hemo Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 (OK, eg har ikkje lest langt tilbake, så skyt meg om eg stiller spørsmål som allerede er besvart) Hei godtfolk! På mitt komande MSI KT3 ULTRA-ARU (ca. 1200,-), tenkte eg å setta ein AMD Athlon XP 1900 (ca. 1100,-). Så prøver eg å bla fram eit par vifter, og går fulstendig vill... Her er ein: EKL PAPST CPU-Vifte m/kulelager Socket A opp til 1,4 GHz, samt XP1900+: Til alle PIII CPUer og AMD opp til 1400MHz, samt opp til Athlon XP1900+ Pris: ca. 180,- Er dette "det rette valget", eller bør vi velge andre godsaker? PS! Overklokking er ikkje det viktigste... Stabilitet og støy går framfor ytelse! Lenke til kommentar
hemo Skrevet 23. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2002 Har eg posta feil, eller er det faktisk ingen som har noko info å koma med? Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 ta en titt på microplex.no masse fint der Lenke til kommentar
vegge Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Under kategorien "Kjølere" på overklokking.no er det også mye interessant lesing. Link til Kjølere her. Vanskelig å komme med tips når du ikke sier hvor stille og hvor mye du er villig til å betale. Kongekjøling ville vært en Alpha Pal 8045 eller Swieftec kjøleribbe med ei superstille Papstvifte (12 eller 19 db) Men det finnes billigere ting som silent viking, og andre ting. Du får bare sjekke microplex, netconnection og 3dfxcool. Glemte jeg noen nå? Lenke til kommentar
vegge Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Lignende diskusjon her... Ellers skal du selvsagt har Arctic Silver 3 eller annen kjølepasta som er MYE bedre enn sånn standard termal pad. Goop-guiden her! Lykke til med valget! Lenke til kommentar
hemo Skrevet 23. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2002 Nei, nei, nei... På Microplex gjekk eg litt vill... Støydempende PSU til over 1000,- (!) og støydempende kasser, vifter, vann og dippedutter. På Overklokking.no las eg ein del saker som var alt for mykje detaljer. Eg bryr meg ikkje om CPU-temp og rpm på vifter! Her er litt meir info: Miditower (må sikkert kjøpa nytt, med ny PSU) 3 x 7200rpm IDE i strikkoppheng ca. XP1900+ Boksen står under skrivebordet, og målet er ikkje lydløs PC, men heller ingen jettmotor... Er det nokon der ute med litt erfaring, som kan peika på ei løysing som verken koster skjorta eller er musestille? Vifter? PSU-typer? Kabinett? PS! Eg har ein tube Silver kjølepasta... :smile: _________________ ________________________________ Uhu... Vil ha ny PC-innmat, vræl P3-800, 133MHz 512MB, GF2 :sad: [ Denne Melding var redigert av: hemo på 2002-07-24 01:40 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå