Gå til innhold

rask attack speed eller høy damage for hunters?


Anbefalte innlegg

Det er meg igjen ja ;)

 

Denne gangen lurer jeg på om en hunter burde ha rask bue, eller treig med høy damage. Selv har jeg 1.68 i speed på attack og er ganske fornøyd med det, men crittene er ikke så høye, og lettere for pet å holde aggro :) . og jeg critter sjeldent uansett. Men konklusjon: Høy fart eller høy enkeltskade ved samme DPS?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neineineinei!!!

 

Herregud folkens, det GÅR ann å tenke selv. En treig bue er best. Høy dmg+instant casts=win. (I hunter sitt tilfelle, den mest brukte skillen i mass pvp/bg, multishot)

 

Spør en hvilken som helst lvl 60 hunter som har litt peiling. D er en grunn til at alle guns/buer med under 2.5sec speed aldri selger på AH.

Endret av GodSlayer
Lenke til kommentar

høy damage og instant cast? bua skyter så fort den skal. er ikke noe instant cast på bue, og skuddene ved siden av som arcane shot osv med unntat av aimed shot har ikke noe med speeden å gjøre. Og hvis man har syk høy skade vært 5sek (overdrivelse) så ville crittene, som kan skje ganske ofte komme opp i 2500 osv noe som ville dratt all aggro. Og misbruking av feign death. Og i pvp får man ikke skutt like mange skudd så det er lettere å gjemme seg, løpe bak stubber osv.

Lenke til kommentar

Så lenge DPS er lik og speed er høyere er det jo bedre?

 

Rask bue skader mindre per skudd og drikker piler. Tenk på det.

(Jeg har en Hunter, men det sier seg vel selv at man ikke skader noe mere for det om buen er raskere og har lik DPS :roll: )

Endret av Dandar
Lenke til kommentar

er lvl 60 hunter, og bruker Hurricane når jeg grinder og PvP'er mot casters (får mye mer interrupts).

 

I PvP mot warriors/rogues bruker jeg Verdant Keepers Aim (fant ikke den på thottbot), den har ikke like høy DPS, men gir MYE mer skade når den først critter (rundt 28 i DPS). (EDIT : Er på utkikk etter en bedre, treg bue med mer skade, men har denne atm)

 

Men tro meg, når du quester og grinder er Hurricane langt mer behagelig å bruke.

Endret av dga01
Lenke til kommentar
Neineineinei!!!

 

Herregud folkens, det GÅR ann å tenke selv. En treig bue er best. Høy dmg+instant casts=win. (I hunter sitt tilfelle, den mest brukte skillen i mass pvp/bg, multishot)

 

Spør en hvilken som helst lvl 60 hunter som har litt peiling. D er en grunn til at alle guns/buer med under 2.5sec speed aldri selger på AH.

Enig i det du sier der, spiller selv hunter :cool:

Grunnen til at jeg liker treige buer er fordi jeg selv har brukt talents på Markmanship, og da er det oftest greit å sette inn en god aimshot crit i kamper

Lenke til kommentar

En lvl 60 hunter som bruker Hurricane har ikke helt forstått hva han gjør. :p Fikk selv tilbud om å få en Hurricane av en guildie som fant den i WP, men takket nei.

 

Bruker Dwarven Hand Cannon, men brukte Carpace Spine Crossbow tidligere.

 

Saken er at en av styrkene ved hunters er criticals. Disse beregnes ut fra våpenskade, og er fra 150% av våpenskade. Dette gjør Hurricane totalt ubrukelig for en hunter. (Med mindre man sloss mot en caster i PvP. Jeg har da valgt å bruke en pet med speed 1.0 i stedet og går for maks skade med våpenet i stedet.)

 

Så moralen? Høyest mulig skade på våpenet er viktigere enn speed for en hunter.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Skjønte ikke den med at en treg bue critter bedre osv...

La oss si du har to buer:

Bue 1:

Speed 1

Dps 10

Dmg 10-10

 

Bue 2:

Speed 2

Dps 10

Dmg 20-20

 

Hvis du skyter i 10 sekunder med begge buene og de har 20% sjangse for å critte vil det skje omtrent slikt:

01 etc. = sekund i kampen.

 

01 Bue1 skyter og tar 10 dmg

02 Bue1 skyter og tar 10 dmg - - - 02 Bue2 skyter og tar 20 dmg

03 Bue1 skyter og tar 10 dmg

04 Bue1 skyter og tar 10 dmg - - - 04 Bue2 skyter og tar 20 dmg

05 Bue1 critter og tar 15 dmg

06 Bue1 skyter og tar 10 dmg - - - 06 Bue2 skyter og tar 20 dmg

07 Bue1 skyter og tar 10 dmg

08 Bue1 skyter og tar 10 dmg - - - 08 Bue2 skyter og tar 20 dmg

09 Bue1 skyter og tar 10 dmg

10 Bue1 critter og tar 15 dmg - - - 10 Bue2 critter og tar 30 dmg

Bue1 tar 110 dmg - - - - - - - - - - Bue2 tar 110dmg.

Reng ut selv..

 

Eventuelle arcaneshot har jo ingenting med damagen til buen å gjøre så det blir likt.

Endret av Zevz0r
Lenke til kommentar

vi kan prøve å sette opp et stykke.

 

ok: en bue har 1 i speed og skader 50 på hvert skudd (125 på crit med mortal strike) og den andre har 2 i speed og skader 100 på hvert skudd (250 på hver crit).

1/5 skudd critter.

 

så iløpet av 20 sekunder har bue 1 critta med 4 skudd. altså med 500 i crit + 800 skade vanlig, altså 1300 på 20 sekunder.

Mens bue 2 har critta 2 ganger på 20 sec, altså 500 der og. Og den har også skada 800 skade, så de skader likt nomatherwhat hvis det er sånn crit regnes ut. Eneste forskjell er at en treg bue er billigere med piler.

 

EDIT: litt sen ja :p

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Hva er det egentlig dere mener med trege buer pga crits ?

 

en treg bue vil riktignok critte mer damage, men pga senere attack speed vil dette skje sjeldent i forhold til en rask bue, som vil critte ofte, men mindre :dontgetit:

 

eller er det noe jeg går glipp av ?

Ja. Du går glipp av de crittene som kommer på arcane, aimed og multishot. Disse har en fast cooldown, og er ikke avhengig av våpenhastighet. Ergo er høyere våpenskade et must.

 

Hvis du bare bruker autoshot er det ikke relevant. Da vil crit % sørge for at det jevner seg ut da en raskere bue critter på samme % antall skudd, og dermed jevner ut skaden. :)

 

-KJ

Lenke til kommentar

Arcane shot har intet med bue damage å gjøre.

 

Multishot er ikke mye instant, bare prøv selv, må være tooltipen som er feil eller noe.

 

da er det kun Aimed shot igjen, og denne skillen får jo mesteparten av sin dmg av ranken på spellet, så buedmg har her og lite å si, i tillegg har den 6 sekunds cooldown og du kan ikke ha Agro og fri fiende mens du bruker den, for da kommer de for nært, dette fører til at du bare får brukt den 1-2 ganger in combat, og det er når du "åpner" kampen, og når fienden går i freezetrappen

 

så da spør jeg igjen, er der fortsatt noe jeg går glipp av ?

 

Edit : må legge til at Multishot har 6 eller 8 sekunds cooldown (?) så akkurat her hjelper weapon damage litt.

Endret av PandaMartin
Lenke til kommentar

Arcane når den critter er mye høyere på min DHC enn på en del tidligere buer jeg har hatt. Ergo har damage noe å si.

 

Multishot bruker jeg hele tiden, og den er så godt som instant. Den er i allefall likt timet på raskere buer som på tregere buer. Skaden når den critter er mye høyere på en DHC enn på en Hurricane.

 

Aimed = samme som multi.

 

Hvis du ikke tror meg så kan du laste opp med to våpen, laste ned Recap fra Worldofwar og ta deg en tur til en eller annen grindeplass. Test så på følgende måte:

 

Start hver fight med pet. Deretter arcane og multi så fort CD er nede. Drep minst 50 mobs før du bytter våpen og tester igjen.

 

Skal bli interessant og se hva du sier etterpå :)

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...