Goophy Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Kjøp japansk. RX-7, MR2, S14a, GT-R, Supra, Soarer, IS200 etc. Masse artig å velge mellom. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Kjøp japansk. RX-7, MR2, S14a, GT-R, Supra, Soarer, IS200 etc. Masse artig å velge mellom. Har litt lyst på supra og RX7 ja, man trenger vel ikke så mye hester i dem? Siden det er jo stor turbo eller noe..? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Du får jo 2 års erfaring fra 348'en, så jeg stemmer forsatt for 550 Maranello. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Du får jo 2 års erfaring fra 348'en, så jeg stemmer forsatt for 550 Maranello. Jo sant det da, også er det en nydelig lyd i ferarriene Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Har litt lyst på supra og RX7 ja, man trenger vel ikke så mye hester i dem? Siden det er jo stor turbo eller noe..? Det har ikke noe sammenheng, men originalt har de ikke så veldig mye effekt. Eneste er at RX-7 har wankel, så det blir en del mekking. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Eneste er at RX-7 har wankel, så det blir en del mekking. Hva er wankel? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Du får jo 2 års erfaring fra 348'en, så jeg stemmer forsatt for 550 Maranello. Jo sant det da, også er det en nydelig lyd i ferarriene Nettop. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Eneste er at RX-7 har wankel, så det blir en del mekking. Hva er wankel? Quote DinSide.no; Wankel-motor Det spesielle med RX-7-utgavene var motoriseringen, bilene er nemlig utrustet med en såkalt wankel-motor. Wankel-motoren baseres på en helt annen teknologi enn ordinære stempelmotorer. I stedet for stempler som beveger seg opp og ned, har wankel-motoren en trekantet rotor. Rotoren er plassert i et ovalt rotorhus og deler huset inn i tre kamre. I disse kamrene foregår henholdsvis kompresjon, ekspansjon og utblåsing. Innsug foregår mellom kompresjons- og utblåsingskamrene. Vanskelig konstruksjon Rotasjonsmotoren er en gammel ide som dukket opp allerede på begynnelsen av 1900-tallet. Tyskeren Felix Wankel var imidlertid den første til å utvikle fungerende rotasjonsmotorer, noe han klarte på 30-tallet. En rekke fly-, motorsykkel- og bilprodusenter har gjennom årene forsøkt å utnytte wankel-motorens fordeler. Wankel-motoren er nemlig både mindre, lettere og mer effektiv enn en ordinær stempelmotor. I tillegg avgir den mindre vibrasjoner. Historien har imidlertid vist at konstruksjonen er belemret med en rekke vanskeligheter, som har resultert i dårlig driftssikkerhet. Lenke til kommentar
Selle Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) wankelmotor Endret 20. juni 2005 av Selle Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Åja, nå skjønner jeg litt mer, tusen takk for hjelpen med wankelmotor Selle og Marvil.. Har også sett litt på denne bilen: http://www.caradisiac.com/media/images/le_...1/audi_q7_1.jpg Audi Q7.. Enda et bilde: http://www.autogaleria.pl/fotografie/audi/...eak_2003_03.jpg Unnskyld rotet, men har aldri prøvd å legge inn linker før.. Endret 20. juni 2005 av satyr-wongraven Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Hadde definitivt valgt noe annet enn Audi Q7 som førstegangs-/ungdomsbil.. Hva skal du med en SUV..? Hva med en Audi S4 på B5-karosseriet..? Det er pene biler, samt at de har grei motor (2,7 liters bi-turbo-motor).. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Men SUV er jo dritfint, pluss at jeg bor på landet, så den kan være litt nyttig for seg å. Å den var jo veldig fin.. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Brukt BMW X5. EDIT: La til link Endret 20. juni 2005 av sluffy Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Men seriøst: Det kommer jo an på om du faktisk skal ha en bil som kan brukes til daglig (og hvis det kommer mer enn 2mm snø...), eller en bil som bare er en kjøremaskin. Du kan jo gjøre som en kamerat av meg; han kjører en halvslapp BMW 5-serie til vanlig (er vel 180HK eller noe men bilen er jo svintung) og har en Lotus Elise 111R som morobil som han drar til Nürburgring med en gang i blant for å ha det gøy. Du får brukte Eliser til under 400.000 idag, noe mer futt for penga finnes vel knapt; gjør 0-100 på under 5 sek, raskere enn de fleste biler som koster over dobbelt så mye. Men det er jo ikke noen bil som er brukandes til daglig; bråker fælt inne i den og det er bare plass til 2. Endret 20. juni 2005 av Shimano Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) En Ariel Atom hadde vært noe. Edit: http://www.arielmotor.co.uk/04/press.htm 0,5s treigere enn Ezoen rundt topgear banen Endret 20. juni 2005 av Marius_EV Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Jo det er sant Shimano, men veiene her, de er virkelig ille... Tror egentlig at jeg får holde meg til en bil, 2 biler blir en veldig stor forsikring, kanskje pappa har råd til det, men jeg vil ikke robbe han helt heller, også med tanke på at jeg må betale forsikring selv etter jeg er 20 år.. Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Hehe Du motsier jo deg selv litt når du sier det hadde vært greit å ha suv fordi veiene er så dårlige, en Diablo har ikke så mye på dårlige veier å gjøre Uansett...Suv er konge! Hvis du er keen på litt motor kan du jo gå for Range Rover Sport, Cayenne Turbo eller X5 4,4 eller 4,8. Du får ihvertfall mye mer respekt av meg i en Range Rover enn en Diablo Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Joda, men jeg tenkte ikke så mye på veiene... Men jeg elsker egentlig Audi.. Å den Q7 ser jo nydelig ut.. Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) DU må desverre sette den på far din om du skal forsikre noe sånt her til lands, er 23/26 års grense på å få lov til å forsikre noe sånt her til lands (samme gjelder Audi's S/RS biler og BMW's M "Serie" og... Så kommer det litt ann på hvor ofte du vil bruke bilen da, det koster nemmelig mye å fø på en v12 og ikke minst forsikring. Tipper ett sted imellom 30-90.000 i året om man er riktig uheldig, men derimot så tror jeg ikke den er så ille, tipper man bør få forsikret noe sånt på far eller morra du for en 15-35.000 siden det er nemelig ikke mange slike biler her i landet, og ergo ikke så mye statistikk på de enda. Uansett lykke til, men jeg vil anbefale deg å ta kjørekurs og lære deg å kjøre bilen av en allerede erfaren sjåfør slik at du ikke blir uheldig med det første og ødlegger bilen kort tid etter du har hentet den. For jeg har slev vært 18 år med lappen, og man er litt glad i fart og teste ut hvordan ting virker når man presser grenser litt. så jeg vil og anbefale å kjøre 1-2 pr i en vanlig skrot bil som har midt motor og rwd (bakhjulstrekk) så du får "lært" deg noen viktige faktorer ang bil med midtstilt motor. "De tilgir deg ikke, de dreper" - no mer kan jeg ikke si uten å strekke ut posten mer enn nødvendig, men veit man hva man driver med så går det unna som bare rakkeren. Anbefaler og at du stikker til http://www.sportsvogn.no (NSK - Norsk Sportsvogn Klubb) og melder deg inn der, de arrangerer banedager og treff og slikt, i ett miljø med likesinnede mennesker som har faktisk mye greie på kjøreteknikk og generelt god teknisk innsikt på den "generelle" fronten. Håper inderlig at du får tak i et pent eksemplar og at du får den inn i landet og ikkeminst får skilter på den. så håper jeg vi sees på en av landes bilbaner da den tid kommer og, for det er på bane man vikrelig får testa grenser på mann og maskin uten å være til fare for seg selv og andre. Uansett, Lykke til, så håper jeg vi sees & snakkes når bilen er i boks. PS: har selv en liten lav-vekt midtmotorbil med bakhjulstrekk en rask liten råtte med 1.8liter, 119hp og 0-100kmt på under 6sek. PPS: Jeg veit Diablo har 4WD/AWD - men den er satt opp slik at den foretrekker å være RWD, så da må den behandles som en RWD og.. Vil bare bilens og førerens beste vettu. Endret 21. juni 2005 av Shadow_iX Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 En Ariel Atom hadde vært noe. Edit: http://www.arielmotor.co.uk/04/press.htm 0,5s treigere enn Ezoen rundt topgear banen Ang Ariel A7om (en av mine favorittbiler, ja jeg har prøvd en slik) Denne får du desverre ikke godkjent i norge, har selv forsøkt å få skilter på en.. Uten hell. England føger ikke EU-Normene når det gjelder biler, og den bilen er ikke TüV godkjelt eller noe så biltilsynet her og myndighetene vil ikke godkjenne noe slikt. Skal en ha en rask bane bil så anbefaler jeg Shortcar. http://www.shortcar.no - litt mer ekstremt enn Ariel, litt raskere og litt billigere. Ca 150.000 for ett komplett byggesett med motor og hele pakka, 0-100 på 2.6 og toppfart på opptil 250kmt i en bil som bare veier snaue 400kg. De kan brukes i Asfalt racing, bilcross og bakkeløp. Offisiell tid rundt Rudskogen er nede på 59-tallet (altså under ett minutt og det er fort) uoffisiell med en lettere trimma en (ca 200hk) har vært nede på en lav 58'er. Uansett, det er det man må staste på om man kun skal ha en banebil, noe som Atom'en blir om man har en slik. Men kan hende reglene blir anderledes om et par år da, og da vil jeg prøve med på nytt, for en bil uten karosseri er noe jeg vil ha, slippe bulker/sprekker og slikt tull som ødelegger formene på bilen. (har selv en bil med carbonfiber-crash-strukturer og glassfiber karosseri) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå