor SM3.0 i dagens skjermkort egentlig er mere ett gimick enn noe annet, grunnen til at jeg sier det er fordi når først spill og applikasjoner kommer som virkelig tar i bruk SM3.0 så vil vi se at dagens skjermkort kommer til å seile litt akterut i forhold til G70/R520 som jeg tipper har bedre teknologi når det gjelder Sm3.0. Uansett så skal nvidia ha kudos for teknologi innovasjon når det gjelder 6800, men kunne jo egentlig sagt det samme om ati sin så og si ubrukte 3Dc teknologi. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Nå er det ikke så langt færre spill med 3Dc støtte enn det er med SM3.0. Farcry, Tribes Vengeance og Pirates! støtter dette i dag og listen over kommende spill blir stadig større. Deriblant Dark Sector, Serious Sam 2 og Black and White 2. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Nå er det ikke så langt færre spill med 3Dc støtte enn det er med SM3.0. Farcry, Tribes Vengeance og Pirates! støtter dette i dag og listen over kommende spill blir stadig større. Deriblant Dark Sector, Serious Sam 2 og Black and White 2. Ja, og ryktene sier også at 3Dc er implementert i G70 (3Dc er en åpen teknologi) så da blir det nok mer utbredt håper jeg. Skulle forresten ikke HL2 også støtte 3Dc? Tror vel 3Dc hovedsaklig brukes for hastighetsøkninger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå