Gå til innhold

Olympus D-630 noe tess?

Anbefalte innlegg

Elkjøp har kameraet Olympus D-630 på salg til 2000 kr.

Det er et 5 MP kamera med 3X zoom.

Det virker som et godt kjøp? Er det korrekt oppfattet?

Har søkt etter en test eller omtale på Google og her, men ikke funnet

noe på norsk nettsteder.

Noen som har erfaring med dette kameraet eller Olympus kamera generelt?

Hvordan er forresten Olympus på Linux?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut for meg til å være et kamera som ikke er produsert av Olympus men som blir solgt til billigkjeder under Olympusnavnet fra en annen fabrikk i Kina eller Taiwan. Jeg har aldri prøvd kameraet men basert på Google så tør jeg nesten vedde på at det er et ganske dårlig kamera.

Jeg har god erfaring med kameraer som er produsert av Olympus og de moderne fungerer på Linux uten problemer.

For 1800-2500 så kan du få et Nikon Coolpix eller Canon PowerShot som er garantert bra. Du kan også finnne et Olympus kamera som er av god kvalitet til rundt den prisen for eksempel et Ultrazoom kamera eller et av de vanlige i Camedia serien.

Lenke til kommentar
Det ser ut for meg til å være et kamera som ikke er produsert av Olympus men som blir solgt til billigkjeder under Olympusnavnet fra en annen fabrikk i Kina eller Taiwan. Jeg har aldri prøvd kameraet men basert på Google så tør jeg nesten vedde på at det er et ganske dårlig kamera.

Jeg for min del stiller meg noe tvilende til at selv kluthuene på Elkjøp tør å ta inn et parti piratkamera tilsynelatende fra et såpass stort merkenavn. En annen teori er derfor at dette kan være et kamera som ikke er produsert for vårt marked her oppe på berget. Jeg søkte for moro skyld på D-630 med søkemotoren til Fast og fikk iallfall opp en drøss utenlandske forhandlere av dette kameraet. Jeg har også erfaring med at kameraene til Olympus markedsføres med forskjellige navn i forskjellige deler av verden, og at det kanskje dukker opp her under et annet navn, i velkjent C-serie. Kan det derfor tenkes at Elkjøp har dratt inn et parti fra utlandet? I såfall er man jo spent på såvel brukermanualer som strømforsyninger til dette. i tvilende retning må jeg jo tillegge at dette ikke helt likner designstilen til Olympus helt, selv om en del elementer er tilstede.

Jeg tror jeg ville styrt unna foreløpig, til noen her vet mer om det. Og som Kristallo sier, får du jo f.eks. C-765 Ultrazoom, med hele 10x optisk zoom og 3 cm supermakro i relativt kompakt utførelse til rundt 2400. Det er iallfall et kamera opptil flere her kan gå god for.

Endret av manskow
Lenke til kommentar

Jeg mener ikke at det er et piratkamera, men et kamera der produksjonen er flyttet til en annen produsent for å lage kameraer for den billigere delen av markedet. Jeg vet ikke om det er tilfelle med dette kameraet men jeg har sett noen andre modeller som ikke var produsert av Olympus og som var ganske dårlig kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...