Gå til innhold

JMData, utrolig lang leveringstid?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-XHLacM
Jeg har handlet med Jmdata en gang før.. ALDRI igjen.

1 : Skjermen ble knust under transport. Ble lovet ny... det er 4 mnd siden.. IKKE penger i retur, ikke skjem.. :( (ikke gidder de svare på verken telefon eller e-mail)

2 : De er ELENDIGE på å pakke inn varer.. (en skjerm på 20 kg+ blir KNUST når den blir helt fra en kontainer med bare bobleplast rundt seg)

3 : De er TREGE på å sende, de brukte 3 UKER på å sende den i mitt tilfelle.

Møkkafirma, hold dere LANGT unna hvis dere da ikke bor så nært at du kan ta turen innom og hente varen..!

Edit : Jeg gikk lei og ga opp etter å ha ringt +-50 ganger, blitt lovet penger, ny skjerm osv. Gjorde retur EKSAKT slik det står at du skal gjøre det.

Har ikke skjedd en dritt. De lover og lover men ikkeno skjer, jeg gikk lei og gir nå bæng i hele møkkafirmaet.

6036123[/snapback]

Oi sann! Da går jeg tilbake til det gamle synspunktet mitt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har til gjengjeld bare gode erfaringer med dem :)

Ringte dem og spurte om jeg kunne få litt rabatt om jeg kjøpte to maskiner (lurer på om han stusset litt på det, da jeg bare er 14 :p).

Han ga meg noen hundre kroner rabatt (2-3?), og vi bestilte. Sendte penger på kontoen. Dagen etter så jeg at det var en Sempron (klare å ikke se det under bestilling?), og fikk endret bestillingen uten noe ekstra.

fikk maskinene, bra pakket inn osv, masse bundlem kabler ++.

Desverre var det en feil med min maskin, da hovedkortet var halveis defekt, slik at lyd og noe greier ikke virket. (selv med drivere). De byttet hovedkortet og lyden var der, så var hovedkortet sin feil, ja.

Desverre hadde jeg klart å knuse kabinettet, så de byttet det og (mot at vi betalte for det nye, da det var vår feil. eller postens: Godt pakket inn, må ha blitt slept fra minst en meter for å ha fått slike skader...)

alt i alt: Veldig bra, og billigere enn alle andre da jeg bestilte.

- Veldig vanskelig å komme igjennom på telefon...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Jeg har til gjengjeld bare gode erfaringer med dem :)

Ringte dem og spurte om jeg kunne få litt rabatt om jeg kjøpte to maskiner (lurer på om han stusset litt på det, da jeg bare er 14 :p).

Han ga meg noen hundre kroner rabatt (2-3?), og vi bestilte. Sendte penger på kontoen. Dagen etter så jeg at det var en Sempron (klare å ikke se det under bestilling?), og fikk endret bestillingen uten noe ekstra.

fikk maskinene, bra pakket inn osv, masse bundlem kabler ++.

Desverre var det en feil med min maskin, da hovedkortet var halveis defekt, slik at lyd og noe greier ikke virket. (selv med drivere). De byttet hovedkortet og lyden var der, så var hovedkortet sin feil, ja.

Desverre hadde jeg klart å knuse kabinettet, så de byttet det og (mot at vi betalte for det nye, da det var vår feil. eller postens: Godt pakket inn, må ha blitt slept fra minst en meter for å ha fått slike skader...)

alt i alt: Veldig bra, og billigere enn alle andre da jeg bestilte.

- Veldig vanskelig å komme igjennom på telefon...

6058657[/snapback]

Nå vet jeg ikke hva jeg skal tro lenger! :dontgetit:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Disse folka er svindlere.. hold dere milevis unna JMdata.

Kjøpte en skjerm litt før nyttår.. fant en ganske lovende 21" CRT skjerm på websidene deres som bl.a. tok 88hz i 1600x1200. Hadde hørt stort sett greie ting om jmdata, og jeg bestilte skjermen til rundt 800kr + 400 i frakt.

Fikk noen dager senere en telefon om at de ble nødt til å sende en "bedre" Trinitron skjerm, da de hadde trøbbel med å få den andre skjermen til å starte. Evt var den allerede solgt og de hadde rot i systemet sitt eller noe sånt. Noe skeptisk så godtok jeg "tilbudet." Mine kompiser som bestilte samtidig fikk for øvrig helt ok skjermer som ikke hadde noen videre problemer.

Jeg ble derimot tilsendt noe som snarere minte om noe russisk skrot fra 80-tallet.

Foten var knekt, bildet var ekstremt uskarpt, det flimret ved mye hvitfarge, var eldre og hadde langt dårligere specs bl.a. i forhold til refresh rate. Skjermen var fullstendig ubrukelig, i aller beste fall verdt et par hundrelapper. In short, ren svindel.

Ringte dem sikkert 100 ganger,. de få gangene telefonen ble tatt skulle jeg "bli oppringt senere" eller noe annet pisspreik. Fremdeles lot jeg tvilen komme dem til gode, og jeg skrev en notis om at jeg ønsket en ny skjerm i innbytte. Tilbød meg til og med også å betale mellomlegget for en bedre skjerm og frakten dette evt ville kostet. Sendte skjermen nedover i god tro, og fikk etter kanskje 100 forsøk kontakt med en av nissene per telefon. Det skulle "sikkert la seg ordne", som de sa.

I realiteten innså de vel at de aldri i livet ville få solgt denne skjermen til noen som helst, men ville vel komme seg av kroken ved å sende den langt nok vekk og vente/gi faen inntil oppstyret ble glemt.

Så jeg fikk den bare i retur uten noe som helst tilbud om erstatningsskjerm eller noe sånt, den var bare blitt "reparert". Dvs, noen små justeringer av skjermbildet som ikke hjalp stort. Flimringa bestod også, og foten hadde fått litt symbolsk teip rundt seg. Knapt noen forbedring overhodet m.a.o.

Jeg burde heller sendt dem en kraftig brevbombe.

Skulle vel helst pussa forbrukerrådet på dem, men jeg orker virkelig ikke ha noe mer med disse helerne å gjøre. De har svindla meg for godt over tusenlappen allerede og jeg stoler ikke på dem en meter. Er du uheldig med hva du får tilsendt kan du banne på at de gir fullstendig beng i deg etterpå. De tar ekstremt sjelden telefonen, og svarer ALDRI på mail (med mindre du er ute etter å kjøpe noe, - da er de jo naturligvis på hugget.)

Gjør dere selv og verden en tjeneste, - hold dere LANGT unna JMdata

Lenke til kommentar

Har handlet med dem før, aldri mer. Skjermen jeg fikk var klar til gå lufta. Kontaktet dem både per mail og telefon, ga tilslutt opp.

JMdata er et jævla svindel konsept etter min oppfatning, hvor man graver opp noe skjermer på dynga, for så å skylde på transport når skjermen ikke virker, så bruker man årevis på retur, hvor man tilslutt stikker av med penga.

Samma hendte foresten med naboen, han fikk en skjerm hvor kablen var halveis av.

Han måtte true med purken for å få JMdata til å betale penga tilbake.

Endret av Balfrog
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en eldre toppmodell til guttungen der. Men skjermen er forferdelig å se på.

For å si det på en enkel måte så er alle linjer doble. Man ser det spesiellt godt når man leser tekst. Det er liksom en skygge bak alle bokstavene. Når man spiller spill er det vanskelig å se, så jeg har ikke giddi å kontakte JMdata om det. Er heldigvis ikke jeg som behøver å sitte med den :innocent:

Jeg hadde ALLDRI kjøpt en skjerm til meg selv der. Men guttungen er fornøyd siden han fikk en 19" isteden for en 17" og jeg tror ikke han har lagt merke til skyggene.

Lenke til kommentar

Jeg har også handlet skjerm der. IKKE forvent å få pent brukte produkter. Skjermene er billige og du får i høyeste grad det du betaler for ( i negativ forstand). De svarer aldri på telefon og mail kan du bare glemme. Det finnes unntak og man KAN være heldig. Svogeren min fikk en pent brukt Eizo 21" til 1500 men dette tror jeg er unntaket. Nei styr unna dette drittfirmaet!

Lenke til kommentar

Har selv handlet hos jm data...flere ganger.

bare å ringe dem i en passende tid(når ikke hele resten va verden ringer.(drit i mail.. funker treigt..))

og de ordner greit eventuelle problemer...

siste skjermen jeg kjøpte har litt riper i lakken med det er totalt uvesentlig for bildet eller ytelsen til skjermen..

det er trossalt et brukt produkt..

jeg fikk en større skjerm med samme specs siden den jeg skulle bestille var utsolgt...

ok. å handle med... kan si jeg faktisk har hatt mer krøll med kundservicen til Komplett . no enn jmdata..

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Bla bla bla

6058657[/snapback]

6064220[/snapback]

Selv hadde jeg for det meste gode erfaringer med dem, bortsett fra telefontiden.

Tror nesten du bør prøve og se, så kan vi få ett nytt synspunkt :tease:

6070155[/snapback]

Hva er linken til JMdata? Jeg har prøvd jmdata.no -com og net men ingenting av interesse kommer frem. Bare noe tull om et båtregistreringsprogram :hrm:

Lenke til kommentar
Bla bla bla

6058657[/snapback]

6064220[/snapback]

Selv hadde jeg for det meste gode erfaringer med dem, bortsett fra telefontiden.

Tror nesten du bør prøve og se, så kan vi få ett nytt synspunkt :tease:

6070155[/snapback]

Hva er linken til JMdata? Jeg har prøvd jmdata.no -com og net men ingenting av interesse kommer frem. Bare noe tull om et båtregistreringsprogram :hrm:

6132247[/snapback]

http://www.jmdata.as/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...