Bertelsen Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Hva med å bruke et par hundre tusen på en super 1600-bil nå og kjøre rally frem til du blir 18 så du får kjøreerfaring til å håndtere en sportsbil? Mamma har en sportsbil, så kjører den ganske ofte, er egentlig blitt litt vant til det.. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Du kjører aktivt når du øvelseskjører med henne? Jeg kan love deg at du ikke kommer til å ligge på fartsgrensa på svingete vei når du nettopp har fått lappen og har en sportsbil til rådighet. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Jo raskare bil du har, jo fortar kjører du. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Forbered deg på ein del bensinutgifter når du kjøper bil med stor motor. Veit ikkje korleis din økonomiske situasjon er. Tja, 18 år og bil til 1.4mill - You do the math.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Forbered deg på ein del bensinutgifter når du kjøper bil med stor motor. Veit ikkje korleis din økonomiske situasjon er. Tja, 18 år og bil til 1.4mill - You do the math.. Ja, men det er jo faren som kjøper bilen, og sjølv om faren er millionær av å drive eit stort firma eller noko i den duren betyr ikkje det at sonen har same inntekt, om faren betaler for drivstoffet derimot... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Han påstod tidligere at han ville betale forsikringen selv, og jeg regner med at han er såpass oppegående at han skjønner at ikke en Diablo på en 18-åring koster 5000 i året med full kasko.. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Han påstod tidligere at han ville betale forsikringen selv, og jeg regner med at han er såpass oppegående at han skjønner at ikke en Diablo på en 18-åring koster 5000 i året med full kasko.. Pappa betaler nok forsikring de første årene ja, så skal jeg vel ha en litt høy utdanning så får jeg rå'a selv. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 angående forsikring, så koster en -92 opel calibra (ja, calibra riktignok) med 200 gamp for meg (19år) 130.000 i året med delkasko... (nei, jeg har ikke denne bilen, og hadde jeg hatt hadde jeg ikke hatt skilter, for jeg har ikke 130k å kaste på forsikringsselskapene) dessuten er det ulovelig å forsikre SIN bil på en annens (f.eks far) navn. hvis det skal være lovelig må faren stå som eier av bilendet er sikkert sagt før...) Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Kjøp deg heller en Mercedes SLK cab med mye ekstra utstyr og et bra stereo-anlegg til rundt 700.000, ellers smisk litt med pappa å gå for en Mercedes SLR, til.. ca 4 mill Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 angående forsikring, så koster en -92 opel calibra (ja, calibra riktignok) med 200 gamp for meg (19år) 130.000 i året med delkasko... Det har du fått oppgitt på internett? De prisene kan ikke sees på som retningslinjer for hva det kommer til å koste engang. Men jeg kan ihvertfall forsikre deg om at det ikke er så ille, hvis du faktisk har snakket med forsikringsselskapet ditt vil jeg tro du er uønsket som kunde hos dem. Prøv et annen selskap. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) Edit: Drittforum, tenk å si at beskjeden min ikke ble lagret. Endret 19. juni 2005 av Goophy Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 jaja... jeg har brukt opp pengene jeg hadde til bil for lengst uansett, tror det var IF jeg fant den prisen hos, på nettet ja... det blir hjemmekino i stedenfor... mye trafikk her i kveld ja, sommerferie vettu... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 dessuten er det ulovelig å forsikre SIN bil på en annens (f.eks far) navn. hvis det skal være lovelig må faren stå som eier av bilendet er sikkert sagt før...) Du får ikke registrert bilen med mindre forsikringstaker og eier har samma personnummer.. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 angående forsikring, så koster en -92 opel calibra (ja, calibra riktignok) med 200 gamp for meg (19år) 130.000 i året med delkasko... Det blir vel en 230 000 for en Diablo da? Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Det er vel ikke så mye annet å si enn at du får ringe å høre. Dette blir jo bare spekulasjoner siden det heldigvis ikke er mange 18-åringer med Diablo Lenke til kommentar
duste_lie Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Ansvar-forsikring er også lov på en Diablo Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Ringte til Gjensidige i dag, gjett hva de gjorde.. De la på der mistet de meg som kunde.. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 hehe, du skal vel ikke få faren din til å ringe da? Eller du må kanskje snakke med dem personlig for at de skal ta deg seriøst. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 jo, men liksom.. Jeg vil ringe selv, tar de meg ikke alvorlig mister de en jævlig stor sum.. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Du kan jo tenke deg selv hvor mange som tulleringer om akkurat det der. Slike spesielle ting burde man ikke ta over telefon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå